Gjest Det ene eller andre Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 hei er det noen med erfaring på baking og varmluft. Er det bedre/dårligere eller likt ? Jeg skal bake sukkerbrød i morgen, hva anbefales ? 0 Siter
spiky Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg syns det hever seg bedre med varmluft, men har erfart at steketiden reduseres noe. 0 Siter
Helmi Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg har bakt kun med varmluft i 20 år. Husk å sette temperaturen noe lavere enn ved bruk av vanlig ovn. F.eks. fra 175 til 150 grader. Har aldri hatt noen problemer med baksten, så jeg skjønte lite da datteren min kom fra skolen og fortalte at læreren hadde sagt at en ikke skal bruke varmluftfunksjon når en baker... 0 Siter
Speak Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg bruker varmluft når jeg steker i flere etasjer. (Boller/rundstykker) Det fungerer i hvert fall bra. Men jeg bruker litt lavere temperatur. 0 Siter
....AV Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Varmluft er fint til gjærbakst, men ikke like bra til kaker. Til sukkerbrød ville jeg ikke brukt varmluft, da er sjansen større for at det faller sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.