Gå til innhold

Langweekendtur til Stockholm, noe tips?

Anbefalte innlegg

Gjest skal ut på tur
Skrevet

Jeg har ikke vært der før, så lurte på om noen har noe tips til hva som bør oppleves?

Alt fra kulturert, shopping og uteliv:-)

Gjest Skattekort
Skrevet

Heldiggris, det er en fantastisk by!

Synes det er utrolig bra aa bare henge rundt, gaa i gamla stan, paa kafeer etc, som ikke krever saa mye planlegging. Men denne boer du faa med deg: http://www.chokladfabriken.com/

Ha en fin reise!

Skrevet

Det er mye bra shopping i Stockholm. Men vil du se byen, så skal du huske på dette: ta uansett en tur til Gamla Stan (se på kartet, midt i byen) og gå langs den utrolig smale gaten med massevis med små butikker og restauranter - og som ender i en kjellerrestaurant der Evert Taube har sunget mye. Så tar du Katatrinahissen (en stor heis, utendørs)som tar deg rett opp berget og til Stockholms gamle arbeiderbydel, Söder. Der bor det masse kunstnere og filmfolk nå (i tillegg til de gamle arbeiderne) og du kan gå på restaurant og revyscene Mosebacke, og etterpå kan du ta tunnellbanan tilbake til sentrum.

Skrevet

Jeg synes Wasa-skeppet er et must!

Og Gamla Stan - bare rusle litt rundt.

Skrevet

Kjempekoselig by. Gamla'Stan må du få med deg. Mange fine museer. Skansen (kjempekoselig og flott utsikt) er verdt et besøk og Grøna Lund om du er tivoliinteressert. Ellers vil jeg anbefale en båtsightseeing, flere turer og velge mellom med forskjellige lengder og disse båtturene er veldig koselige. God tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...