Gå til innhold

Solarium

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Skal i et bryllup nå i vår.

I den forbindelse kunne jeg tenke meg å få litt farge på kroppen før den tid.

Men jeg har knapt tatt solarium, kun 2-3 timer for ca 10 år siden. :)

Så jeg har ingen anelse om hvor lenge av gangen jeg kan ta solarium, og heller ikke hvor ofte. Og hvor mange ganger må jeg regne å ta solarium for å få litt farge?

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken hudtype du har, er huden lys og sart bør du starte forsiktig med 8-10 min en gang i uka, så kan du øke på etterhveret som du får litt farge. Du bør ikke ligge mer en maks 15 min pr gang, heller ta sol litt ofter i korte intervaller. Hvor lang tid det går før du får farge kommer an på hvor god pigmenteringen i huden er.

Dette er min erfaring, men du må jo prøve ut hva som passer best for deg.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken hudtype du har, er huden lys og sart bør du starte forsiktig med 8-10 min en gang i uka, så kan du øke på etterhveret som du får litt farge. Du bør ikke ligge mer en maks 15 min pr gang, heller ta sol litt ofter i korte intervaller. Hvor lang tid det går før du får farge kommer an på hvor god pigmenteringen i huden er.

Dette er min erfaring, men du må jo prøve ut hva som passer best for deg.

Jeg har ganske lys hud - og blir lett litt rød.

Takk for svar

Skrevet

Kost heller på deg en spray-tan behandling :) Koster ca. 400,- og det gir en naturlig og jevn farge. Varer ca. 2 uker. Så slipper du kreftrisikoen også :)

Skrevet

Kost heller på deg en spray-tan behandling :) Koster ca. 400,- og det gir en naturlig og jevn farge. Varer ca. 2 uker. Så slipper du kreftrisikoen også :)

Fikk assosiasjoner: Nå så jeg Ross for meg - med trippel farge på den ene siden ;-)

Skrevet

Fikk assosiasjoner: Nå så jeg Ross for meg - med trippel farge på den ene siden ;-)

Hehe.. ja, det var ikke særlig lækkert :)

Skrevet

Jeg tok sol i kveld, og i forgårs. Har fått farge nå :0)

Jeg ligger 20 min pr gang.

Men herreguuuud, så kjedelig det er..... I dag virket ikke radioen engang... :0/

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg tok sol i kveld, og i forgårs. Har fått farge nå :0)

Jeg ligger 20 min pr gang.

Men herreguuuud, så kjedelig det er..... I dag virket ikke radioen engang... :0/

Ja, det er kjedelig.

Tok litt på onsdag kveld, men startet med bare 10 min. Tenkte å ta igjen i kveld, men prøver mellom 15-20 min tenker jeg. Så ikke noe etter den første sol-timen. Men har et par uker på meg, så håper å få litt farge innen den tid.

Men en annen ting. Ser de selger slike sol-krem produkter til å bruke når du tar solarium, burde man bruke de?? Jeg har jo ikke peil på dette :) Så den rimeligste kostet 30-40 kr og den dyreste 55 tror jeg. Skulle visst få fram fargen raskere.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hm, har lyst å prøve å ta sol i stedet for denne sprayen. Har aldri prøvd det, godt mulig det er veldig bra med å spraye seg.

Takk for svar

Skrevet

Ja, det er kjedelig.

Tok litt på onsdag kveld, men startet med bare 10 min. Tenkte å ta igjen i kveld, men prøver mellom 15-20 min tenker jeg. Så ikke noe etter den første sol-timen. Men har et par uker på meg, så håper å få litt farge innen den tid.

Men en annen ting. Ser de selger slike sol-krem produkter til å bruke når du tar solarium, burde man bruke de?? Jeg har jo ikke peil på dette :) Så den rimeligste kostet 30-40 kr og den dyreste 55 tror jeg. Skulle visst få fram fargen raskere.

Jeg har aldri brukt noen produkter...Føler jeg blir brun nok, kjapt nok... Tok sol i dag også, så nå er jeg brent :0/

Jeg pleier sjeldent ta sol, men litt moro å fiffe seg litt før helga!

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har aldri brukt noen produkter...Føler jeg blir brun nok, kjapt nok... Tok sol i dag også, så nå er jeg brent :0/

Jeg pleier sjeldent ta sol, men litt moro å fiffe seg litt før helga!

Tok 20 min i dag - synes bitte litte grann.

Rekker nok å få litt farge til bryllupet vi skal i regner jeg med.

Igjen, takk for svar.

Håper brentheten din gir seg fort.

Skrevet

Tok 20 min i dag - synes bitte litte grann.

Rekker nok å få litt farge til bryllupet vi skal i regner jeg med.

Igjen, takk for svar.

Håper brentheten din gir seg fort.

Du gjør nok det!

Jeg har hørt at om du skrubber huden før du tar sol hjelper det.

Kos deg i bryllup, og lykke til med fargen! :0)

Skrevet

Varer to uker synes jeg var en viss overdrivelse, du;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...