brulla Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vi kjøpte nye joggesko (Geox) til jenta mi i dag. Hun måtte ha strl. 36. Hun er 7 1/2 år, fyller 8 i augsut. Jeg ble litt sjokka over at hun måtte ha så stor størrelse. Selv bruker jeg 37. Hun er høy for alderen, men skiller seg ikke ut i klassen. Mange lange jenter der. Er dette uvanlig stort, eller er det bare meg som tror det...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruker 38 selv Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Dette må da være uvanlig stort? Min 9-åring bruker str 30 - 32, avhengig av skotype. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brulla Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Dette må da være uvanlig stort? Min 9-åring bruker str 30 - 32, avhengig av skotype. Ja, jeg også synes det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har hun hatt store størrelser hele veien? Føtter vokser av og til litt i rykk og napp, og ikke nødvendigvis i takt med høyden. ;o) Min 8 1/2-åring bruker str 35-36 i sko. Tror ikke det er veldig stort. Men da han var 5, hadde han nesten like store føtter - de vokste rett og slett før han selv gjorde det, og nå har han tatt igjen i høyden, mens føttene ikke har vokst så mye de siste par årene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Tenker hun ligger i ytterste delen av størrelsesskalaen, men det er neppe _kjempestort_. Snuppa mi på drøyt 8 ligger på 32-34, og det er veldig "midt-i-laget" i klassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er sikkert over gjennomsnittet. Men så mener jeg å ha hørt at hender og føtter er det som blir tidligst utvokst. Det er ikke sikkert hun får str 46 selv om føttene er store nå. ;-) Jenta mi, litt yngre enn din, 7 år og 3 måneder, er ganske liten for alderen, ca 116 cm. Hun bruker str 27-28. Lillesøsteren som er 2 år yngre har bare bittelitt mindre føtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er store individuelle forskjeller, og forskerne har vel også funnet ut at oppvoksende generasjon generelt sett får litt større føtter enn hva som var vanlig før. Og føttenes størrelse skal jo også stå i en viss stil med resten av kroppen, selv om det ikke alltid erslik at man vokser i takt... Min datter som blir 7 år på sensommeren er ca 115 cm høy, bruker nå str32 i joggesko og støvler, og str 31 i pensko. Føttene pleier å vokse en del i løpet av sommeren(har iallfall gjort det hversommerfram til nå) så jeg regner med vi utpå sommeren må opp minst en størrelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Syns ikkke det er så uvanlig stort. Det varierer veldig fra barn til barn, og ofte virker det som om føttene er det som når "voksen str" først. Min niese på ti bruker 41!, datteren min på 11 1/2 bruker 34/35. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Snart 7 åringen min bruker rundt 35-36, synes ikke han har spesielt store føtter. Snart 10åringen her bruker 38 og snart 13 åringen 40. 13åringen har så godt som utvokste ben tror jeg, ho har gått fra 39-40 over et tidsrom på 2 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er nok ganske stort. Jeg har ei som straks er 10. Kjøpte Geox til henne og kjøpte str. 34. Venninna har 35. Snuppa mi er ganske lita da. Bare 130 cm høy. (For det er nok en sammenheng mellom skostørrelse og høyde vil jeg tro) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Datteren min er snart 13. Bruker str. 40 nå. Tipper hun brukte 36 i 8-års alderen. Størrelsen på føttene kan vi gjøre lite med Jeg bruker 41 og guttene mine på 16, 19 og 22 har str. 45-47 i bruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Dette må da være uvanlig stort? Min 9-åring bruker str 30 - 32, avhengig av skotype. ''Min 9-åring bruker str 30 - 32,'' Om man først skal utpeke "ekstremiteter" må da 9-åringen din ha uvanlig små føtter. Fem-og-et-halvt-åringen min bruker str. 30, og kompisene hans har omtrent det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 9-åringen her i huset bruker 36. 8-åringen bruker 33 (men er liten av vekst... hun brukte 25 sommeren før hun begynte på skolen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er nok ganske stort, men føttene vokser i rykk og napp, og slutter gjerne å vokse før resten av kroppen. Jeg var ikke spesielt tidlig utviklet, og min totale lengde fortsatte å vokse ganske lenge. Føttene var imidlertid omtrent ferdig utvokst i 10-årsalderen. Da hadde jeg "pailabber" i str. 39, og den dag i dag er føttene mine 39-40. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Her måtte jeg nettopp kjøpe joggesko str 39 til 10-åringen, og 37 til 9-åringen. Jenter begge to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Mi jente er like gammel som di, men ikke spesielt høy. Hun har nye joggesko i nr 35 nå. Broren som er ti år, har 39 og 40 i skostørrelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 ''Min 9-åring bruker str 30 - 32,'' Om man først skal utpeke "ekstremiteter" må da 9-åringen din ha uvanlig små føtter. Fem-og-et-halvt-åringen min bruker str. 30, og kompisene hans har omtrent det samme. Enig i det. Men det er jo forskjeller på folk. Arv spiller jo en vesentlig rolle. Har man høye, lange foreldre blir ofte avkommet også det. (stor skostr vil jeg tro?) Det samme om foreldrene er små av vekst. (liten skostr.?) Har man en stor og en liten forelder er det vel tilfeldig hvem man ligner. Her må vel bare "time show". :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er nok litt over gjennomsnittet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er nok over snittet, men det er jo på føttene de vokser først! Jenta mi har knøttsmå føtter, fylte 7 i januar og bruker 30. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Enig i det. Men det er jo forskjeller på folk. Arv spiller jo en vesentlig rolle. Har man høye, lange foreldre blir ofte avkommet også det. (stor skostr vil jeg tro?) Det samme om foreldrene er små av vekst. (liten skostr.?) Har man en stor og en liten forelder er det vel tilfeldig hvem man ligner. Her må vel bare "time show". :-) ''Det samme om foreldrene er små av vekst. (liten skostr.?)'' Hehe - ingen regel uten unntak: jeg er 164 høy og bruker skostørrelse 41 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.