Gjest mamsen3 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er alene med en gutt på 8. Har to uker ferie med han i juli i år, og lurer veldig på hva vi skal finne på. Håper å ha råd til å reise bort en av ukene. Er det andre som er i samme situasjon og vet hva de skal/har noen gode forslag. Reise og opphold bør helst ikke overskride 10.000. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sykkeltur med teltovernatting! :-) Det er masse fine steder man kan sykle, og en 8-åring kan sykle langt. Billig og veldig morsomt! :-) Hytte-til-hytte i fjellet er også veldig rimelig som ferieaktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Prisen på reisen er jo litt avhengig av hvor i landet dere bor. Jeg var på ferie en uke alene med min sønn den sommeren han var 8 år. Vi måtte da velge et sted vi ikke trengte bil. Vi bor i Oslo og tok toget til Göteborg. Der er det ganske mye å finne på, og bor dere f.eks. et av disse stedene, er det nok også lekekamerater å finne: http://www.liseberg.se/sv/hem/Boende/ Vi bodde i Kärralund, der var det minigolfbane rett utenfor og kort vei til sentrum. Danmark kan også være et alternativ. Sikkert flere steder i Norge også, f.eks. Lillehammer / Hunderfossen, men det kommer jo an på hvor dere starter fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Spørs jo litt hva slags ønsker dere har. Men kan anbefale Turistforeningens Turbodager: Opphold på turisthytte i fjellet med masse turer og aktiviteter for barn. Mange enslige foreldre (eller evt. familier hvis ene forelder jobber) har med barn på dette. Eksempel: http://www.turistforeningen.no/activity.php?ac_id=19779 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hvor du bor i forhold til flyplasser, men Norwegian flyr til Kroatsia både fra Bergen, Trondheim og Oslo, og det er fint mulig å finne reise for dere begge til under 3000,-. Kroatsia har fremdeles et lavt prisnivå, maten er god og folk er hyggelige. I tillegg er infrastrukturen god, så man forflytter seg lett fra by til by. Vi fløy til fra Norge til Split, og tok buss derfra til Maskarska som ligger ved kysten før vi dro ut til en av øyene (Hvar). Da ferien var over, busset vi ned til Dubrovnic og tok direktefly derfra. Vi brukte skammelig lite penger på den ferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sykkeltur med teltovernatting! :-) Det er masse fine steder man kan sykle, og en 8-åring kan sykle langt. Billig og veldig morsomt! :-) Hytte-til-hytte i fjellet er også veldig rimelig som ferieaktivitet. ''Hytte-til-hytte i fjellet er også veldig rimelig som ferieaktivitet.'' Det er da omtrent hotellpris både på overnatting og mat på hyttene.... Ikke er du garantert å få mat nok heller. Vi har opplevd å få den tiltenkte maten i første servering, men andre runde skulle på bordet var det tomt. Ingen beskjed kom, men vi ante uråd da de begynte å telle oss... Til slutt kom det poteter og kalde karbonader på bordet... Ikke fikk vi noe avslag på prisen heller. Og dette var i høysesongen med knallvær og en helg så de burde definitivt forutsett at det kom til å bli mye folk! Men ifølge en jeg snakket med i etterkant som har jobbet på turisthytter så var det slettes ikke uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 ''Hytte-til-hytte i fjellet er også veldig rimelig som ferieaktivitet.'' Det er da omtrent hotellpris både på overnatting og mat på hyttene.... Ikke er du garantert å få mat nok heller. Vi har opplevd å få den tiltenkte maten i første servering, men andre runde skulle på bordet var det tomt. Ingen beskjed kom, men vi ante uråd da de begynte å telle oss... Til slutt kom det poteter og kalde karbonader på bordet... Ikke fikk vi noe avslag på prisen heller. Og dette var i høysesongen med knallvær og en helg så de burde definitivt forutsett at det kom til å bli mye folk! Men ifølge en jeg snakket med i etterkant som har jobbet på turisthytter så var det slettes ikke uvanlig. Jøss, det var jo elendig! Og hvis det er standarden, så har vi vært heldige. Rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jøss, det var jo elendig! Og hvis det er standarden, så har vi vært heldige. Rett og slett. 230,- for poteter og kalde karbonader var litt overpriset kan man si ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 230,- for poteter og kalde karbonader var litt overpriset kan man si ja... Å fy flate... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 ''Hytte-til-hytte i fjellet er også veldig rimelig som ferieaktivitet.'' Det er da omtrent hotellpris både på overnatting og mat på hyttene.... Ikke er du garantert å få mat nok heller. Vi har opplevd å få den tiltenkte maten i første servering, men andre runde skulle på bordet var det tomt. Ingen beskjed kom, men vi ante uråd da de begynte å telle oss... Til slutt kom det poteter og kalde karbonader på bordet... Ikke fikk vi noe avslag på prisen heller. Og dette var i høysesongen med knallvær og en helg så de burde definitivt forutsett at det kom til å bli mye folk! Men ifølge en jeg snakket med i etterkant som har jobbet på turisthytter så var det slettes ikke uvanlig. Dere var veldig uheldige. Jeg har bodd ganske mange netter på turisthytter, både med og uten barn, og har stort sett vært veldig fornøyd med maten. Ikke er det dyrt heller, sammenlignet med hotell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg var på ferie med snuppa da ho var nesten 8. 1 uke til Egypt kom på ganske nøyaktig 10.000,- inkl. ALT. Dvs. reise til flyplass, fly, hotell, mat og lommepenger. Vi hadde en strålende ferie. Men dette var i mai, og da er det jo rimeligere. Så du bør nok satse på en hoppe-på-tur tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hvor du bor i forhold til flyplasser, men Norwegian flyr til Kroatsia både fra Bergen, Trondheim og Oslo, og det er fint mulig å finne reise for dere begge til under 3000,-. Kroatsia har fremdeles et lavt prisnivå, maten er god og folk er hyggelige. I tillegg er infrastrukturen god, så man forflytter seg lett fra by til by. Vi fløy til fra Norge til Split, og tok buss derfra til Maskarska som ligger ved kysten før vi dro ut til en av øyene (Hvar). Da ferien var over, busset vi ned til Dubrovnic og tok direktefly derfra. Vi brukte skammelig lite penger på den ferien. Hvordan bodde dere? Jeg har sjekket litt med hotell der, og det blir ikke så rimelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvordan bodde dere? Jeg har sjekket litt med hotell der, og det blir ikke så rimelig... Vi booket ikke på forhånd, men tok i mot et tilbud om privat inkvartering. Dette hadde vi blitt rådet om å gjøre på forhånd, og både på Marskarska og Hvar stod utleiere og ventet på turistene på buss-stasjonen da vi ankom. Første dagen gikk vi på turistkontoret for å høre først, men der var det 3 x prisen for det lille som var av hotellrom og på private inkarteringssteder som også de formidlet. Vi tok derfor sjansen på å gjøre en avtale selv, og var veldig fornøyd. Husker ikke helt hva vi betalte jeg, men tror det var 120 NOK pr hode, og disponerte da en egen leilighet med svææær terasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvordan bodde dere? Jeg har sjekket litt med hotell der, og det blir ikke så rimelig... Hva med å leie en ferieleilighet? Denne er helt tilfeldig valgt,du kan sikkert finne noe rimeligere også: http://www.novasol.no/house.nsf/0/578NOV?opendocument&SHP=5&H=CDM188&P=5299&DC=0&K=1&PE=2&SD=04-07-2009&ED=11-07-2009&S=&A= 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vet ikke hvor du bor i forhold til flyplasser, men Norwegian flyr til Kroatsia både fra Bergen, Trondheim og Oslo, og det er fint mulig å finne reise for dere begge til under 3000,-. Kroatsia har fremdeles et lavt prisnivå, maten er god og folk er hyggelige. I tillegg er infrastrukturen god, så man forflytter seg lett fra by til by. Vi fløy til fra Norge til Split, og tok buss derfra til Maskarska som ligger ved kysten før vi dro ut til en av øyene (Hvar). Da ferien var over, busset vi ned til Dubrovnic og tok direktefly derfra. Vi brukte skammelig lite penger på den ferien. Etter å ha hørt at Kroatia er stjernenes nye favorittplass, trodde jeg at prisene skulle øke raskt. Du sa at dere betalte kr 120 pr pers for leilighet, var det pr natt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Etter å ha hørt at Kroatia er stjernenes nye favorittplass, trodde jeg at prisene skulle øke raskt. Du sa at dere betalte kr 120 pr pers for leilighet, var det pr natt? Jeg husker ikke helt, dette er 3 år siden, men jeg mener det var 120 pr natt ja. Minus et par rause glass portvin med vertinnen på ca 60 da vi betalte. Hvar har blitt dyrere i takt med at spahotellene har ploppet opp har jeg hørt, mens både Lombarda og Korcula fremdeles er både laidback og rimlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Vi booket ikke på forhånd, men tok i mot et tilbud om privat inkvartering. Dette hadde vi blitt rådet om å gjøre på forhånd, og både på Marskarska og Hvar stod utleiere og ventet på turistene på buss-stasjonen da vi ankom. Første dagen gikk vi på turistkontoret for å høre først, men der var det 3 x prisen for det lille som var av hotellrom og på private inkarteringssteder som også de formidlet. Vi tok derfor sjansen på å gjøre en avtale selv, og var veldig fornøyd. Husker ikke helt hva vi betalte jeg, men tror det var 120 NOK pr hode, og disponerte da en egen leilighet med svææær terasse. Ja, det var jo en kjempedeal:-) Det hadde absolutt vært litt spennende. Skal lufte iddeen hjemme. Tusen takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ja, det var jo en kjempedeal:-) Det hadde absolutt vært litt spennende. Skal lufte iddeen hjemme. Tusen takk for tips. Ps. Jeg likte Korcula mye bedre enn Hvar. Korcula er på mange måter et mindre og ujålete Hvar, men med mye bedre stemning og et hyggeligere prisnivå. ;-) Jeg syns Hvar hadde blitt jålete da jeg var der sist, det hadde ploppet opp grandiose spahoteller, og det krydde av overklasseitalienere og svære yachter. Jeg ville heller valgt å bo på Korcula og tatt dagsturer til øyene omkring om jeg var dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ps. Jeg likte Korcula mye bedre enn Hvar. Korcula er på mange måter et mindre og ujålete Hvar, men med mye bedre stemning og et hyggeligere prisnivå. ;-) Jeg syns Hvar hadde blitt jålete da jeg var der sist, det hadde ploppet opp grandiose spahoteller, og det krydde av overklasseitalienere og svære yachter. Jeg ville heller valgt å bo på Korcula og tatt dagsturer til øyene omkring om jeg var dere. Takk for tips. Er Korcula langt fra Dubrovnic? Ser at flyet lander der, og synes det er kjedelig om vi må kjøre veldig langt for å komme til leiligheten. OK - er litt lat nå. Kan jo finne fram kart og sjekke..... :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Takk for tips. Er Korcula langt fra Dubrovnic? Ser at flyet lander der, og synes det er kjedelig om vi må kjøre veldig langt for å komme til leiligheten. OK - er litt lat nå. Kan jo finne fram kart og sjekke..... :-D Jo det er et stykke - husker ikke helt, men noen timer på buss + ferje ja (Korcula er en øy). Men absolutt verd turen. Det imidlertid noen steder like sør for D som også skal være ok, kanskje dere skal sjekke ut det? Der kan ikke jeg bidra med stort desverre... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.