Annabeth Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Er det helt feil å invitere alle jentene på samme årskull bare? Er i tillegg 3-4 gutter på samme årskull, men plassen strekker ikke til. Skal alle gutta bes også trenger jeg sitteplass til 12 unger, og det blir så godt som umulig.... Men likevel føler jeg kanskje litt på det...? Hva mener du - er det ok med bare jentene? De er 4-5 år. Takk for evt. svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Veldig mange gjør det på den måten, så du vil neppe få noen negative reaksjoner. Selv har jeg forsøkt å unngå å gruppere barna etter kjønn, i hvertfall i den grad de ikke ber om det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Mine unger har alltid lekt mye med det andre kjønnet, så vi har alltid hatt bursdagsfester med både gutter og jenter. Da lillemor hadde sitt siste år i barnehagen var hun den eneste jenta i sitt kull. Hun ble bare bedt i en bursdag og det var litt trist. Sist bursdag satte vi en benk ved bordet, og fikk dermed plass til flere unger rundt bordet. De sitter ikke så lenge, så en benk går helt fint. Hvis jenta også leker med guttene ville jeg invitert disse, men hvis hun ikke leker med dem, er det helt greit å la det være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Når jentene mine gikk i barnehage inviterte jeg bare jente-"kullingene" på bursdag. Dvs. "kullingene" på samme avdeling. Fikk aldri noen reaksjoner på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Helt greit å invitere bare jentene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det må være greit å ikke invitere alle. Om ikke alle/hele avdelingen skal inviteres bør ikke invitasjonene leveres ut i barnehagen. Send dem i posten eller lever dem privat. Det er aldri kjekt å stå å se på at 'alle' andre blir invitert. Om 10 jenter blir invitert og 2-3 gutter utelatt, er det verre enn om det er ca 50/50 gutter og jenter. Å invitere 8 av 9 jenter, grenser mot slemt. Men det er jo ikke det dette handler om. Om det kun er én eller to jenter på avdelingen som ikke er samme årskull som de andre, bør man kanskje vurdere å invitere dem også. Jeg har en tendens til å tenke jo flere jo bedre, så jeg hadde vel endt med å kjøpe noen små krakker, la to sitte på samme stol eller latt dem sitte på gulvet, en buféløsning eller et eller annet. Og være helt utblåst etterpå... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.