Gå til innhold

Spm vedr å jobbe og tjene 1G ved siden av trygd

Anbefalte innlegg

Gjest revmatikeren
Skrevet

Stiller samme spm her som på trygdespørsmåls siden.

Kan noen hjelpe meg ifht noen spm vedr det å prøve å jobbe litt igjen ( går på TU og skal prøve å jobbe litt for å se hvordan kroppen fungerer)

Jeg vet at jeg kan tjene 1G. dette er da ca 70 000 Brutto ? Er skattesatsene det samme? skal jeg melde inn til NAV før jeg starter? trenger de å vite at jeg skal prøve å jobbe litt ? jeg får en avtale med min gamle jobb om å prøve meg,- går det ikke så går det ikke.. men prøve vil jeg ihvertfall..

hvor kan jeg lese mer om reglene ?? Vil gjerne lese om det istedenfor å ringe NAV.,. mange her som sikkert også har mange gode svar å gi :-)

Gjest revmatikeren
Skrevet

Kanskje dette kan hjelpe? http://www.nav.no/page?id=1073743842

det står

"Det er flere muligheter til å prøve seg i arbeid uten å miste retten til uføreytelsen. I så fall er det viktig å huske at du på forhånd må gi NAV lokalt melding om inntektsøkning utover inntektsgrensen din. "

Vil det da si at jeg må gi beskjed om jeg overstiger 1G ?? utover inntektsgrensen din ?

Skrevet

Her hadde jeg nok heller kontaktet Nav på forhånd. De "tilgir" ikke dersom du har gjort noe feil her.

Vet at det finnes en grense for hvor lenge du må ha vært trygdet før du kan tjene 1G. Om det også finnes andre krav vet jeg ikke.

Hør med dem. Fortell dem at du gjerne vil bidra og ha noe nyttig å fylle dagene med. Det må jo bare være positivt.

Lykke til:-)

Gjest revmatikeren
Skrevet

Her hadde jeg nok heller kontaktet Nav på forhånd. De "tilgir" ikke dersom du har gjort noe feil her.

Vet at det finnes en grense for hvor lenge du må ha vært trygdet før du kan tjene 1G. Om det også finnes andre krav vet jeg ikke.

Hør med dem. Fortell dem at du gjerne vil bidra og ha noe nyttig å fylle dagene med. Det må jo bare være positivt.

Lykke til:-)

heisann

Jeg har nettopp sendt en mail til NAV med de spm som jeg lurer på. Tenkte at det var best, slik at det ikke blir krøll i ettertid. Bedre sånn.

Tror at man må ha vært trygdet i minimum 1 år fær man kan tjene 1G ved siden av trygd.

Gjest høstløv
Skrevet

det står

"Det er flere muligheter til å prøve seg i arbeid uten å miste retten til uføreytelsen. I så fall er det viktig å huske at du på forhånd må gi NAV lokalt melding om inntektsøkning utover inntektsgrensen din. "

Vil det da si at jeg må gi beskjed om jeg overstiger 1G ?? utover inntektsgrensen din ?

Det gjelder bl.a. hvis du har gradert TU, da fastsetter NAV en inntektsgrense for restarbeidsevnen din.

Skrevet

heisann

Jeg har nettopp sendt en mail til NAV med de spm som jeg lurer på. Tenkte at det var best, slik at det ikke blir krøll i ettertid. Bedre sånn.

Tror at man må ha vært trygdet i minimum 1 år fær man kan tjene 1G ved siden av trygd.

Det er jo bra. Da får du det jo skriftelig også:-)

Gjest stemmer
Skrevet

heisann

Det stemmer.

Gjest revmatikeren
Skrevet

Det gjelder bl.a. hvis du har gradert TU, da fastsetter NAV en inntektsgrense for restarbeidsevnen din.

neida, jeg har 100% TU.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...