Gå til innhold

Grønn krem til sjokoladekake

Kornblomst1365380874

Anbefalte innlegg

Kornblomst1365380874

Ser i oppskrifter at det foreslås å farge kokos grønn og ha dette på toppen av sjokolade kremen. Liker de fleste barn kokos da, hva mener dere?

Hvis vi heller velger grønn krem, er det noen som har en oppskrift som passer en melkealergiker?

Kan noen svare meg på hvordan jeg kommer i kontakt med dr. online? Skal bytte e-mail adr. men vil gjerne beholde nicket mitt og har sendt en mail for et par mnd siden uten å få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Jeg har prøvd å farge melis og ha den litt tykk. Det gikk greit. Men det spørs jo hvordan pynten skal være da. Jeg lagde en fotballbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt kokosmuffins mange ganger, og det slår alltid an.

Grønn krem: Melis med konditorfarge. Ikke sjokoladekrem, men den må vel være umulig å få grønn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt kokosmuffins mange ganger, og det slår alltid an.

Grønn krem: Melis med konditorfarge. Ikke sjokoladekrem, men den må vel være umulig å få grønn uansett.

Jeg har farget kokos med konditorfarge, og det ble grønt, og så har jeg laget smørkrem med grønn farge som også funka fint.

Mi erfaring er imidlertid at unger, som voksne, er skeptiske til grønne kaker... Derfor har jeg gått over til å ha grønt kokosgress bare innafor "16-meteren", og sjokolade ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget kokos med konditorfarge, og det ble grønt, og så har jeg laget smørkrem med grønn farge som også funka fint.

Mi erfaring er imidlertid at unger, som voksne, er skeptiske til grønne kaker... Derfor har jeg gått over til å ha grønt kokosgress bare innafor "16-meteren", og sjokolade ellers.

Høres smart ut. Da har du en jordbane med litt gress foran mål. Sikkert kjempefint det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres smart ut. Da har du en jordbane med litt gress foran mål. Sikkert kjempefint det:-)

Når man ser på banene på denne tida av året, så er det jo bare mold og gjørme utpå der likavel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kornblomst1365380874

Jeg har prøvd å farge melis og ha den litt tykk. Det gikk greit. Men det spørs jo hvordan pynten skal være da. Jeg lagde en fotballbane.

Jeg bare elsker dr. online og alle flotte mennesker som finnes her inne:-) alltid hjelp å få!!

Går for varianten til bikku. Jeg er litt skeptisk til for mye grønn kokos, men nå kan de som vil få fra "16 meteren" og de andre vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg lagde sjokoladekake med grønt trekk (fotballbane) til et selskap med bl.a. en liten melkeallergiker. Brukte melisglasur og grønn konditorfarge, det fungerte kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Mi erfaring er imidlertid at unger, som voksne, er skeptiske til grønne kaker... ''

Virkelig? Her blir grønne fotballkaker revet vekk - med sklitaklinger. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Aha - kom på en ting. Krem med HVIT sjokolade som farges grønn med konditorfarge?

Hvit sjokolade kan vel slett ikke spises av melkeallergikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Hvit sjokolade kan vel slett ikke spises av melkeallergikere.

Nå glemte jeg det om melk, beklager :-) og jeg som har en datter med cøliaki...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...