Gå til innhold

Pelsfarge hos hannkatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tofargete katter er svært vanlig, så de er ikke pr def. usterile. Derimot er trefargete hanner usterile. Har med genene å gjøre, men jeg husker ikke detaljene her... :-)

Steril heter det. Usteril er det ingenting som heter, det motsatte av steril er forplantningsdyktig.

:-)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

14

• cathlin

10

• Colette

6

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da Pusur var på høyden av sin popularitet, hørte jeg at trefargede hannkatter, slik som Pusur, ville være sterile;-)

Vet ikke om det er sant, og har ikke lest de andre svarene ennå.

Skrevet

Da Pusur var på høyden av sin popularitet, hørte jeg at trefargede hannkatter, slik som Pusur, ville være sterile;-)

Det er en sannynlig mulighet, ja:-) At han rett og slett ikke er en ordentlig hankatt :-)

Gjest minnah
Skrevet

Steril heter det. Usteril er det ingenting som heter, det motsatte av steril er forplantningsdyktig.

:-)

Jeg har skrevet klin motsatt hele veien her jeg. Totalt forvirra i kveld!! :oP

Skrevet

Ring en veterinærklinikk i morra, den som tar tlf kan nok svare deg :-)

Nei, jeg skal lese meg opp. Det er hyggeligere:-)

Gjest minnah
Skrevet

Nei, jeg skal lese meg opp. Det er hyggeligere:-)

Jeg har forøvrig hatt eksamen i genetikk, men det er så lenge siden at jeg nå ikke lenger engang kan skille mellom steril og usteril! ;-)

Skrevet

Men, hva har dette med personlig hygiene å gjøre? ;-)

Skrevet

Jeg har forøvrig hatt eksamen i genetikk, men det er så lenge siden at jeg nå ikke lenger engang kan skille mellom steril og usteril! ;-)

MINNAH, du er min nye helt

:-*

Skrevet

Hvis ikke sterilt er rent, så vet ikke jeg!!

Gjest minnah
Skrevet

*LOL*

Gjest minnah
Skrevet

Hvis ikke sterilt er rent, så vet ikke jeg!!

En runde i autoklaven og vips - både ører og tær blir gullende rene hver gang!

Skrevet

Har en svart og hvit hankatt. Hadde tidligere en skjevete, altså flerfarget skjønn liten sterilisert kosete hankatt, som forsvant for et år eller to siden. Vet jo ikke om den var steril da.

Skrevet

Herregud, har jeg skrevet omvendt hele veien eller?

Er det mulig å være så forvirra da ;-) Kan jeg få lov å skylde på ltt for stort koffein-inntak i dag? Please? ;-)

Helt i orden! :-)

Skrevet

Ingen av mine hannatter har vært ensfarga.

Og jeg har hatt 6 hannkatter. :0)

Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt egentlig:-)

Mener du at _alle_ hannkatter er ensfargede? I så fall er svaret nei - jeg vet om mange hannkatter som ikke er det.

Mener du at _bare_ hankatter er ensfargede? I så fall kan jeg informere om at jeg har en ensfargen hunnkatt:-)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan det henger sammen. Jeg skal lese meg opp på temaet.

Hvordan det henger sammen aner jeg ikke, men det har i alle fall skjedd. :-)

Skrevet

de fleste hannkatter jeg har hatt ( og jeg har hatt mange ;)) har vært tofargede, de har også klart å produsere seg, og jeg har måtte kastrert, noe som forresten alltid er lurt om man ikke driver oppdrett.

De fleste hoer jeg har hatt har vært 3 fargede. Jeg har hørt at hanner er en eller tofarget, og hoene er 3 farget eller ofte 4.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...