caprice Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Skolen vår er i år den heldige som får gå aller først i 17. Mai toget i Oslo. Etterpå er det 17. Mai fest på Rådhuset. Er det noen som vet hvilket korps det er som går foran 1. Skole? Er det garden…..eller går de sist? Kampen janitsjar? Noen som tilfeldigvis har vært på 17. Mai fest i rådhuset og kan si noe om hva som skjer der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Altså, mine erfaringer er ikke rykende ferske. Men jeg mener starten på barnetoget er omtrent slik: Drilltropp fra Garden (inkl. noen instrumenter, men kanskje ikke hele korpset?) - leikaring fra BUL - muligens noen andre "spesialgreier" (17. mai-komiteen?) - første skole, med sitt eget korps. Det er god avstand mellom hver "spesialavdeling" før selve barnetoget med alle skolene kommer. De bruker også mer tid, fordi de driller, danser osv., ikke bare marsjerer. Jeg har aldri vært på rådhuset etter barnetoget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerringskinn Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Er du sikker på at dere skal på Rådhuset etterpå? Jeg har hørt av noen som har barn på den skolen at 50-års jubilanten går først, men festen i Rådhuset er forbeholdt de to 150-års jubilerende skolene som går som nr 2 og 3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Er du sikker på at dere skal på Rådhuset etterpå? Jeg har hørt av noen som har barn på den skolen at 50-års jubilanten går først, men festen i Rådhuset er forbeholdt de to 150-års jubilerende skolene som går som nr 2 og 3. Vel - rektor har nå i allefall sendt ut skriv om at vi skal det, og at barna kan hentes etter festen på Rådhuset. Vi må melde oss på raskt slik at det evt blir fles mulig plasser til de to andre skolene som også har jubileum - så da tar jeg det for gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.