morsan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det kan jo hende at barnet har en far..... ;-) mvh Fedre kan ikke pålegges et slikt ansvar!! ;-) I amrikanske vitser/filmer har jeg hørt unnskyldninger som at hunden spiste opp leksene. Man kan vel like gjerne skylde på at mor glemte å 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det kan jo hende at barnet har en far..... ;-) mvh Fedre kan ikke pålegges et slikt ansvar!! ;-) I amrikanske vitser/filmer har jeg hørt unnskyldninger som at hunden spiste opp leksene. Man kan vel like gjerne skylde på at mor glemte å 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det kan jo hende at barnet har en far..... ;-) mvh Hva skjedde? TO innlegg som begge var avkuttet? nuvel mente å avslutte med at mor hadde glemt å minne barnet på at det måtte gjøre leksene...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Fedre kan ikke pålegges et slikt ansvar!! ;-) I amrikanske vitser/filmer har jeg hørt unnskyldninger som at hunden spiste opp leksene. Man kan vel like gjerne skylde på at mor glemte å Minner meg på en episode fra videregående: Min beste venninne leverte inn noen få, fillet ark til læreren og forklarte at kaninen hennes hadde dessverre spist opp resten av oppgaven... Tror faktisk hun tilbød seg å levere inn kaninen også. :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Minner meg på en episode fra videregående: Min beste venninne leverte inn noen få, fillet ark til læreren og forklarte at kaninen hennes hadde dessverre spist opp resten av oppgaven... Tror faktisk hun tilbød seg å levere inn kaninen også. :-D *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 I mitt hode spiller det ingen rolle om man mente noe eller ikke - konsekvenser blir det uansett. I "kaste-singel-tilfellet" så visste hun hva hun gjorde, selv om hun ikke mente å treffe bilen. Hun vet at når hun kaster stein så kan hun treffe noe, og i tillegg så hun ikke hvor hun kastet. Så nei, "jeg mente det ikke" holder ikke for meg... Jeg mente ikke å kline med henne... Jeg mente ikke å vrake bilen... Jeg mente ikke å bruke opp alle pengene... Neida, det gjorde du sikkert ikke - men du har likevel gjort det. Det blir konsekvenser uansett om man ikke har ment det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 I mitt hode spiller det ingen rolle om man mente noe eller ikke - konsekvenser blir det uansett. I "kaste-singel-tilfellet" så visste hun hva hun gjorde, selv om hun ikke mente å treffe bilen. Hun vet at når hun kaster stein så kan hun treffe noe, og i tillegg så hun ikke hvor hun kastet. Så nei, "jeg mente det ikke" holder ikke for meg... Jeg mente ikke å kline med henne... Jeg mente ikke å vrake bilen... Jeg mente ikke å bruke opp alle pengene... Neida, det gjorde du sikkert ikke - men du har likevel gjort det. Det blir konsekvenser uansett om man ikke har ment det sånn. Dette er akkurat det samme jeg mener:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Dette er akkurat det samme jeg mener:-) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3051073.ece Denne fikk meg til å tenke på tråden din... ''Drapet skjedde ifølge dommen etter en heftig krangel mellom 16-åringen og 20-åringen. 20-åringen har forklart at han stakk gutten med en fruktkniv, og at han aldri mente å drepe.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3051073.ece Denne fikk meg til å tenke på tråden din... ''Drapet skjedde ifølge dommen etter en heftig krangel mellom 16-åringen og 20-åringen. 20-åringen har forklart at han stakk gutten med en fruktkniv, og at han aldri mente å drepe.'' Dette er jo et praktfullt, men dessverre tragisk eksempel på nettopp det jeg mener. Han stakk altså vedkommende med en kniv (bevisst, innrømmer han selv), men han mente ikke å drepe. Nettopp der kommer dette med konsekvenstenkning inn i bildet: Hvis du stikker noe med en kniv, er det en viss fare for at vedkommende dør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Dette er jo et praktfullt, men dessverre tragisk eksempel på nettopp det jeg mener. Han stakk altså vedkommende med en kniv (bevisst, innrømmer han selv), men han mente ikke å drepe. Nettopp der kommer dette med konsekvenstenkning inn i bildet: Hvis du stikker noe med en kniv, er det en viss fare for at vedkommende dør... Ja, det var nettopp det jeg også tenkte... Great minds osv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.