Gjest Ulvinnen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Skjønner ikke at så mange er så negative til kondom, jeg da... Hva er problemet, liksom?! Kondom er no herk. Det er ikke like godt med sex når den er på, og det er trasig å måtte ta pause underveis for for å finne den frem. Den eneste fordelen er at det blir mindre søl etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Sterilisering. Ingen over, ingen ved siden. Banna bein. Har ikke angret en dag! Hvor stort inngrep snakker vi om egentlig, med sterilisering for kvinner? Er det full operasjon og sånt, eller er det gjort i en fei? Og er det ikke sånn at det er ganske høy egenandel? *veldig interessert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 ''Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...'' Jeg regner med at du også tar i mot svar fra andre enn Lillemus? Selv erfarte jeg at hormonspiralen helt drepte sexlysten min. Jeg begynte å tro at det var noe alvorlig galt med ekteskapet mitt, siden jeg ikke hadde hørt om denne bivirkningen. Når jeg sluttet med spiralen etter 5 år, blomstret sexlysten opp igjen. Og det var med samme mann. Det er jo slike svar som gjøre at jeg innser at jeg må prøve:-) Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kondom er no herk. Det er ikke like godt med sex når den er på, og det er trasig å måtte ta pause underveis for for å finne den frem. Den eneste fordelen er at det blir mindre søl etterpå. ''Det er ikke like godt med sex når den er på,'' Ingen forskjell for meg, litt mindre følsomt for han - hvilket gjerne er en fordel. :-) ''og det er trasig å måtte ta pause underveis for for å finne den frem.'' Kjipt med fomling, ja, men det er alternativer. Kan blir riktig så sensuelt, faktisk! :-) ''Den eneste fordelen er at det blir mindre søl etterpå.'' Det er en kjempefordel! Eneste negative slik jeg ser det, er at han må trekke seg ut relativt kjapt. Blir mindre kos umiddelbart etterpå, men også det kan kompenseres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvor stort inngrep snakker vi om egentlig, med sterilisering for kvinner? Er det full operasjon og sånt, eller er det gjort i en fei? Og er det ikke sånn at det er ganske høy egenandel? *veldig interessert* For kvinner er det en større operasjon enn for menn. Kvinner må i narkose, det brukes "kikkhullskirurgi" (3 små snitt ved navlen), og det er noe rekonvalens etterpå. Endel plages med luft i kroppen, og får smerter i skuldrene. For menn er det mye enklere. De møter fastende, får lokalbedøvelse og kan kjøre hjem. Og de er "fit-for-fight" dagen etter i 99,9 % av tilfellene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 For kvinner er det en større operasjon enn for menn. Kvinner må i narkose, det brukes "kikkhullskirurgi" (3 små snitt ved navlen), og det er noe rekonvalens etterpå. Endel plages med luft i kroppen, og får smerter i skuldrene. For menn er det mye enklere. De møter fastende, får lokalbedøvelse og kan kjøre hjem. Og de er "fit-for-fight" dagen etter i 99,9 % av tilfellene. Takk for svar. Hm, man skulle vært mann. Men: hvor mye er "noe rekonvalesens"? Snakker vi sykmelding i x antall dager? Og hvorfor i alle dager får man smerter i skuldrene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Innen du eller mannen eventuelt steriliseres, har dere i grunnen bare følgende valg: * hormonbaserte prevensjonsmidler, som du jo helst vil unngå, eller * "mekaniske" prevensjonsmidler, som kondom, pessar, gammeldags spiral. * såkalt "sikre" perioder..... (NB: Legg merke til anførselstegnene her) * avholdenhet (skal visstnok ikke ha funket én gang for ca 2000 år siden, men har siden dess vært banna bein!) Under annet punkt kan man kanskje også putte den skrekkelige p-puta, dersom den fortsatt finnes på markedet, og slike nye rariteter som femidomen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Takk for svar. Hm, man skulle vært mann. Men: hvor mye er "noe rekonvalesens"? Snakker vi sykmelding i x antall dager? Og hvorfor i alle dager får man smerter i skuldrene? Hvor fort man kommer seg etter operasjonen varierer selvfølgelig, akkurat som med alle andre operasjoner. Stingene fjernes vel etter 2 uker, men litt avhengig av hva slags jobb man har trenger man ikke så lang sykemelding vanligvis. Ei venninne av meg gikk tvekroka de to ukene, ei anna syklet tur etter 3 dager. Så det er ulikt. Smertene i skuldra kommer av luft. Helt merkelig opplevelse, det kommer luftsmerter ved kragebeinet/i skuldrene for noen, det er jævlig vondt. Man blåses opp i buken under operasjon, derfor luftansamlinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Innen du eller mannen eventuelt steriliseres, har dere i grunnen bare følgende valg: * hormonbaserte prevensjonsmidler, som du jo helst vil unngå, eller * "mekaniske" prevensjonsmidler, som kondom, pessar, gammeldags spiral. * såkalt "sikre" perioder..... (NB: Legg merke til anførselstegnene her) * avholdenhet (skal visstnok ikke ha funket én gang for ca 2000 år siden, men har siden dess vært banna bein!) Under annet punkt kan man kanskje også putte den skrekkelige p-puta, dersom den fortsatt finnes på markedet, og slike nye rariteter som femidomen. Pessar, femidom og p-pute må da være verre enn kondom??? Pusj... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Pessar, femidom og p-pute må da være verre enn kondom??? Pusj... Ja, jeg har aldri prøvd to av dem, men p-puta prøvde jeg to ganger og det var helt forferdelig! Den kom i en trepakning, og da jeg plundret fælt med den første, førte jeg det på konto for at jeg var nybegynner. Da den andre var like ille, gadd jeg ikke engang prøve den tredje;-) Og som om ikke all plunder og heft var ille nok (ikke bare å få den INN, men i aller høyeste grad å få den UT), så pådro jeg meg soppinfeksjon også, og dette var før Canesten kom reseptfritt på apoteket..... ;-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvor fort man kommer seg etter operasjonen varierer selvfølgelig, akkurat som med alle andre operasjoner. Stingene fjernes vel etter 2 uker, men litt avhengig av hva slags jobb man har trenger man ikke så lang sykemelding vanligvis. Ei venninne av meg gikk tvekroka de to ukene, ei anna syklet tur etter 3 dager. Så det er ulikt. Smertene i skuldra kommer av luft. Helt merkelig opplevelse, det kommer luftsmerter ved kragebeinet/i skuldrene for noen, det er jævlig vondt. Man blåses opp i buken under operasjon, derfor luftansamlinger. Takk for info! Snedig det der med skuldersmertene, altså. Husker for øvrig at jeg hadde noen alldeles grusomme luftsmerter i magen noen dager etter fødselen, sikkert fordi ting skulle på plass igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kobberspiral 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja, den tanken har slått meg også. (Om meg selv altså...) Men jeg liker han jo veldig godt da... Huff, ikke noen god følelse nei... Hos meg var det også sånn at jeg likte han veldig godt, han var omtenksom og snill, og jeg betraktet han som min aller beste venn. Jeg hadde egentlig ønsket at det var ennerledes, for han var så bra på alle områder -utenom sex. Det føltes bare 'feil' - og det var jo ikke så rart siden han ikke bare var min aller beste venn, men _kun_ venn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ''Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...'' Jeg regner med at du også tar i mot svar fra andre enn Lillemus? Selv erfarte jeg at hormonspiralen helt drepte sexlysten min. Jeg begynte å tro at det var noe alvorlig galt med ekteskapet mitt, siden jeg ikke hadde hørt om denne bivirkningen. Når jeg sluttet med spiralen etter 5 år, blomstret sexlysten opp igjen. Og det var med samme mann. Kjempebra å få avdekket dét på den riktige siden av et brudd! Jeg reagerer på hormoner selv, men hos meg påvirker ikke de ikke sexlysten. Humøret derimot, makan til dramaqueen! Jeg så til og med urimelighetene selv den siste gangen jeg prøvde meg på p-sprøye... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ''Det er ikke like godt med sex når den er på,'' Ingen forskjell for meg, litt mindre følsomt for han - hvilket gjerne er en fordel. :-) ''og det er trasig å måtte ta pause underveis for for å finne den frem.'' Kjipt med fomling, ja, men det er alternativer. Kan blir riktig så sensuelt, faktisk! :-) ''Den eneste fordelen er at det blir mindre søl etterpå.'' Det er en kjempefordel! Eneste negative slik jeg ser det, er at han må trekke seg ut relativt kjapt. Blir mindre kos umiddelbart etterpå, men også det kan kompenseres. Merker du virkelig ikke forskjell? Det gjør jeg. Når han har på kondom, så blir friksjonen så mye større at vi må bruke mye glidemidler. Det trenger vi ikke uten, da er min egen "smurning" mer enn nok. At han blir mindre følsom kan også være et problem. Det er ikke hver gang jeg har lyst på lange samleier, en liten kjapp en kan være veldig godt. Jeg har aldri opplevd at han har kommet før jeg var tilfredsstilt, men det har hendt at jeg har vært dønn utslitt etter en halvtime med orgasmer og bare venter på at han skal bli ferdig. Og ja: vi snakker om det, han holder ikke igjen for min skyld. Hvorfor må mannen din trekke seg ut like etter at han er ferdig? Vi kan godt slappe av og kose oss lenge etterpå, men passer på at han trekker seg ut før vi sovner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Merker du virkelig ikke forskjell? Det gjør jeg. Når han har på kondom, så blir friksjonen så mye større at vi må bruke mye glidemidler. Det trenger vi ikke uten, da er min egen "smurning" mer enn nok. At han blir mindre følsom kan også være et problem. Det er ikke hver gang jeg har lyst på lange samleier, en liten kjapp en kan være veldig godt. Jeg har aldri opplevd at han har kommet før jeg var tilfredsstilt, men det har hendt at jeg har vært dønn utslitt etter en halvtime med orgasmer og bare venter på at han skal bli ferdig. Og ja: vi snakker om det, han holder ikke igjen for min skyld. Hvorfor må mannen din trekke seg ut like etter at han er ferdig? Vi kan godt slappe av og kose oss lenge etterpå, men passer på at han trekker seg ut før vi sovner. ''Hvorfor må mannen din trekke seg ut like etter at han er ferdig? '' Antar hun snakker om kondombruk. Da bør den trekkes ut raskt etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ''Hvorfor må mannen din trekke seg ut like etter at han er ferdig? '' Antar hun snakker om kondombruk. Da bør den trekkes ut raskt etterpå. ''Antar hun snakker om kondombruk. Da bør den trekkes ut raskt etterpå.'' Det er det jeg også snakker om. Hvorfor må kondomet trekkes ut raskt etterpå? Kondomet sitter godt fast rundt roten, det har aldri løsnet, så vi stresser ikke med noen rask avslutning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ''Antar hun snakker om kondombruk. Da bør den trekkes ut raskt etterpå.'' Det er det jeg også snakker om. Hvorfor må kondomet trekkes ut raskt etterpå? Kondomet sitter godt fast rundt roten, det har aldri løsnet, så vi stresser ikke med noen rask avslutning. Det er anbefalt å gjøre det slik, fordi ereksjonen gjerne går ned etter utløsning, og da kan sæceller komme ut av kondomen. Det er iallfall det jeg alltid har hørt/lest! :-) Jeg fant ikke noe om dette når det gjelder faren for graviditet, men i sin web-brosjyre om sikker sex med tanke på HIV, skriver Helsetilsynet: ''Det er viktig at mannen trekker seg ut etter sædavgangen fordi kondomet har lett for å gli av når penis blir slapp. Hold på kondomet så du er sikker på å få det med ut.'' http://www.helsetilsynet.no/webpubl/hiv_aids/sikrere/sikrere.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ''Antar hun snakker om kondombruk. Da bør den trekkes ut raskt etterpå.'' Det er det jeg også snakker om. Hvorfor må kondomet trekkes ut raskt etterpå? Kondomet sitter godt fast rundt roten, det har aldri løsnet, så vi stresser ikke med noen rask avslutning. Her fant jeg noe - under "Hvordan brukes et kondom": ''Når mannen har hatt utløsning med kondom skal samleiet avsluttes. Forsøker han å fortsette etter utløsningen, vil sæden raskt trenge opp langs kondomveggen. Det betyr at sæden kan renne over, og at kondomet lett glir av når penis trekkes tilbake. Derfor må samleie avsluttes rimelig raskt etter utløsning. Du trekker penis ut, - samtidig som du eller din partner sørger for å holde på kondomet så det sitter på plass hele veien ut. Du skal ta kondomet av penis med en viss avstand til kvinnens underliv. Slå knute øverst på kondomet. Press lett på kondomet og sjekke om det fortsatt er tett. Vask eventuelt hendene og kjønnsorganet hvis det er praktisk mulig. Gå og tiss, og du er klar for en andre runde! '' http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/kondomer.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Her fant jeg noe - under "Hvordan brukes et kondom": ''Når mannen har hatt utløsning med kondom skal samleiet avsluttes. Forsøker han å fortsette etter utløsningen, vil sæden raskt trenge opp langs kondomveggen. Det betyr at sæden kan renne over, og at kondomet lett glir av når penis trekkes tilbake. Derfor må samleie avsluttes rimelig raskt etter utløsning. Du trekker penis ut, - samtidig som du eller din partner sørger for å holde på kondomet så det sitter på plass hele veien ut. Du skal ta kondomet av penis med en viss avstand til kvinnens underliv. Slå knute øverst på kondomet. Press lett på kondomet og sjekke om det fortsatt er tett. Vask eventuelt hendene og kjønnsorganet hvis det er praktisk mulig. Gå og tiss, og du er klar for en andre runde! '' http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/kondomer.php Ok, med den anbefalingen skjønner jeg kommentaren hennes. Vi har ikke erfart det som står der, men det er sikkert lurt å være på den trygge siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.