Gå til innhold

Å gjøre en avtale

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg spurte snart-åtteåringen min i morges om hun hadde avtalt med noen om å ta følge til skolen i dag.

Hun: "Avtale???!!! Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg har jo ikke mobil!!!!"

Jeg: "Det går jo an å avtale dagen før, du og "Mari" kunne jo ha avtalt det da dere lekte sammen i går kveld"

Hun: "Hæ? Avtale sånn dagen før? Det går jo ikke an....."

Hmmmmmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har helt rett.

Det går ikke an å avtale noe som helst i forveien lenger, det må hele tiden chattes og meldes og snakkes, i tilfelle det dukker opp noe annet.

En lørdagskveld for ikke lenge siden ble det avgjort kl. 2350 at jeg ikke skulle kjøre datteren min noe sted allikevel.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjentatt at jeg ikke synes det er spesielt artig at hun ringer hjem utpå fredags- eller lørdagskvelden og starter samtalen med "mamma, du har vel ikke drukket??!!"

Det er jo ikke sikkert at hele trikken eller kafeen eller hva det måtte være, forstår at dette skal oversettes med "du må kanskje kjøre meg et sted allikevel, så vent litt hvis du har tenkt å ta litt vin ikveld", og ikke med "du lovte meg jo å holde deg sånn nogenlunde edru for én gangs skyld ikveld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt rett.

Det går ikke an å avtale noe som helst i forveien lenger, det må hele tiden chattes og meldes og snakkes, i tilfelle det dukker opp noe annet.

En lørdagskveld for ikke lenge siden ble det avgjort kl. 2350 at jeg ikke skulle kjøre datteren min noe sted allikevel.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjentatt at jeg ikke synes det er spesielt artig at hun ringer hjem utpå fredags- eller lørdagskvelden og starter samtalen med "mamma, du har vel ikke drukket??!!"

Det er jo ikke sikkert at hele trikken eller kafeen eller hva det måtte være, forstår at dette skal oversettes med "du må kanskje kjøre meg et sted allikevel, så vent litt hvis du har tenkt å ta litt vin ikveld", og ikke med "du lovte meg jo å holde deg sånn nogenlunde edru for én gangs skyld ikveld".

*lol*

Ja,- det kan jo misforstås :-)

Jeg er såpass fersk tenåring-på-fest-mor at jeg kun drikker når begge "ungene" er inne og ikke har noensomhelst planer om å gå ut.

Blir mye vin på hverdagskvelder, gitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har helt rett.

Uff - ja, jeg skjønner at det sikkert blir mindre vin på oss voksne etterhvert når vi må stille som sjåfører til alle døgnets tidere etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farget av tiden :-)

Ja, hun er vel det. Merker at de begynner å få mobiler, både den ene og den andre. Men storebroren hennes, som snart fyller ti år, har sagt at han IKKE ønsker seg mobil til bursdagen :-)

*klapper glorien hans*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarte vi oss?

Man tenkte helt anderledes. Nå sier man helt automatisk - hvis man i det hele tatt avtaler noe på forhånd - vi treffes f.eks. i Larvik. Men det er helt uaktuelt på forhånd å avtale hvilken parkeringsplass...eller butikk - det tar man underveis. Noe jeg merket da jeg glemte mobilen min en sjelden gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

Ja,- det kan jo misforstås :-)

Jeg er såpass fersk tenåring-på-fest-mor at jeg kun drikker når begge "ungene" er inne og ikke har noensomhelst planer om å gå ut.

Blir mye vin på hverdagskvelder, gitt :-)

Jeg synes heller ikke jeg drikker så mye at samtalen trenger å starte på den måten...

* noterer tipset om å drikke på hverdager *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt rett.

Ha ha!

Men det er tross alt bedre enn den varianten som Christer Falck i følge seg selv tok på pur f til sin mor, en gang hun kom innom skolen med en gjenglemt matpakke:

"Å, mamma! Så deilig å se at du er edru!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenkte helt anderledes. Nå sier man helt automatisk - hvis man i det hele tatt avtaler noe på forhånd - vi treffes f.eks. i Larvik. Men det er helt uaktuelt på forhånd å avtale hvilken parkeringsplass...eller butikk - det tar man underveis. Noe jeg merket da jeg glemte mobilen min en sjelden gang :-)

Ja, jeg merker at vi har endret mønster for det å avtale ting med andre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha!

Men det er tross alt bedre enn den varianten som Christer Falck i følge seg selv tok på pur f til sin mor, en gang hun kom innom skolen med en gjenglemt matpakke:

* fnis *

Kan tenke meg at han var typen til denslags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha!

Haha,- ja det var en elegant hevn for den store synden det er å dukke opp på skolen og skandalisere sin sønn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er vel det. Merker at de begynner å få mobiler, både den ene og den andre. Men storebroren hennes, som snart fyller ti år, har sagt at han IKKE ønsker seg mobil til bursdagen :-)

*klapper glorien hans*

Hva feiler det den gutten??????

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det den gutten??????

;-)

Han er sikkert bare litt sleip. Først så sier han at han ikke vil ha mobiltelefon slik at han får bøttevis med andre gaver til bursdagen sin. To måneder senere kommer han til å gjøre sine foreldre omhyggelig oppmerksomme på hvordan han er den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon., og så blir han i løpet av ytterligere litt tid innehaver av en mobil....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker at vi har endret mønster for det å avtale ting med andre folk.

Jeg synes noe av det verre er en tendens til at man helst bør sende en sms på forhånd for å spørre om det passer at man ringer noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noe av det verre er en tendens til at man helst bør sende en sms på forhånd for å spørre om det passer at man ringer noen...

Det har jeg ikke vært alt for plaget av, men jeg skjønner problemet.

Jeg synes forresten det er kjempekjet med sms:-) Da jeg først hørte om ungdommenes kjappe skravle-sms'er, trodde jeg at dette ikke var noe for meg. Men her går det masse sms'er ut hver dag:-) Helt topp å kunne kontakte folk på den måten, gi kjappe beskjeder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten det er kjempekjet med sms:-) Da jeg først hørte om ungdommenes kjappe skravle-sms'er, trodde jeg at dette ikke var noe for meg. Men her går det masse sms'er ut hver dag:-) Helt topp å kunne kontakte folk på den måten, gi kjappe beskjeder osv.

Jeg også liker sms i de aller fleste sammenhenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Helt enig. Det er genialt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...