Gå til innhold

Å gjøre en avtale

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Han er sikkert bare litt sleip. Først så sier han at han ikke vil ha mobiltelefon slik at han får bøttevis med andre gaver til bursdagen sin. To måneder senere kommer han til å gjøre sine foreldre omhyggelig oppmerksomme på hvordan han er den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon., og så blir han i løpet av ytterligere litt tid innehaver av en mobil....*s*

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har helt rett.

Det går ikke an å avtale noe som helst i forveien lenger, det må hele tiden chattes og meldes og snakkes, i tilfelle det dukker opp noe annet.

En lørdagskveld for ikke lenge siden ble det avgjort kl. 2350 at jeg ikke skulle kjøre datteren min noe sted allikevel.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjentatt at jeg ikke synes det er spesielt artig at hun ringer hjem utpå fredags- eller lørdagskvelden og starter samtalen med "mamma, du har vel ikke drukket??!!"

Det er jo ikke sikkert at hele trikken eller kafeen eller hva det måtte være, forstår at dette skal oversettes med "du må kanskje kjøre meg et sted allikevel, så vent litt hvis du har tenkt å ta litt vin ikveld", og ikke med "du lovte meg jo å holde deg sånn nogenlunde edru for én gangs skyld ikveld".

Høres veldig, veldig kjent ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert bare litt sleip. Først så sier han at han ikke vil ha mobiltelefon slik at han får bøttevis med andre gaver til bursdagen sin. To måneder senere kommer han til å gjøre sine foreldre omhyggelig oppmerksomme på hvordan han er den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon., og så blir han i løpet av ytterligere litt tid innehaver av en mobil....*s*

''...den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon''

Akkurat det argumentet tror det er mange som forsøker seg med.

Datteren min prøvde i sin tid seriøst å få meg til å tro at hun var den eneste på skolen (en av landets største) som ikke hadde vært i Eurodisney...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon''

Akkurat det argumentet tror det er mange som forsøker seg med.

Datteren min prøvde i sin tid seriøst å få meg til å tro at hun var den eneste på skolen (en av landets største) som ikke hadde vært i Eurodisney...

Jeg tror argumentet er så eldgammelt at de færreste foreldre biter på så ofte. Det er noe med at man husker sin egen argumentasjon fra barndommen...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Han er sikkert bare litt sleip. Først så sier han at han ikke vil ha mobiltelefon slik at han får bøttevis med andre gaver til bursdagen sin. To måneder senere kommer han til å gjøre sine foreldre omhyggelig oppmerksomme på hvordan han er den _eneste_ 10-åringen i landet uten mobiltelefon., og så blir han i løpet av ytterligere litt tid innehaver av en mobil....*s*''

Hmmmm - kan engelen min ha slike baktanker tro? Tviler på det, fordi bare én av guttene han går sammen med, har mobil, og de har visst blitt enige om at de ikke trenger det!

Det som var litt morsomt var da vi hadde foreldrekveld her i vinter, så begynte jente-mammaene å snakke om mobiltelefon, og de sa at nå måtte de vel kanskje gi etter å gi mobil til jentene også, fordi, de hadde forstått det slik at alle guttene unntatt én, hadde mobil! Så var det nesten omvendt - kun 3 eller 4 av ca 12 gutter har mobil :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det den gutten??????

;-)

Kun én av guttene i "gjengen" hans (7-8stk) har mobil, så han mener det er unødvendig. De er flinke til å ringe fra hustelefonen der de er og fortelle hvor de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun én av guttene i "gjengen" hans (7-8stk) har mobil, så han mener det er unødvendig. De er flinke til å ringe fra hustelefonen der de er og fortelle hvor de er.

Men nå er det jo stadig færre som har hustelefon også da... Poden her fikk mobil da han begynte i 5. klasse og ikke lenger gikk på sfo. Snuppa ser frem til neste sommer da det blir hennes tur. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Men nå er det jo stadig færre som har hustelefon også da... Poden her fikk mobil da han begynte i 5. klasse og ikke lenger gikk på sfo. Snuppa ser frem til neste sommer da det blir hennes tur. :o)

Må bare si at familien her digger pizzaen din :o) Så enkel å lage, og likevel knallgod! *Mett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JackieBurkhart

''Men nå er det jo stadig færre som har hustelefon også da... ''

Alle barnas kamerater har hustelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at familien her digger pizzaen din :o) Så enkel å lage, og likevel knallgod! *Mett*

Så artig da! :o)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jeg vet om rundt her, har hustelefon.

Søstera mi er forresten et unntak, men hun bor på andre siden av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg vet om rundt her, har hustelefon.

Søstera mi er forresten et unntak, men hun bor på andre siden av byen.

Jeg kjenner ingen uten fasttelefon tror jeg.... Da mener jeg etablerte voksne mennesker altså.

Men så er jeg sikkert en oldsak i denne sammenhengen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...