Gå til innhold

Kyssesyka og vektnedgang

Anbefalte innlegg

Gjest tinzytown
Skrevet

For 3 uker siden fikk jeg vite at jeg hadde kyssesyka og i løpet av den tiden har jeg gått ned 8 kilo og er fremdeles på vei nedover.

Våkner kvalm og er det hele dagen igjennom til jeg sovner på kvelden.

Så av den grunn klarer jeg ikke få i meg mat, det går i en frukt og et lite middagsmåltid.

Nå skal jeg til legen, for oppfølging siden jeg fremdeles ikke er blitt bedre.

Er så redd han skal bagatellisere problemene mine.. Hvordan kan jeg ta opp "problemet" på en best mulig måte ?

brilleslangen
Skrevet

Kvalmen skyldes nok antakelig leverbetennelse som er vanlig ved kyssesyke... Bare si det som det er. Legen bør følge med på leververdiene uansett siden du har kyssesyke, men iallfall når du plages med kvalmen... Jeg er ingen lege men gjetter på at kvalmen skyldes leverbetennelsen... Så får øvrig behandling være opp til legen...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde kyssesyke som tenåring, og har aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Tror det var eneste gangen jeg faktisk fryktet jeg ikke skulle overleve. Jeg kunne nesten ikke puste, og hadde store problemer med å sove eller i det hele tatt hvile.

Du spurte om vektnedgang - jeg var tynn fra før og gikk ned 10 kg. i løpet av to-tre uker. Men mye av det var selvfølgelig væsketap.

Skjønner ikke at dette skulle være vanskelig å ta opp med lege.

Skrevet

Det er ganske vanlig å rase ned i vekt ifm kyssesyken. Jeg hadde alle symptomer på denne sykdommen (og tre andre venner hadde kyssesyken), men fikk aldri noe klart svar fra legen. Masse prøver ble tatt, og vekta gikk ned 7 kg på tre uker.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...