Gå til innhold

Ikke brus til barn med omgangssyke...

Bookworm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Ha, da er jeg svært god mamma som har gitt farris blandet med eplejuice *soler seg i glansen* ;o)

Samtidig er det svært viktig at barna drikker, så hadde guttungen ikke drukket noe annet en cola f.eks, så hadde han kanskje fått det allikevel. Nå har jeg er veldig grei omgangsykegutt, han bare spyr uten noe vesen, drikker det han får, og ligger i ro.

Mammaen derimot, hun lager lurveleven uten like når hun har det.

Kan være lurt og ha slikt GEM-pulver liggende hvis man har små barn. Bakterier liker vel også sukker, så det høres jo logisk ut med å begrense sukkermengden. For kroppen trenger litt sukker, men også salt (jeg faster så ofte at dette har jeg fått prentet inn ;o) ), så da er det greitt med pulver som har den rette sammensetningen, forutsatt at det smaker godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240485629' post='4137210]

Ha, da er jeg svært god mamma som har gitt farris blandet med eplejuice *soler seg i glansen* ;o)

Samtidig er det svært viktig at barna drikker, så hadde guttungen ikke drukket noe annet en cola f.eks, så hadde han kanskje fått det allikevel. Nå har jeg er veldig grei omgangsykegutt, han bare spyr uten noe vesen, drikker det han får, og ligger i ro.

Mammaen derimot, hun lager lurveleven uten like når hun har det.

Kan være lurt og ha slikt GEM-pulver liggende hvis man har små barn. Bakterier liker vel også sukker, så det høres jo logisk ut med å begrense sukkermengden. For kroppen trenger litt sukker, men også salt (jeg faster så ofte at dette har jeg fått prentet inn ;o) ), så da er det greitt med pulver som har den rette sammensetningen, forutsatt at det smaker godt da.

Når man tenker seg om, så er det jo veldig logisk dette med sukker og bakterier ja - men det var denne barnelærdommen som ikke er så lett å legge fra seg da.

Men som du, hvis snuppa ikke hadde fått i seg noe væske i det hele tatt under en slik omgang, så hadde jeg servert cola med brask og bram:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker seg om, så er det jo veldig logisk dette med sukker og bakterier ja - men det var denne barnelærdommen som ikke er så lett å legge fra seg da.

Men som du, hvis snuppa ikke hadde fått i seg noe væske i det hele tatt under en slik omgang, så hadde jeg servert cola med brask og bram:-)

Det er jo det vi har lært. Mormor sverger enda til sitronbrus og mener jo at jeg ødelegger gutten med farrisblandinga. Samme med at han sov på ryggen som baby, nei den gutten kom det ikke til å bli noe av ;o)

Må jo bare flire, vi har tilgang på mer informasjon i dag, og prøver jo å følge rådene som er gode for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jr h a t e r Farris, og det ville vært helt meningsløst å prøve å få i han noe han ikke drikker når formen er på topp engang. Jeg har gitt han lettsaltet potetgull og Ritz-kjeks pluss utrørt cola jeg, og det ser da egentlig ut som det fremdeles passerer (salt + søtt).

Cola og potetgull er dessuten verdens mest effektive måte å spore framgang på - når han spør etter mer er han definitivt på bedringens veg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min erfaring er at det kan være vanskelig å få i barna noe som helst når de har omgangssyke, men Cola er det _aldri_ vanskelig å få i dem. Videre har jeg selv en viss tro på at alt du har lyst på når du er syk er godt for deg.

Og det er i hvertfall _ingen_ tvil om at Cola er det eneste rette for meg selv når jeg er fyllesyk (dog ikke så ofte lengre)! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Sist vi hadde styggedommen i hus fikk guttungen Cola Zero, den må vel passere?

Og Farris + eplejuice og litt loff. Han elsker farris, så det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

har aldri gitt brus, men blåbærsaft. Syns det er universalmiddel mot alt. Men det er kanskje ikke så bra det heller da, siden det inneholder sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240486054' post='4137217]

Det er jo det vi har lært. Mormor sverger enda til sitronbrus og mener jo at jeg ødelegger gutten med farrisblandinga. Samme med at han sov på ryggen som baby, nei den gutten kom det ikke til å bli noe av ;o)

Må jo bare flire, vi har tilgang på mer informasjon i dag, og prøver jo å følge rådene som er gode for barna.

Og om 30 år så flirer barnebarnene av oss når vi kommer med de rådene som vi har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om 30 år så flirer barnebarnene av oss når vi kommer med de rådene som vi har :-)

Jepp, og jeg kommer til å himle med øynene og synes at de behandler mine barnebarn aldeles forferdelig noen ganger. Og jeg har nok en mengde råd. ;o)

Synes jeg ser meg sitte der; I gamle gode Dol.dager, da gjorde vi slik og slik da, og det var helt rett! *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240492866' post='4137272]

Jepp, og jeg kommer til å himle med øynene og synes at de behandler mine barnebarn aldeles forferdelig noen ganger. Og jeg har nok en mengde råd. ;o)

Synes jeg ser meg sitte der; I gamle gode Dol.dager, da gjorde vi slik og slik da, og det var helt rett! *flire*

Hehehe.

Sant det.

De ungene kommer nok ikke til å vokse opp hvis de ikke følger våres gode dol råd. :-)

Garantert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg drikker selv farris og eplejuice når jeg har omgangssyke, men mine barn vil ikke ta i det med ildtang. Når de er syke, går både appetitt og drikkelyst (eller hva jeg skal kalle det) drastisk ned. Jeg tar det ikke så tungt med maten, de klarer seg uten en dag. Men det er verre med drikke. Og derfor får de nøyaktig den drikka de har lyst på.

Familiens yngste sverger til melk, og får det. Nr to vil ha cola og den eldste pepsi. Og det er det jeg gir dem. Ikke fordi jeg tror det hjelper, men fordi da drikker de. Og det syns jeg er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg for min del drikker det jeg klarer å få i meg uten å kaste opp alt med en gang. Har prøvd mye, og cola og sitronbrus + te er det eneste som har virket så langt. Mulig det er en myte, og mulig jeg egentlig blir verre - men jeg føler meg bedre av det, og da blåser jeg i ekspertisen :)

Ungene mine drikker også brus når de har omgangssyke. Har prøvd farris/eplejus-varianten, men uten suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha - cola mot omgangssyken er verdens beste medisin! Og sånn er det med den saken. :-)

Nettopp - tror jeg holder meg til den konklusjonen jeg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del drikker det jeg klarer å få i meg uten å kaste opp alt med en gang. Har prøvd mye, og cola og sitronbrus + te er det eneste som har virket så langt. Mulig det er en myte, og mulig jeg egentlig blir verre - men jeg føler meg bedre av det, og da blåser jeg i ekspertisen :)

Ungene mine drikker også brus når de har omgangssyke. Har prøvd farris/eplejus-varianten, men uten suksess.

Det er så viktig å få i seg væske når man har omgangssyke, så hvis cola er det eneste som går ned, gir jeg det med glede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ingen ting med Farris og apotekpulver om man ikke får helt det i barnet. Vi har prøvd.

Jeg hadde garantert spydd om jeg måtte drikke noe salt, selv om jeg ikke var syk...

Jeg sverger til det ungene klarer og svelge av drikke. Så får jeg heller sette fram noen saltstenger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp - tror jeg holder meg til den konklusjonen jeg også:-)

Jepp!

Dessuten gjelder det jo å _forebygge_ omgangssyka også. Og der har du meg; jeg forebygger ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at snuppa mi elsker farris! Hun blir sur når jeg har glemt å kjøpe det, slik sett er det enkelt med omgangssyken her.

Jeg takler ikke mer farris etter 15 ukers graviditetskvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...