Gjest gamlemor40 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei! Jeg har en datter på snart 5 år, som tidvis klager over smerter i føttene. Hun gir tydelig uttrykk for at dette er smertefullt og vi har måttet ty til paracet for å få roet det ned. Kan ikke se at dette har sammenheng med aktivitetsnivået tidligere på dagen. Jeg har selv vært plaget med voksesmerter som barn, men da i legger/lår. Bør vi få henne undersøkt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Kan hun være plattfot? Det er veldig plagsomt, men selvfølgelig ikke farlig... Følg med litt på hva slags sko hun har hatt på når hun klager over smertene. Langstøvler er dønn flate nedi, det er drepen for min plattfoting. Joggesko er OK, men man må lete etter de som er litt buet nedi. Det samme med alle slags sko, i grunnen. Kjipt på regnværsdager, men ellers går det greit når hun får bruke ordentlige sko. Sandaler er forresten et lite helvete, for de som er jentete er gjerne helt flate... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Dersom barnet ditt ellers er kjekt tror jeg det er vokseverk hun har, opptrer oftest mellom 3 og 8 år alder, smertene veksler, er noe diffuse og vanskelig å lokalisere med sikkerthet, uten a t det sitter i legger, føtter, lår. Kommer gjerne om kvelden eller natten,ofte har det vært stor aktivitet om dagen.Det er ingen synlige forandringer, massasje hjelper vanligvis godt, sitter i begge bena. Dersom barnet har vedvarende smerter som lar seg lokalisere er det grunn til å få henne undersøkt hos lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.