Gjest Utfordring Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Min jente på 12 er i overkant tilbakeholden. Hjemme er hun som jenter flest i den alderen, høyt oppe og langt nede, men ikke spesielt skåret for tungebåndet. Hun har et par gode venninder og fungerer godt sammen med dem og ellers når hun er i trygge omgivelser. Problemet er når hun må ta initiativ sjøl for å si ifra om ting til fremmede eller må opptre alene. Da blir hun veldig usynlig, stiller seg bakerst i køen, prater lavt og blir veldig passiv. Hun er veldig ambsiøs mhp. en idrettsgren hun holder på med, men jeg ser at hennes sjenanse hemmer henne veldig. Hun får ikke ordentlig kontakt med trenere og treningsvenninder , får ikke sagt ifra og må "inviteres inn" i fellesskapet. Hun tar på seg en mutt og sur fasade ovenfor ukjente som tar kontakt og trenger lang tid for å bli husvarm. Jeg var sjenert som barn sjøl, men jeg tror hun har det verre. Noen som har tips om hvordan jeg kan hjelpe henne til å komme litt mer ut av skallet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.