Gå til innhold

Prevansjon

Speak

Anbefalte innlegg

Ok, med den anbefalingen skjønner jeg kommentaren hennes. Vi har ikke erfart det som står der, men det er sikkert lurt å være på den trygge siden.

Med en tidligere kjæreste oppdaget jeg at kondomen kom ut av meg _dagen derpå_!! :-( Jeg ble nokså sur på kjæresten for at han ikke engang sa fra til meg kvelden før at kondomen ikke ble med ut igjen! :-(

Det gikk heldigvis bra - jeg slapp å bli tenåringsmor;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

14

• Lillemus

7

• morsan

7

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Ja, jeg har aldri prøvd to av dem, men p-puta prøvde jeg to ganger og det var helt forferdelig! Den kom i en trepakning, og da jeg plundret fælt med den første, førte jeg det på konto for at jeg var nybegynner. Da den andre var like ille, gadd jeg ikke engang prøve den tredje;-)

Og som om ikke all plunder og heft var ille nok (ikke bare å få den INN, men i aller høyeste grad å få den UT), så pådro jeg meg soppinfeksjon også, og dette var før Canesten kom reseptfritt på apoteket..... ;-/

Det der kan jeg lett forestille meg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Med en tidligere kjæreste oppdaget jeg at kondomen kom ut av meg _dagen derpå_!! :-( Jeg ble nokså sur på kjæresten for at han ikke engang sa fra til meg kvelden før at kondomen ikke ble med ut igjen! :-(

Det gikk heldigvis bra - jeg slapp å bli tenåringsmor;-)

Han kjæresten din var temmelig uansvarlig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Merker du virkelig ikke forskjell? Det gjør jeg. Når han har på kondom, så blir friksjonen så mye større at vi må bruke mye glidemidler. Det trenger vi ikke uten, da er min egen "smurning" mer enn nok.

At han blir mindre følsom kan også være et problem. Det er ikke hver gang jeg har lyst på lange samleier, en liten kjapp en kan være veldig godt. Jeg har aldri opplevd at han har kommet før jeg var tilfredsstilt, men det har hendt at jeg har vært dønn utslitt etter en halvtime med orgasmer og bare venter på at han skal bli ferdig.

Og ja: vi snakker om det, han holder ikke igjen for min skyld.

Hvorfor må mannen din trekke seg ut like etter at han er ferdig? Vi kan godt slappe av og kose oss lenge etterpå, men passer på at han trekker seg ut før vi sovner.

Vi trenger ikke ekstra smurning, nei, og som sagt - jeg kjenner ikke kondomet. Nedsatt følsomhet er kun en liten forlenging, vi er også godt samkjørt etter snart 15 år. En kjapp en var like greit å få til som en lenger, man har jo sine kvinnemetoder. :-)

Det med å trekke seg ut: Hvis man bruker kondom som prevensjonsmiddel, kan han jo ikke ligge og bli slapp inni skjeden. Da blir meningen med kondom borte.

Forøvrig er min mann sterilisert, da, men i overgangsperioden til han fikk sin operasjon brukte vi kondom. Og det var helt fint. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Takk for info! Snedig det der med skuldersmertene, altså.

Husker for øvrig at jeg hadde noen alldeles grusomme luftsmerter i magen noen dager etter fødselen, sikkert fordi ting skulle på plass igjen.

Under keisersnitt får man også gjerne slike luftsmerter ved kragebeinet. Dessverre glemte de å fortelle meg om det på forhånd, så jeg trodde alt gikk galt (katastrofesnitt).

Ikke farlig, altså, men smertefullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! Snedig det der med skuldersmertene, altså.

Husker for øvrig at jeg hadde noen alldeles grusomme luftsmerter i magen noen dager etter fødselen, sikkert fordi ting skulle på plass igjen.

Jeg har hatt kikkhullsoperasjon tre ganger, to ganger for å stikke hull på en uskyldige (men stor) cyste, én gang for sterilisering. Ingen luftsmerter noen av gangene, men de informerte om det.

Du merker selvsagt snittene - i navlen pluss støttesnitt lenger ned, der de blåser inn lufta - men det går fort over. Du er i narkose bare noen minutter, sånt har blitt veldig annerledes med årene. Det er vel 14 år siden jeg gjorde det første gang, og da var jeg bevisstløs mye lenger og derme svimmel i flere døgn.

Jeg tok den tøffeste attraksjonen i Disneyland Paris én uke etter den siste operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Jeg har hatt kikkhullsoperasjon tre ganger, to ganger for å stikke hull på en uskyldige (men stor) cyste, én gang for sterilisering. Ingen luftsmerter noen av gangene, men de informerte om det.

Du merker selvsagt snittene - i navlen pluss støttesnitt lenger ned, der de blåser inn lufta - men det går fort over. Du er i narkose bare noen minutter, sånt har blitt veldig annerledes med årene. Det er vel 14 år siden jeg gjorde det første gang, og da var jeg bevisstløs mye lenger og derme svimmel i flere døgn.

Jeg tok den tøffeste attraksjonen i Disneyland Paris én uke etter den siste operasjonen.

''Jeg tok den tøffeste attraksjonen i Disneyland Paris én uke etter den siste operasjonen.''

Jeg måtte ha vært i narkose fortsatt, jeg, for å ta den...

:-/

Tøffing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det gjør den!!! For meg ble det et helt annet sexliv i alle fall...''

Du, det har jeg lurt på når du har snakket om dette tidligere - steriliserte du deg før eller etter du møtte kjæresten du har nå? Sånn at du vet at det ikke handler om *host* mannen... ;-) Jeg trodde nemlig at jeg ikke hadde sexlyst, men der viste det seg at det var mannen, ikke hormonene, som spilte meg et puss...

Jeg steriliserte meg 2 år før jeg måtte kjæresten så han har ikke skylden alene for den økte sexlysten nei - jeg merket det ganske så umiddelbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort inngrep snakker vi om egentlig, med sterilisering for kvinner? Er det full operasjon og sånt, eller er det gjort i en fei?

Og er det ikke sånn at det er ganske høy egenandel?

*veldig interessert*

Narkose, men hjem igjen samme dag, sykemeldt en dag eller to. I overkant av 6000,- i egenandel for kvinner + muligens flere års ventelister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tok den tøffeste attraksjonen i Disneyland Paris én uke etter den siste operasjonen.''

Jeg måtte ha vært i narkose fortsatt, jeg, for å ta den...

:-/

Tøffing!

Det var ikke veldig lystbetont. Det var datteren min som absolutt ville, og jeg tror det var lovlig bare hvis hun hadde med seg en over 18.

Nå er hun 18 og sønnen min er over 140, som også er en vanlig tivoligrense, så nå er jeg snart karusell-pensjonist. Begge ungene har elsket å kjøre slike ting, så jeg har fått ristet og svingt meg en del de siste 15 årene. Jeg har tenkt "jaja, hva gjør man ikke!" ganske mange ganger - sittende oppi liften til en stigebrannbil, i grusomme berg-og-dalbaner, på fotballkamper i silregn, i illeluktende idrettshaller på grytidlige søndagsmorgener og i det hele tatt.

Menmen, nå flyr den eldste snart ut av redet, og en dag kommer jeg nok til å savne at noen roper på mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen du eller mannen eventuelt steriliseres, har dere i grunnen bare følgende valg:

* hormonbaserte prevensjonsmidler, som du jo helst vil unngå, eller

* "mekaniske" prevensjonsmidler, som kondom, pessar, gammeldags spiral.

* såkalt "sikre" perioder..... (NB: Legg merke til anførselstegnene her)

* avholdenhet (skal visstnok ikke ha funket én gang for ca 2000 år siden, men har siden dess vært banna bein!)

Under annet punkt kan man kanskje også putte den skrekkelige p-puta, dersom den fortsatt finnes på markedet, og slike nye rariteter som femidomen.

Det er kanskje vanlig spiral jeg bør velge tror jeg. Så får vi jo god tid til å teste. Om det virker så kan jo han sterilisere seg. (Han sier at det er helt greit altså:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje vanlig spiral jeg bør velge tror jeg. Så får vi jo god tid til å teste. Om det virker så kan jo han sterilisere seg. (Han sier at det er helt greit altså:-)

Jeg har ingen erfaring med kobberspiral, men det kan godt hende at det er det som vil gjøre susen, ja.

Min frykt mot dette prevensjonsmiddelet går på at man ofte kan få kraftigere blødninger og vondere mens pga spiralen, og det synes jeg ikke er så fristende....

Hvis jeg husker rett, så er kobberspiral adskillig billigere enn hormonspiral, men varer til gjengjeld kun 2 år (?), så kanskje dette hadde passet som en overgangsløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring med kobberspiral, men det kan godt hende at det er det som vil gjøre susen, ja.

Min frykt mot dette prevensjonsmiddelet går på at man ofte kan få kraftigere blødninger og vondere mens pga spiralen, og det synes jeg ikke er så fristende....

Hvis jeg husker rett, så er kobberspiral adskillig billigere enn hormonspiral, men varer til gjengjeld kun 2 år (?), så kanskje dette hadde passet som en overgangsløsning?

Brukte det før. Har veldig kraftig og vond mens, så det spilte liten rolle da. (Men det er jo det jeg gruer meg til ved å kutte ut hormonspiralen)

Den er mye billigere, og jeg mener å huske at den også kunne sitte inne i 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steriliserte meg 2 år før jeg måtte kjæresten så han har ikke skylden alene for den økte sexlysten nei - jeg merket det ganske så umiddelbart!

''han har ikke skylden alene'' Slettes ikke det verste å få skylden for, hehe. :) Men hormoner er heftige saker ja. Jeg merket det på humøret jeg - ble konstant pms.. Ikke var det stor forskjell på lavdose og høydose-produkter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det var ikke veldig lystbetont. Det var datteren min som absolutt ville, og jeg tror det var lovlig bare hvis hun hadde med seg en over 18.

Nå er hun 18 og sønnen min er over 140, som også er en vanlig tivoligrense, så nå er jeg snart karusell-pensjonist. Begge ungene har elsket å kjøre slike ting, så jeg har fått ristet og svingt meg en del de siste 15 årene. Jeg har tenkt "jaja, hva gjør man ikke!" ganske mange ganger - sittende oppi liften til en stigebrannbil, i grusomme berg-og-dalbaner, på fotballkamper i silregn, i illeluktende idrettshaller på grytidlige søndagsmorgener og i det hele tatt.

Menmen, nå flyr den eldste snart ut av redet, og en dag kommer jeg nok til å savne at noen roper på mamma...

Jeg gjør det aller, aller meste for ungene mine, men akkurat berg-og-dal-baner eller lignende er komplett, fullstendig og definitivt ikke aktuelt.

Nå er de heldigvis satt opp med en karusell-elskende pappa, da, så de får dosa si.

Alt det andre du nevner gjør jeg med glede og innlevelse, bare jeg slipper karusellene som går fort og høyt.

Og ja, den dagen de forsvinner ut av redet tenker jeg vi ser tilbake på diverse aktiviteter med stjerner i blikket... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrev "morsan" også. Merkelig at jeg ikke tenkte på det selv:-)

He, he - man kan ikke huske på alt alltid :)

Jeg har min andre kobberspiral inne, og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er helt 100% ferdige med barn, hvorfor ikke bare kutte strengen da? :o)

Tja, hvorfor gjøre det dersom jeg alikevel kommer til å bruke hormonspiral framover???? Greit å vente å se om denne testen uten spiral virker først:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...