Gå til innhold

Bowlingbursdag igjen, og sinnsyke priser...

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

Eldstedatera mi fyller snart 10 år og ville gjerne feire den på bowlingen. Nå er det sånn at de ikke lenger ber alle jentene i klassen til bursdager. (Enighet om dette på foreldremøte at grensen for det går ved 10 år).

Så hun vil bare be 4 jenter fra klassen, to venninner utenom klassen, og lillesøstra. De blir altså kun 8 stk. tilsammen.

Og prisen? 1.160 kr.!!! Holdt på å dette bakover! Dette er inkludert 2 stk pizza og drikke. 145 kr pr. barn!

Men men, har man lovt det, så har man lovt det.... Så det blir bursdag på bowlingen! :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Her er det 150 kr per barn.

Jeg synes ikke det var så ille jeg, jeg syns jeg har brukt endel penger hvert eneste år på bursdagen, mtp utstyr til dekking av bord, mat, drikke, gjerne en aktivitet eller to.

Nå synes jeg den tanken med å kunne dra kortet og så dra hjem, uten at det innebærer noen form for rydding/vasking fra min side, er verdt sin pris ;o)

Jeg vet ikke nøyaktig summen i fjor, men det gikk endel penger selv om vi hadde alt hjemme.

Skrevet

Nå synes ikke jeg 150 (ca) per barn var så sinnsykt dyrt for bowling med pizza jeg da...

Gjest Villniss
Skrevet

Nå synes ikke jeg 150 (ca) per barn var så sinnsykt dyrt for bowling med pizza jeg da...

Nei, kanskje ikke... Men jeg sammenligner nok litt med i forfjor hvor hun feiret på Dolly Dimples. Da var det pizza, brus, is og lekerom til 72 kr pr barn. Så i forhold til det er det skamdyrt, synes jeg. Og tenk hvis alle jentene i klassen skulle være med i år, 12 stk..... grøss og gru, sier jeg bare.

Men det er klart, det er forskjell på økonomien til folk. Noen synes det er dyrt, andre ikke. :-)

Gjest Villniss
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240057461' post='4134111]

Her er det 150 kr per barn.

Jeg synes ikke det var så ille jeg, jeg syns jeg har brukt endel penger hvert eneste år på bursdagen, mtp utstyr til dekking av bord, mat, drikke, gjerne en aktivitet eller to.

Nå synes jeg den tanken med å kunne dra kortet og så dra hjem, uten at det innebærer noen form for rydding/vasking fra min side, er verdt sin pris ;o)

Jeg vet ikke nøyaktig summen i fjor, men det gikk endel penger selv om vi hadde alt hjemme.

"Nå synes jeg den tanken med å kunne dra kortet og så dra hjem, uten at det innebærer noen form for rydding/vasking fra min side, er verdt sin pris ;o)"

Det er jammen sant. Utrolig deilig å slippe alt det styret hjemme. Så det er vel verdt det. ;-)

Skrevet

her ligger prisen på fra 125,- til 165,- alt ettersom hvor mange serier og hva man skal spise til. Vi har pleid å slå oss sammen 2-3 bursdagsbarn, så blir det ikke så ille å be alle.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg syns det var så fryktelig dyrt. Man slipper jo alt arbeidet også.

Gjest ikke dyrt
Skrevet

Synes absolutt ikke dette er dyrt. Samme pris hos oss i vår by, men vi regnet på prisen om vi skulle hatt partyet hjemme eller på bowlingen. Hjemmeprisen kom på over halvparten og da hadde vi i tillegg hatt mye mer arbeid.

På bowlingen klarer ungene seg selv og får sin egen ansatt som ordner mat og is og drikke. I tillegg slipper man all ryddingen etterpå! Og bare det er verd det hele!!

Gjest hilsen en mamma
Skrevet

Apropos innlegget over: hvor gamle bør barna være for å få utbytte av en bowlingbursdag. Jeg har en som blir 7, kan dette være noe?

Skrevet

Apropos innlegget over: hvor gamle bør barna være for å få utbytte av en bowlingbursdag. Jeg har en som blir 7, kan dette være noe?

Ja, absolutt. De setter på slike "kanter" som hindrer kula i å gå i renna. Har sett ganske små barn ta normalt elendige kast, og kula saaaaakte triller sikksakk og til slutt slår ned 6-7 kjegler...;-)

Skrevet

Tror ca. 150,- er en vanlig pris for aktivitetsbursdager. Uansett om det er bowling, bading, klatring eller lekeland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...