Gjest Håper på barnehageplass Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Saken er den at jeg skal tilbake i jobb i August og far skal ha sine 6 uker permisjon.Men nå har hatt hatt hjerteinfarkt og operert 2 ganger.Han får fortsatt smerter i hjertet når han stresser og sånt.Jeg er ikke helt trygg på å la han være alene med babyen i alle de timene jeg må jobbe.Han går på rehab penger nå pga lang sykemelding(kne operasjon) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Mor kan i visse tilfeller overta fedrekvoten. ''Dersom far på grunn av egen sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Det kan da settes fram krav overfor NAV lokalt om å få overført perioden til mor eller få utsatt perioden med fedrekvote.'' (Sakset fra nav: http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heldigvis er det lenge til august, og forhåpentligvis har både hjertet og kneet gått seg til innen den tid. :-) Som Tatjana skriver, så _kan_ mor overta fars permisjon, men det er neppe noe NAV gjør vedtak på i dag, siden det er så lenge til august. Jeg tror nok allikevel jeg ville ha informert NAV allerede nå om familiesituasjonen, slik at dere kanskje kan få ned saksbehandlingstiden dersom det skulle bli aktuelt i august. NAV vil helt sikkert forlange en nylig datert legeerklæring på fars helsetilstand, og har han fastlege med laaaaang ventetid kan det være smart å bestille time allerede nå - og heller avbestille om det skulle vise seg at han er frisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei, Jeg fikk innvilget å ta over permisjonen til far da han hadde vært gjennom en større operasjon og bl.a hadde fått beskjed om å ikke løfte tyngre enn 2 kg på et par måneder. Barnet veide mer enn det! Jeg synes det høres ut som dere burde kunne få lov dere også. Har du bedt lege/sosionom på sykehuset der han ble operert om å bistå dere med denne saken? Det ville jeg ha gjort. Lykke til, og god bedring til far! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det er kjent sak at NAV kan bruke laaang tid på saksbehandlignen. I så måte er det ikke lenge til august i det hele tatt! De har ferieavvikling i sommer også.... Dessuten må dere sanke sammen en del legeerklæringer mm. Jeg ville ikke turt å satse på at 'det ordner seg nok'. I forhold til en så alvorlig sykdom, må det også gå an for behandlende lege å gi en prognose over et så langt tidsrom. Er det en sosionom i fars behandlingsapparat som kan hjelpe dere med å formulere en søknad. Å få avklart dette så snart som mulig er viktig for at både dere og din arbeidsgiver skal ha en forutsigbar situasjon. Du blir ikke mye populær om du tre dager i forveien forteller at du ikke kommer på 6 uker likevel.... Uavhengig av om du overtar fars permisjon. Vil tidskonto kunne være en god ordning for dere? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.