Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er at da er den utilgjengelig for meg her i Norge. Jeg kan ikke ta pengene hit dersom jeg får behov for dem.

Kan de ikke bare stå i det andre landet og så kan du bruke dem i et annet land. I hvert fall hvis du ikke har tenkt å bli boende her.

Jeg synes du skulle flytte til et land med bedre klima jeg.

Skrevet

Det tror jeg på faktisk. Men bra at Sheila har overlevd vinteren da. Eller er hun fra Grønland eller noe slikt og er vant til kulde?

Grønland???? De er breiere enn de er høye der oppe!

Hun er en vinterperson. Jeg hater vinter. What to do?

Skrevet

Grønland???? De er breiere enn de er høye der oppe!

Hun er en vinterperson. Jeg hater vinter. What to do?

LOL, jeg aner jo ikke mer om Sheila enn det du har fortalt og det er ikke noe særlig.

Men jeg skjønner ikke helt at noen liker vinteren.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvis du ikke har noen endringer på selvangivelsen trenger du ikke gjøre noe.

Skrevet

Ja & ja! ;-)

Seriøs avsporing: Det ER blitt sånn at man "leverer" ved å ikke foreta seg noe, ikke sant?

Det er første gangen vi kan benytte oss av det, så det føles litt rart for oss gamlinger (som fremdeles skvetter til 31. januar av gammel vane). Men datteren min synes det virker helt normalt og ville ikke drømt om å sende inn når hun ikke skal forandre noe...

Skrevet

Seriøs avsporing: Det ER blitt sånn at man "leverer" ved å ikke foreta seg noe, ikke sant?

Det er første gangen vi kan benytte oss av det, så det føles litt rart for oss gamlinger (som fremdeles skvetter til 31. januar av gammel vane). Men datteren min synes det virker helt normalt og ville ikke drømt om å sende inn når hun ikke skal forandre noe...

''Seriøs avsporing: Det ER blitt sånn at man "leverer" ved å ikke foreta seg noe, ikke sant?''

Ja, det er helt riktig! :-) (Forutsatt at man ikke trenger endre noe, selvsagt*S*)

Det er forøvrig ikke første gangen generelt sett, da dette med "stille aksept" ble innført i fjor, men da hadde dere kanskje likevel endringer? :-)

Gjest høstløv
Skrevet

http://www.skatteetaten.no/Templates/Artikkel.aspx?id=74038&epslanguage=NO

Skrevet

''Seriøs avsporing: Det ER blitt sånn at man "leverer" ved å ikke foreta seg noe, ikke sant?''

Ja, det er helt riktig! :-) (Forutsatt at man ikke trenger endre noe, selvsagt*S*)

Det er forøvrig ikke første gangen generelt sett, da dette med "stille aksept" ble innført i fjor, men da hadde dere kanskje likevel endringer? :-)

Ja, det stemmer at vi gjorde endringer ifjor. Jeg var ærlig og redelig og oppga noe arvegreier - som gjorde at vi fikk en ganske høy restskatt. Bedre å ta det på direkten enn at de _muligens_ oppdager det etter laaang tid...

Jeg leste et eller annet sted om at dette ble innført ifjor, men det var greit å få det bekreftet. I år går vi omtrent i null, jeg savner bare muligheten for å krysse av for "avregn mot ektefelle og send (regning på) nettobeløpet".

Skrevet

Ja, det stemmer at vi gjorde endringer ifjor. Jeg var ærlig og redelig og oppga noe arvegreier - som gjorde at vi fikk en ganske høy restskatt. Bedre å ta det på direkten enn at de _muligens_ oppdager det etter laaang tid...

Jeg leste et eller annet sted om at dette ble innført ifjor, men det var greit å få det bekreftet. I år går vi omtrent i null, jeg savner bare muligheten for å krysse av for "avregn mot ektefelle og send (regning på) nettobeløpet".

Jeg går akkurat i null i år, dvs restskatten blir under 100 kroner. Så nøyaktig forskuddstrekk har jeg aldri hatt før;-)

Men jeg er glad man ikke tar penger fra meg for å dekke restskatten til husbonden, for han har ikke betalt verken forskuddstrekk eller forskuddsskatt i fjor, og vil derfor få restskatt på hele sulamitten;-)

Skrevet

Jeg går akkurat i null i år, dvs restskatten blir under 100 kroner. Så nøyaktig forskuddstrekk har jeg aldri hatt før;-)

Men jeg er glad man ikke tar penger fra meg for å dekke restskatten til husbonden, for han har ikke betalt verken forskuddstrekk eller forskuddsskatt i fjor, og vil derfor få restskatt på hele sulamitten;-)

;-)

Jeg mente egentlig bare en avkrysning for å ta de X000 en person skylder i restskatt, fra ektefellens _tilbakebetaling_. Slik det er nå, får vi penger i juni og regning i august, og det ser jeg ikke helt poenget med hvis beløpet går omtrent i null. En mulighet for å _velge_ denne avregningen altså, ikke en tvang til felles økonomi.

Men hos oss er det jeg som må takle alle regninger uansett, det stammer fra tiden da boliglånet gikk på ham og jeg dermed tok "resten". Én av oss har fått litt høyere gjennomsnittssaldo etter at boliglånet forsvant...

Skrevet

;-)

Jeg mente egentlig bare en avkrysning for å ta de X000 en person skylder i restskatt, fra ektefellens _tilbakebetaling_. Slik det er nå, får vi penger i juni og regning i august, og det ser jeg ikke helt poenget med hvis beløpet går omtrent i null. En mulighet for å _velge_ denne avregningen altså, ikke en tvang til felles økonomi.

Men hos oss er det jeg som må takle alle regninger uansett, det stammer fra tiden da boliglånet gikk på ham og jeg dermed tok "resten". Én av oss har fått litt høyere gjennomsnittssaldo etter at boliglånet forsvant...

(jeg skjønte hva du mente, altså*S* Det hadde vært fint å ha det slikt - unødvendig at én ektefelle får restskatt og den andre tilgodeskatt.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...