Gjest campingvogn Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg vurderer å kjøpe en brukt campingvogn...men har veldig lite peiling. Jeg bor i leilighet og har ikke garasje eller fast parkeringsplass. Hvor kan den stå? Kan man bare sette den fra seg på et passende sted, eller vil man få bot da? Kan den i det hele tatt stå ute i all slags vær år etter år? Har ikke planer om å ha den på en camping-plass, men å ta den med på turer i ferier. Hvordan er det å sette opp vogna utenom campingplasser? Trygt? Er det å "sette den fast" for natta og så kjøre videre neste morgen trøblete? Er vel noe man må gjøre for å støtte den opp, eller kan den bare henge fast på bilen mens man oppholder seg i den? Noen som har erfaring med å kjøpe brukt vogn? Noen anbefalinger? Merke/alder...hva bør jeg gå for? Vi er en voksen og to barn, 6 og 9 år. Jeg tar imot alle slags råd og tips med takk 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 "Jeg vurderer å kjøpe en brukt campingvogn...men har veldig Hvor kan den stå? Kan man bare sette den fra seg på et passende sted, eller vil man få bot da?" Svar: Du må sørge for å ha et trygt sted å sette vognen, når den ikke er i bruk. "Kan den i det hele tatt stå ute i all slags vær år etter år?" Svar: Ja, campingvogner er laget for å stå ute, men det er mange som har lagret den inne om vinteren i en låve eller noe sånt. "Hvordan er det å sette opp vogna utenom campingplasser? Trygt?" Svar: Vi har ikke funnet noen steder hvor vi kan sette opp campingvognen utenom campingplasser. "Er det å "sette den fast" for natta og så kjøre videre neste morgen trøblete?2 Svar: Nei, campingvognen har 4 bein, som sveives ned og så står den støtt, men det er fint å bruke et vater. "Er vel noe man må gjøre for å støtte den opp, eller kan den bare henge fast på bilen mens man oppholder seg i den?" Svar: Ja, hvis du skal oppholde deg der for kort tid så, men vognen blir veldig ustø, hvis den bare henger på bilen, mens man oppholder seg i den, det er derfor lurt å sveive ned beina. "Noen som har erfaring med å kjøpe brukt vogn? Noen anbefalinger? Merke/alder...hva bør jeg gå for? Vi er en voksen og to barn, 6 og 9 år. Jeg tar imot alle slags råd og tips med takk." Svar: Det er spørsmål som er vanskelige å svare på, for det finnes så mange ulike vogner på markedet, og alle har forskjellige forventninger og ønsker mht hva vognen skal inneholde av utstyr, sengeplasser og pris. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 I tillegg til de andre svarene du får av høstløv så vil jeg bare si at du må ikke kjøpe større vogn en 5,60 lengde når du skal dra den etter din bil. Større vogner er vanskeligere å manøvrere. Mindre er lettere..du må også sjekke at din bil har godkjenning til å trekke vognas vekt! Vogner eldre enn 5 år er ofte angrepet med litt fukt eller har blitt utbedret for dette. Men det er jo ikke noen særlig fare for helse før vogna er overlesset av fukt så det skal du være obs på når du kjøper brukt. Hobby vogner gir mest vogn for en billig penge. Innvendig løsninger er jo en smaksak. Pris er ofte regulert av markedet. Spør hos forhandlere, de har ofte brukte vogner og sammenlign med finn.no og du vil få en pekepinn på prisene. Kjøp privat gir gjerne en 10-20 000.- i gevinst. Mens man kanskje kan få litt garanti noen måneder hvis man kjøper hos forhandler og det føles selvsagt tryggere. 0 Siter
Gjest campingvogn Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 "Jeg vurderer å kjøpe en brukt campingvogn...men har veldig Hvor kan den stå? Kan man bare sette den fra seg på et passende sted, eller vil man få bot da?" Svar: Du må sørge for å ha et trygt sted å sette vognen, når den ikke er i bruk. "Kan den i det hele tatt stå ute i all slags vær år etter år?" Svar: Ja, campingvogner er laget for å stå ute, men det er mange som har lagret den inne om vinteren i en låve eller noe sånt. "Hvordan er det å sette opp vogna utenom campingplasser? Trygt?" Svar: Vi har ikke funnet noen steder hvor vi kan sette opp campingvognen utenom campingplasser. "Er det å "sette den fast" for natta og så kjøre videre neste morgen trøblete?2 Svar: Nei, campingvognen har 4 bein, som sveives ned og så står den støtt, men det er fint å bruke et vater. "Er vel noe man må gjøre for å støtte den opp, eller kan den bare henge fast på bilen mens man oppholder seg i den?" Svar: Ja, hvis du skal oppholde deg der for kort tid så, men vognen blir veldig ustø, hvis den bare henger på bilen, mens man oppholder seg i den, det er derfor lurt å sveive ned beina. "Noen som har erfaring med å kjøpe brukt vogn? Noen anbefalinger? Merke/alder...hva bør jeg gå for? Vi er en voksen og to barn, 6 og 9 år. Jeg tar imot alle slags råd og tips med takk." Svar: Det er spørsmål som er vanskelige å svare på, for det finnes så mange ulike vogner på markedet, og alle har forskjellige forventninger og ønsker mht hva vognen skal inneholde av utstyr, sengeplasser og pris. Tusen takk for svar 0 Siter
Gjest campingvogn Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 I tillegg til de andre svarene du får av høstløv så vil jeg bare si at du må ikke kjøpe større vogn en 5,60 lengde når du skal dra den etter din bil. Større vogner er vanskeligere å manøvrere. Mindre er lettere..du må også sjekke at din bil har godkjenning til å trekke vognas vekt! Vogner eldre enn 5 år er ofte angrepet med litt fukt eller har blitt utbedret for dette. Men det er jo ikke noen særlig fare for helse før vogna er overlesset av fukt så det skal du være obs på når du kjøper brukt. Hobby vogner gir mest vogn for en billig penge. Innvendig løsninger er jo en smaksak. Pris er ofte regulert av markedet. Spør hos forhandlere, de har ofte brukte vogner og sammenlign med finn.no og du vil få en pekepinn på prisene. Kjøp privat gir gjerne en 10-20 000.- i gevinst. Mens man kanskje kan få litt garanti noen måneder hvis man kjøper hos forhandler og det føles selvsagt tryggere. Tusen takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.