Gå til innhold

Permittering og meldekort

Anbefalte innlegg

Gjest permausikker
Skrevet

Jeg er 50% permittert fra jobb. Jeg får dagpenger for 50%. Avtalen er at jeg skal jobbe 3 dager den ene uken og 2 dager den andre, deretter 3 dager osv. Det jeg lurer på er hva som gjelder når det er en fridag (altså en rød dag, feks neste fredag 1. mai)

I utgangspunktet skal jeg jobbe 2 dager den uken for jeg jobber 3 denne uken. Men hvis jeg gjør det har jeg egentlig oversteget 50% fordi resten av mine kolleger har jo også fri 1. mai, så egentlig skal vel ikke den dagen brukes til permittering?

Litt usikker her altså

Skrevet

Dette er et spørsmål som dukker opp her på lønningskontoret noen ganger. For det samme gjelder jo de som jobber f.eks. 80% og har en fast fridag hver uke. Hva om denne dagen er på en rød dag....

Jeg har lett, og finner ikke noe svar. Selv regner jeg ut slik at jeg alltid jobber 80% av normaltid (som er 30 timers uke neste uke). Ei annen her på jobben tar uansett fri hver onsdag. I det lange løp så jevner det ut seg tror jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette er et spørsmål som dukker opp her på lønningskontoret noen ganger. For det samme gjelder jo de som jobber f.eks. 80% og har en fast fridag hver uke. Hva om denne dagen er på en rød dag....

Jeg har lett, og finner ikke noe svar. Selv regner jeg ut slik at jeg alltid jobber 80% av normaltid (som er 30 timers uke neste uke). Ei annen her på jobben tar uansett fri hver onsdag. I det lange løp så jevner det ut seg tror jeg.

Jeg kjenner til noen i det offentlige som har fast fridag uansett. Faller fridagen på en helligdag, faller den bort som fridag.

Og det er jo litt urettferdig, i og med at enkelte ukedager faller oftere bort enn andre (f.eks. torsdager og mandager).

Skrevet

Jeg kjenner til noen i det offentlige som har fast fridag uansett. Faller fridagen på en helligdag, faller den bort som fridag.

Og det er jo litt urettferdig, i og med at enkelte ukedager faller oftere bort enn andre (f.eks. torsdager og mandager).

Ja, jeg synes også det er litt urettferdig. Derfor regner jeg ut at jeg jobber 80% uansett:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg synes også det er litt urettferdig. Derfor regner jeg ut at jeg jobber 80% uansett:-)

''Derfor regner jeg ut at jeg jobber 80% uansett:-)

''

Hvordan gjør du det hvis det en uke det er en helligdag i løpet av en uke - jobber 80 % av fire dager, altså 3,2 dager?

Høres litt komplisert/tungvint ut det også

Skrevet

''Derfor regner jeg ut at jeg jobber 80% uansett:-)

''

Hvordan gjør du det hvis det en uke det er en helligdag i løpet av en uke - jobber 80 % av fire dager, altså 3,2 dager?

Høres litt komplisert/tungvint ut det også

Jeg regner ut timer. 80% av 30 timer = 24 timer. Så det kan bli kronglete.

Men ettersom jeg uansett tar timer fri veldig ofte, så fungerer det. (Slutter gjerne tidligere osv.)

Skrevet

Du har vel faste dager du jobber, så du vet om du skulle ha jobbet 1. mai. Faller 1. mai på arbeidsdag, jobber du bare 1 dag neste uke, og skriver P på tre dger til NAV. Er du permittert 1. mai, krysser du av det du vanligvis gjør på helgedagene; du har jo nettopp hatt noen dager i påsken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...