Gå til innhold

Noen tannleger der ut - eller tannpleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet tilbake fra tannlegen der jeg har borret hull for første gang på leeeeenge. Kjeven er øm og vond tross massiv bedøvelse. To hull er reparert og regningen kom på den nette sum av 3830 kr!!!!!! Er det jeg som er utdatert eller var dette fryktelig dyrt? Jeg var for sjokkert til å spørre… Derfor – er det noen som har peiling der ut. Ser på min spesifiserte regning at det som kostet var Tannfarget fylling, såkalt sandwich teknikk. Optibond All in one, filtek flow underfylling, Z250 A2 toppfylling. Dette kom for begge tenner på 2800,-

Er jeg lurt?

Skrevet

Jeg betalte nylig 700kr for ny fylling der gammel fylling falt av + røntgenbilder + vanlig kontroll.

Var inne hos ham i maks. 15 minutter.

Gjest minnah
Skrevet

Du gir ikke info om hvor store fyllingene er. Du betaler nemlig for hvor mange flater som fylles. Er det en O, en MO eller OD, evt MOD? Skal stå etter et tosifret tall, f.eks 46OD.

Undersøkelse koster gjerne 6-700 kr, deretter kommer bedøvelse på kanskje 150, evt hygienetillegg på kanskje 100 kr, og hva du betaler for "et hull" kommer helt an på hvilken tannlege du går til, og hvor mange flater som fylles.

*datter av tannege*

Gjest bambeee
Skrevet

Det der hørtes svindyrt ut. Jeg var hos tannlegen i forrige uke og betalte 1.100 for røntgen, fjerning av litt tannsten, pussing, 1 lite hull og litt påfyll av plast i en gammel blombe. Ingen bedøvelse. Hadde jeg gjort det samme hos min gamle tannlege som jeg skrota pga ville priser vill prisen garantert vært 3.000. Bytt tannlege!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...