Gå til innhold

Til orientering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem ringer man til da? Helsesøster?

Slenger på en sånn ;-) for å være sikker på at ikke noen tror jeg mener ramme alvor ;)

Jeg foreslår at du ringer nick!

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

13

• morsan

5

• mrxx

2

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og for å være helt sikker, så bør oppe- og nedehåndduker ha forskjellige farger. Sånn som mange har på rumpekluter og ansiktskluter til babyene.

Ellers holder jeg med deg i det med tannpuss, og så vil jeg gjerne ha med bruk av tanntråd og skrubbing av skitne negler med neglebørster. Da burde mesteparten av kroppen være dekket. Med unntak av ryggen.

Jeg vil ikke ha noen diskusjon om bruk av tanntråd!!!!!! Tannlegen lærer meg opp hvert eneste år, og så repeterer vi alt året etter da jeg ikke har praktisert i mellomtiden...

Skrevet

Hjemmesykepleien må vel være rett instans hvis det gjelder folk over 18? Jeg lurer forresten på om det er grunnlag for å få vedtak på dusjhjelp fra hjemmesykepleien når man ikke klarer å såpe inn ryggen, og i tillegg er for lat til å vaske seg mellom tærne hver dag. Hva tror du?

Det høres logisk ut. I disse selvangivelsestider bør man kanskje også tenke på om man kan kreve særfradrag pga dette - iallefall om man må leie inn folk for å hjelpe med den daglige dusjhygienen.

Skrevet

Naboene hjalp meg i dag med å skifte dekk på bilen, og i går med å bære møbler ned i boden. De har sagt at det er bare å si ifra hvis jeg trenger assistanse, men jeg er redd for at konene ikke liker hvis jeg ber dem sjekke bak ørene mine.

Nå er du litt fantasiløs; du må selvfølgelig spørre _konene_ deres!

Skrevet

Jeg vil ikke ha noen diskusjon om bruk av tanntråd!!!!!! Tannlegen lærer meg opp hvert eneste år, og så repeterer vi alt året etter da jeg ikke har praktisert i mellomtiden...

Jeg tror nettopp at en doltråd om tanntråd vil kunne gi deg fred i sjelen. For om noen tør å være ærlige, så er det vel mange som praktiserer flossinga som du. Personlig er jeg periodeflosser. Særlig aktiv når neste tannpleierbesøk nærmer seg.

Skrevet

Naboene hjalp meg i dag med å skifte dekk på bilen, og i går med å bære møbler ned i boden. De har sagt at det er bare å si ifra hvis jeg trenger assistanse, men jeg er redd for at konene ikke liker hvis jeg ber dem sjekke bak ørene mine.

*latterhikst*

Gjest Veronika i vannet
Skrevet

Nå er du litt fantasiløs; du må selvfølgelig spørre _konene_ deres!

Men tenk hva mennene sier da.....

Gjest høstløv
Skrevet

Hjemmesykepleien må vel være rett instans hvis det gjelder folk over 18? Jeg lurer forresten på om det er grunnlag for å få vedtak på dusjhjelp fra hjemmesykepleien når man ikke klarer å såpe inn ryggen, og i tillegg er for lat til å vaske seg mellom tærne hver dag. Hva tror du?

Jeg tror at du må få kyndig hjelp fra en ergoterapeut, og jeg vil gjette på at vedkommende vil anbefale deg følgende tiltak:

Kjøp en badebørste med langt skaft slik at du får vasket ryggen på en hygienisk måte med såpe. Videre vil h*n sikkert foreslå å bruke en krakk i dusjen for lettere å rekke ned til tærne (for å kunne såpe de skikkelig inn), da blir avstanden fra hånden til føttene ikke så veldig lang, og sjansen for å pådra seg lumbago tilsvarende mindre.

Skrevet

Jeg tror at du må få kyndig hjelp fra en ergoterapeut, og jeg vil gjette på at vedkommende vil anbefale deg følgende tiltak:

Kjøp en badebørste med langt skaft slik at du får vasket ryggen på en hygienisk måte med såpe. Videre vil h*n sikkert foreslå å bruke en krakk i dusjen for lettere å rekke ned til tærne (for å kunne såpe de skikkelig inn), da blir avstanden fra hånden til føttene ikke så veldig lang, og sjansen for å pådra seg lumbago tilsvarende mindre.

Hvis jeg skal holde på med en slik lang børste, så vil jeg anta at jeg må mangedoble fysioterapi-timer i løpet av et år. Og om jeg så i tillegg skulle holde på med vask av tærne på daglig basis, så kan jeg like gjerne flytte inn hos fysioterapeuten.

Tror det er helseskadelig med slike rengjøringssystemer. Det er ille nok at man driver og kaster bort armer og energi på bruk av pc...*s*

Gjest høstløv
Skrevet

Det høres logisk ut. I disse selvangivelsestider bør man kanskje også tenke på om man kan kreve særfradrag pga dette - iallefall om man må leie inn folk for å hjelpe med den daglige dusjhygienen.

Ja, det får du faktisk, og det heter "Særfradrag pga store sykdomskostnader", post 3.5.4 i selvangivelsen.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis jeg skal holde på med en slik lang børste, så vil jeg anta at jeg må mangedoble fysioterapi-timer i løpet av et år. Og om jeg så i tillegg skulle holde på med vask av tærne på daglig basis, så kan jeg like gjerne flytte inn hos fysioterapeuten.

Tror det er helseskadelig med slike rengjøringssystemer. Det er ille nok at man driver og kaster bort armer og energi på bruk av pc...*s*

Jaja, du får bestemme selv, heldigvis spres kroppslukt ikke gjennom Internett.

Skrevet

Jaja, du får bestemme selv, heldigvis spres kroppslukt ikke gjennom Internett.

Slike trusler er jeg immun mot. Moren min prøvde seg på det hver gang jeg ikke ville gjøre som hun sa i oppveksten. F.eks. "Bare la være å ta på deg lue du, men kom ikke til meg når du er blitt syk..."

Gjest høstløv
Skrevet

Slike trusler er jeg immun mot. Moren min prøvde seg på det hver gang jeg ikke ville gjøre som hun sa i oppveksten. F.eks. "Bare la være å ta på deg lue du, men kom ikke til meg når du er blitt syk..."

Jaha, jeg har størst erfaring med at folk sier til meg: "Så deilig du dufter, hvilken parfyme bruker du?"

Gjest Veronika i vannet
Skrevet

Som selvstendig næringsdrivende kan jeg vel be mrxx om kvittering for alle utførte tjenester? I hvert fall hvis jeg også får attest fra hans kone at han er profesjonell på området.

Gjest høstløv
Skrevet

Som selvstendig næringsdrivende kan jeg vel be mrxx om kvittering for alle utførte tjenester? I hvert fall hvis jeg også får attest fra hans kone at han er profesjonell på området.

Du kan bare trekke fra utgifter som er til inntekts ervervelse.

Hjelp til ryggvasking kommer ikke inn under disse reglene.

Skrevet

I dag så vasket jeg spesielt godt mellom tærne og bak ørene med såpe, men ellers så pleier jeg ikke å vaske med såpe mellom tærne.

Jeg lurte på om jeg skulle sette av en gammel tannbørste til bruk før børsting mellom tærne, men ble litt usikker på om jeg kan det ettersom den jo vil ha munnbakterier på seg, og det er jo skikkelig skummelt!

Skrevet

Jeg lurte på om jeg skulle sette av en gammel tannbørste til bruk før børsting mellom tærne, men ble litt usikker på om jeg kan det ettersom den jo vil ha munnbakterier på seg, og det er jo skikkelig skummelt!

Tenk om tærne får tannkjøttbetennelse?

Gjest Veronika i vannet
Skrevet

Du kan bare trekke fra utgifter som er til inntekts ervervelse.

Hjelp til ryggvasking kommer ikke inn under disse reglene.

Jeg tror at i dette tilfellet kan jeg bevise at dette er for businessen. Jeg er helt sikker på at regnskapsføreren og skatten er enige. Hvor er mrxx? Lurer på hva han tror.......

Skrevet

Re dusjhjelp: jeg husker noen artigfolk laget en parodi på en reklame for en del år tilbake. Den originale annonsen var vel for hjemmehjelpforbundet eller noe slikt, og det var et bilde av en eldre person og teksten "Alt jeg ber om er hjelp til å vaske håret".

I parodien var den gamle personen byttet ut med Erling Folkvord...;-)

Skrevet

Tenk om tærne får tannkjøttbetennelse?

Huff, jeg tør ikke tenke tanken engang! Spesielt mellom stortærne!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...