Gjest Sjokkerte Sandy Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg kan ikke skjønne at det finne slike foreldre: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2693501.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 for noen dager siden leste jeg at faren til det ene av barna som var med på slumdog millionaire, og oskarfeiring(ei jente på ni) hadde forsøkt å selge datteren sin nå nylig til en reporter som hadde utgitt seg for å være sheik eller noe... så det finnes tydeligvis den type foreldre ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det er en helt annen kultur på dette i afrikanske land, enn vi er vant til (ikke at jeg skjønner det noe mer av den grunn), og desperasjonen og fattigdommen er ofte så stor at man rett og slett ikke har noe valg. Forresten, hvem er det som egentlig har gjort det til noe "lukerativt" å selve mennesker som slager - les historien... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det sier kanskje litt om desperasjonen til foreldrene? Tror vi her i Norge vanskelig kan forstå hvor håpløs situasjon mange har! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ja det er rart, men kulturen er en helt annen og hadde vi levd deres liv ville vi kanskje forstått? Jeg vet ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg tror ikke vi skal være dømmende her. Det kan hende at foreldrene solgte henne i god tro. Dvs. at de som kjøpte henne fortalte at ho skulle jobbe for dem. Og at salget gjorde det slik at foreldrene da fikk litt mat eller medisiner slik at resten av søskenflokken fikk en mulighet til å overleve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 De gjorde noe lignende i vikingtida her i Norge. Mange barn vokste opp hos slektninger, de byttet barn for å knytte allianser. " Det var ikke uvanlig at barn fra stormannsslekter ble sendt til fostring hos en annen storslekt som det gjaldt å ha et vennskapelig forhold til. Det ble regnet som en ære både for fosterfamilien og for barna selv. " Så det at barna "tilhører" sin biologiske mor og far er riktig i vår kultur, men ikke i alle kulturer og til alle tider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Vi kan vel heller ikke skjønne hvordan det er å vokse opp i ekstrem fattigdom der menneskeverd ikke står spesielt høyt i kurs. Men uendelig tragisk er det, uansett. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 for noen dager siden leste jeg at faren til det ene av barna som var med på slumdog millionaire, og oskarfeiring(ei jente på ni) hadde forsøkt å selge datteren sin nå nylig til en reporter som hadde utgitt seg for å være sheik eller noe... så det finnes tydeligvis den type foreldre ja... Men hvis man bor i slummen, og bor i et skur, knapt nok har penger til mat og klær.. Og så kommer det en søkkrik sjeik og vil adoptere barnet ditt. Kanskje faren så på denne adopsjonen som en sjans for datteren sin til å få et ekstremt mye bedre liv enn det han selv kunne tilby henne? Samtidig ville han få mye penger sånn at han kunne tilby resten av familien et bedre liv, et ordentlig hus å bo i osv.. Jeg tror ikke vi kan forestille oss hvilken elendighet mange lever i, og jeg syns ikke vi skal være så raske til å dømme. Jeg sier ikke at det er riktig å selge sine barn altså, men jeg tror ikke vi som lever trygge gode liv har noen som helst forutsetning for å forstå hvilke grunner som ligger bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 for noen dager siden leste jeg at faren til det ene av barna som var med på slumdog millionaire, og oskarfeiring(ei jente på ni) hadde forsøkt å selge datteren sin nå nylig til en reporter som hadde utgitt seg for å være sheik eller noe... så det finnes tydeligvis den type foreldre ja... Han ønsket visst å selge datteren for at hun skulle få sjansen til et bedre liv. Det blir helt håpløst for oss nordboere å forstå hvor desperate mange fra disse landene er... De elsker nok barna sine like høyt som oss, men må gå til drastiske tiltak for i det hele tatt å overleve.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ja, man kan bli sjokkert over at det finnes så mye elendighet at foreldre må velge mellom å se barna sulte ihjel eller selge de og håpe de blir kjøpt av noen snille mennesker. Jeg har hørt av noen som var på ferie i Afrika at de ble tilbudt små babyer av de innfødte. Jeg tror i grunnen kjærlighet er drivkraften, ikke grådighet og ondskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det handler ikke om å kunne velge eller ei, dette handler om fattige folk som dør om de ikke kan selge en av barna slik at de kan brøfø resten av familien. Det er ikke ondskap men en verden som "tillater" at enkelte steder i verden er folk i en situasjon som gjør at de ikke overlever hvis de ikke selger et av barna sine...det er verden som er forvridd og ikke foreldrene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.