Gå til innhold

øvelsekjøring med andres barn i baksete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere om at det øvelsekjøres med andre sine barn i baksete.sjåføren er i dette tilfellet nettopp blitt 17 år og det er snakk om flere mil.

Skrevet

Jeg ville vel spurt foreldrene til de andre barn om barna fikk være med...

Om det er uansvarlig eller ikke, vil jeg ikke uttale meg om. Kommer an på både elev og voksen som i dette tilfellet har ansvaret.

Skrevet

Ikke OK. Er det lovlig?

Tidligere var det større begrensninger på dette, nå er det lov å ha med passasjerer under øvelseskjøring.

Skrevet

Nei, ikke med mindre man spør foreldrene om lov først. Det får da være måte på å utsette andres barn for farer.

Skrevet

Nei, ikke med mindre man spør foreldrene om lov først. Det får da være måte på å utsette andres barn for farer.

Enig!

Gjest Villniss
Skrevet

Nei, det hadde jeg absolutt ikke likt. Mine barn hadde ikke fått lov til å sitte på med en øvelseskjører. Uansvarlig!

Skrevet

godt å høre at dere er enige med meg. jeg fikk nesten sjokk da jeg fikk vite at de lot en 17 åring øvelse kjøre med bilen full av barn. barnet som øvelsekjører er veldig umoden, foreldrene lar h*n kjøre i 100 -110 bla med mitt barn i baksete. nå kjører jeg selv til alt :)

Skrevet

Med andres barn er det jo helt vilt!

Men jeg synes ikke det er ok å ha med søsken heller, jeg da.

Kanskje småturer i nærområdet på langsomme veier - men jeg har hørt om dem som bruker ferieturen med laange kjøreturer til øvelseskjøring - med mindre søsken i baksetet. Og det ville aldri jeg ha gjort. Det er klart at det er større risiko ved øvelseskjøring enn ellers...

Skrevet

nei,nei og atter nei. spørs jo hvor mye man har øvelseskjørt fra før og hvor langt man har kommet, men man må ha kommet rimelig langt for å gjøre akkurat det. synes jeg. som øvelseskjører selv. og ville blitt veldig nervøs av å ha barn i baksetet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...