Gå til innhold

Prevansjon

Speak

Anbefalte innlegg

Dette passer jo selvsakt ikke inn på dette forumet, men det er jo her kunnskapen er:-)

Jeg tenker nå å fjerne hormonspiralen min for å se om sex-lysten øker da. Men en eller annen form for prevansjon trenger jeg jo.

Vi er ferdige med å få barn, og jeg synes det blir litt krise om jeg skulle blitt gravid.

Jeg bør jo styre unna hormonprevansjon nå. Det er jo liksom litt av opplegget. Noen med gode anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

14

• Lillemus

7

• morsan

7

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Hvis dere er ferdige med barn, så er det veldig, veldig praktisk med sterilisering.

Både praktisk og økonomisk er det da en fordel om han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering. Ingen over, ingen ved siden. Banna bein. Har ikke angret en dag!

Dette er i første omgang bare en test for å se om sex-lysten øker uten hormonspiral, og da virker det litt i overkant.

Tror også jeg overlater det til mannen om det skulle bli aktuelt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er ferdige med barn, så er det veldig, veldig praktisk med sterilisering.

Både praktisk og økonomisk er det da en fordel om han gjør det.

På sikt så synes jeg det kan være greit. Men i første omgang er dette bare en test for å se om sex-lysten øker, og da er det vel litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i første omgang bare en test for å se om sex-lysten øker uten hormonspiral, og da virker det litt i overkant.

Tror også jeg overlater det til mannen om det skulle bli aktuelt.... :-)

''Dette er i første omgang bare en test for å se om sex-lysten øker uten hormonspiral, og da virker det litt i overkant.''

Det gjør den!!! For meg ble det et helt annet sexliv i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - mister man menstrasjonen dersom man er sterilisert?

Jeg synes det har vært så fantastisk å slippe det så lenge jeg har brukt hormonspiral. (Så jeg må innrømme at jeg gruer meg til hele testen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er i første omgang bare en test for å se om sex-lysten øker uten hormonspiral, og da virker det litt i overkant.''

Forstår jo at jeg bare må prøve dette... sukk....

Men venter til etter sommeren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vurderer også å fjerne spiralen

Er ikke det ganske lang ventetid for å sterilisere seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært så fantastisk å slippe det så lenge jeg har brukt hormonspiral. (Så jeg må innrømme at jeg gruer meg til hele testen....)

Nei, de gjør jo ikke annet enn å brenne over egglederne så eggene ikke finner frem, alt annet er intakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må fjerne livmoren for å oppnå slike forandringer. Sterilisering er bare en enkel kutting, ingen endringer i mens eller hormonbalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ganske lang ventetid for å sterilisere seg?

Jo, det vareirer sikkert fra sykehus til sykehus,men da jeg sto på venteliste i 2002 var det 3 års ventetid... Nå ble jeg operert etter ca. 9 mnd fordi de bestemte seg for å ta unna ventelistene i en jafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo at jeg bare må prøve dette... sukk....

Men venter til etter sommeren.....

Det er bare å kontakte lege med en gang, det er ventelister her, du kommer ikke inn i neste uke liksom... Om et par år kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å kontakte lege med en gang, det er ventelister her, du kommer ikke inn i neste uke liksom... Om et par år kanskje...

Tenkte nå på å fjerne hormonspiralen. Så det er det nok ikke noe ventetid på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det gjør den!!! For meg ble det et helt annet sexliv i alle fall...''

Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

På sikt så synes jeg det kan være greit. Men i første omgang er dette bare en test for å se om sex-lysten øker, og da er det vel litt drøyt.

Hvis dere er ferdig med å få barn, så er det jo ett fett. :-)

I en prøve-og-se-periode er det vel i grunnen bare kondom som duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...

Ja, den tanken har slått meg også. (Om meg selv altså...) Men jeg liker han jo veldig godt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er ferdig med å få barn, så er det jo ett fett. :-)

I en prøve-og-se-periode er det vel i grunnen bare kondom som duger.

Kondom er jo ikke akkurat så fristende da.... :-(

Vi er ferdige med barn, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Kondom er jo ikke akkurat så fristende da.... :-(

Vi er ferdige med barn, så det er ikke noe problem.

Skjønner ikke at så mange er så negative til kondom, jeg da... Hva er problemet, liksom?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...''

Jeg regner med at du også tar i mot svar fra andre enn Lillemus?

Selv erfarte jeg at hormonspiralen helt drepte sexlysten min. Jeg begynte å tro at det var noe alvorlig galt med ekteskapet mitt, siden jeg ikke hadde hørt om denne bivirkningen. Når jeg sluttet med spiralen etter 5 år, blomstret sexlysten opp igjen. Og det var med samme mann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...