Gå til innhold

Bowlingbursdag

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg at guttungen fyller 8 år. I år er det litt mye som foregår rundt den tiden, det er eksamenstid og attpåtil vil de legge meg inn på sykehuset i den perioden. Det er jo typisk at alt skjer på samme tid ;o)

Nåja, guttungen skal jo ikke lide for at mora er stein stokk dum i matte, og må sitte med nesa i bøkene både før og etter bursdagen hans.

Så jeg vurderer bursdag på den lokale bowlingen. Noen som har erfaring med det? Har ungene vært fornøyd? Har opplegget vært OK?

Da slipper jeg vel unna med matlaging, baking og slikt, og ikke minst rydding av hus og tun etterpå ;o)

Lekeland er også en mulighet, men lekelandet her er lite, og da må vi kjøre dit. Bowlingen kan vi gå til rett fra skolen, det er en stor fordel. Ligger sentralt så det er enkelt å hente ungene etterpå.

Eller har dere andre forslag til en 8-årsdag? Er ca 10 gutter, hvor de er som gutter flest, har mye energi :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

3

• nedtelling

3

• morsan

2

• astridny

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Ene snuppa har vært på slik, og selv om det var drøyt 20 unger under skolepliktig alder (!), så hadde foreldrene normal ansiktsfarge da vi hentet. Smilte gjorde de også, helt avslappet.

Så - jeg vil tro dette er helt OK. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden har vært på bowlingbursdager flere ganger - det har alltid vært en suksess. Bare kjør på!

Good!

Den tanken på at jeg kan gå ut i fra lokalet og dra hjem uten å rydde, den frister meg veldig! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene snuppa har vært på slik, og selv om det var drøyt 20 unger under skolepliktig alder (!), så hadde foreldrene normal ansiktsfarge da vi hentet. Smilte gjorde de også, helt avslappet.

Så - jeg vil tro dette er helt OK. :-)

20 unger! Og foreldrene smilte, det hørtes svært lovendes ut!

Tror jeg må ringe og sjekke priser jeg. Egentlig så har vi hatt kjekke bursdager her hjemme tidligere, men jeg har ikke helt energien i år.

I fjor skar alt som kunne skjære seg, så det ligger nok i bakhodet og lurer også, og taler for å ikke ha det hjemme i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239874505' post='4132734]

20 unger! Og foreldrene smilte, det hørtes svært lovendes ut!

Tror jeg må ringe og sjekke priser jeg. Egentlig så har vi hatt kjekke bursdager her hjemme tidligere, men jeg har ikke helt energien i år.

I fjor skar alt som kunne skjære seg, så det ligger nok i bakhodet og lurer også, og taler for å ikke ha det hjemme i år.

Selv om jeg er veldig tilhenger av "hjemmebursdag", mener jeg at i slike tilfeller som ditt er det helt stuerent å velge noe annet.

Faktisk mer som et must.

Ring og sjekk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt mange historier om vellykkede bowlingbursdager :-)

Når det gjelder matten, så må du bare regne og regne og regne og regne oppgaver. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bowlingbursdag for guttungen da han fyllt 8 og 9, helt genialt.

Bowlingen hadde ordentlig gjennomgang av regler og oppførsel før de slapp til på banene, og mat var inkludert i prisen. Kaker hadde vi med selv, og etter endt selskap var det bare å dra kortet.

Vi har slått oss sammen 3 familier og bedt alle gutta på trinnet, så de var 18 smågutter som koste seg glugg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har vært både på bowlingbursdag og kinobursdag, og likt det kjempegodt. Selv har vi hatt cageball- bursdag et par ganger, og opplegget er temmelig likt på alle sånne.

På alle vi har vært på, har foreldrene hatt med kake som ble spist før eller etter aktiviteten. Det har variert litt hva som er innenfor opplegget, men på kinobursdagene har de fått godteri, brus og chips til filmen som en del av pakken, på bowling fikk de kun brus og en is, mens på cagebal kunne vi velge mellom ulike tilbud. Vi kjørte pølse og brus i tillegg til egne kaker husker jeg. Helt kurant opplegg, og tiden går behagelig fort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mange historier om vellykkede bowlingbursdager :-)

Når det gjelder matten, så må du bare regne og regne og regne og regne oppgaver. Lykke til !

Jeg driver akkurat nå å fortrenger at jeg må regne, regne, regne ;o)

Jeg skal bli så glad når jeg er ferdig! Gi meg hva som helst annet, bare ikke tall *syns bittelitt synd i seg selv* ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bowlingbursdag for guttungen da han fyllt 8 og 9, helt genialt.

Bowlingen hadde ordentlig gjennomgang av regler og oppførsel før de slapp til på banene, og mat var inkludert i prisen. Kaker hadde vi med selv, og etter endt selskap var det bare å dra kortet.

Vi har slått oss sammen 3 familier og bedt alle gutta på trinnet, så de var 18 smågutter som koste seg glugg ihjel.

Høres flott ut!

Kake kan jeg forsåvidt stille med selv, jeg har nemlig svigermor i nabohuset jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har vært både på bowlingbursdag og kinobursdag, og likt det kjempegodt. Selv har vi hatt cageball- bursdag et par ganger, og opplegget er temmelig likt på alle sånne.

På alle vi har vært på, har foreldrene hatt med kake som ble spist før eller etter aktiviteten. Det har variert litt hva som er innenfor opplegget, men på kinobursdagene har de fått godteri, brus og chips til filmen som en del av pakken, på bowling fikk de kun brus og en is, mens på cagebal kunne vi velge mellom ulike tilbud. Vi kjørte pølse og brus i tillegg til egne kaker husker jeg. Helt kurant opplegg, og tiden går behagelig fort... :)

Det siste der, med at tiden går behagelig fort, det er det jeg er ute etter ;o)

Når jeg tenker meg om så ligger pizzabakeren vegg i vegg med bowlingen, de kjører samarbeid. Dermed er det bare kaker igjen, og Toro har svært gode poser med både kaker og muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår kinobursdager?

Har alle kinoene tilbud om det?

Kan de spise maten inne i salen?

Hva skjer når filmen er ferdig?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg er veldig tilhenger av "hjemmebursdag", mener jeg at i slike tilfeller som ditt er det helt stuerent å velge noe annet.

Faktisk mer som et must.

Ring og sjekk! :-)

Enig! :o)

Hjemme bursdager synes vi har vært kjekt, men det blir lite kjekt når jeg sitter igjen uten energi. Pappaen er inne i en knalltøff jobbeperiode også nå i vår, så vi må ta noen snarveier her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har vært på bowling-bursdag, og har kost seg veldig. Men det er jo selvsagt viktig at gutten din liker bowling da.

Vi hadde lekeland-bursdag i fjor da ho ble 9. Veldig vellykket det også. Jeg tok med kake ettersom de ikke hadde det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite annet tips. Har også hørt om vellykkete skog-bursdager. Bursdagsbarnet har stilt med bål/grill, pølser, pølsebrød og kake. Ungene stiller med sykkel for å sykle til skogen hvor de boltret seg fritt. Men det forutsetter jo at man har tilgang til godt turterreng i nærheten.

Dette var den mest vellykkede bursdagen min venninne fikset for gutten sin. Og ikke noe rydding hjemme før eller etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite annet tips. Har også hørt om vellykkete skog-bursdager. Bursdagsbarnet har stilt med bål/grill, pølser, pølsebrød og kake. Ungene stiller med sykkel for å sykle til skogen hvor de boltret seg fritt. Men det forutsetter jo at man har tilgang til godt turterreng i nærheten.

Dette var den mest vellykkede bursdagen min venninne fikset for gutten sin. Og ikke noe rydding hjemme før eller etterpå:-)

Jepp, og det var det vi hadde i fjor. Har skogen som nabo, så alt var i boks. Så begynte det en lokal regnbyge, bare her hos meg, resten av kommunen hadde strålende sol. Sambo satt på legekontoret full i røde prikker, 2 leger stod over han og klødde seg i hodet, men konkluderte med at han nok var smittsom.

Jeg var relativt nyopert i magen, kunne ikke bære noe særlig, og hadde problemer med å samle hele gutteflokken.

Puh, da var jeg på gråten altså! ;o) Gjorde noen få grep, satte i gang grillen istedenfor bål, skattejakten og rebusen ble flyttet til hagen. Så det gikk, men det var den dagen da alt som kunne gå galt, gikk galt ;o)

I år tør jeg ikke ta sjangsen, det får bli til neste år ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239876428' post='4132762]

Enig! :o)

Hjemme bursdager synes vi har vært kjekt, men det blir lite kjekt når jeg sitter igjen uten energi. Pappaen er inne i en knalltøff jobbeperiode også nå i vår, så vi må ta noen snarveier her og der.

Og da er det veldig klokt å velge det man faktisk kan "kjøpe seg ut av".

Jeg er sterkt imot foreldre som er så helv... PK (eller hva de må mener at de er) at de sliter seg helt ut. Et slags martyropplegg. Meningsløst.

Nei, send gutta på bowling, det blir helt sikkert kjempebra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...