Gå til innhold

"Jeg mente det ikke"

Bookworm

Anbefalte innlegg

Det kan jo hende at barnet har en far.....

;-)

mvh

Fedre kan ikke pålegges et slikt ansvar!! ;-)

I amrikanske vitser/filmer har jeg hørt unnskyldninger som at hunden spiste opp leksene. Man kan vel like gjerne skylde på at mor glemte å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

11

• PieLill

10

• morsan

9

• srp1365380487

3

;-)

mvh

I amrikanske vitser/filmer har jeg hørt unnskyldninger som at hunden spiste opp leksene. Man kan vel like gjerne skylde på at mor glemte å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

mvh

Hva skjedde? TO innlegg som begge var avkuttet?

nuvel

mente å avslutte med at mor hadde glemt å minne barnet på at det måtte gjøre leksene...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Minner meg på en episode fra videregående: Min beste venninne leverte inn noen få, fillet ark til læreren og forklarte at kaninen hennes hadde dessverre spist opp resten av oppgaven... Tror faktisk hun tilbød seg å levere inn kaninen også.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg på en episode fra videregående: Min beste venninne leverte inn noen få, fillet ark til læreren og forklarte at kaninen hennes hadde dessverre spist opp resten av oppgaven... Tror faktisk hun tilbød seg å levere inn kaninen også.

:-D

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

I mitt hode spiller det ingen rolle om man mente noe eller ikke - konsekvenser blir det uansett.

I "kaste-singel-tilfellet" så visste hun hva hun gjorde, selv om hun ikke mente å treffe bilen. Hun vet at når hun kaster stein så kan hun treffe noe, og i tillegg så hun ikke hvor hun kastet.

Så nei, "jeg mente det ikke" holder ikke for meg...

Jeg mente ikke å kline med henne... Jeg mente ikke å vrake bilen... Jeg mente ikke å bruke opp alle pengene... Neida, det gjorde du sikkert ikke - men du har likevel gjort det. Det blir konsekvenser uansett om man ikke har ment det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt hode spiller det ingen rolle om man mente noe eller ikke - konsekvenser blir det uansett.

I "kaste-singel-tilfellet" så visste hun hva hun gjorde, selv om hun ikke mente å treffe bilen. Hun vet at når hun kaster stein så kan hun treffe noe, og i tillegg så hun ikke hvor hun kastet.

Så nei, "jeg mente det ikke" holder ikke for meg...

Jeg mente ikke å kline med henne... Jeg mente ikke å vrake bilen... Jeg mente ikke å bruke opp alle pengene... Neida, det gjorde du sikkert ikke - men du har likevel gjort det. Det blir konsekvenser uansett om man ikke har ment det sånn.

Dette er akkurat det samme jeg mener:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Dette er akkurat det samme jeg mener:-)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3051073.ece

Denne fikk meg til å tenke på tråden din...

''Drapet skjedde ifølge dommen etter en heftig krangel mellom 16-åringen og 20-åringen. 20-åringen har forklart at han stakk gutten med en fruktkniv, og at han aldri mente å drepe.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3051073.ece

Denne fikk meg til å tenke på tråden din...

''Drapet skjedde ifølge dommen etter en heftig krangel mellom 16-åringen og 20-åringen. 20-åringen har forklart at han stakk gutten med en fruktkniv, og at han aldri mente å drepe.''

Dette er jo et praktfullt, men dessverre tragisk eksempel på nettopp det jeg mener.

Han stakk altså vedkommende med en kniv (bevisst, innrømmer han selv), men han mente ikke å drepe. Nettopp der kommer dette med konsekvenstenkning inn i bildet: Hvis du stikker noe med en kniv, er det en viss fare for at vedkommende dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Dette er jo et praktfullt, men dessverre tragisk eksempel på nettopp det jeg mener.

Han stakk altså vedkommende med en kniv (bevisst, innrømmer han selv), men han mente ikke å drepe. Nettopp der kommer dette med konsekvenstenkning inn i bildet: Hvis du stikker noe med en kniv, er det en viss fare for at vedkommende dør...

Ja, det var nettopp det jeg også tenkte...

Great minds osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...