Lillemus Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Når Snuppa (8 år) har besøk av venner så skal de stadig låne skjørt og kjoler av henne og pynte seg. Det er greit til en viss grad, men det medfører en masse ekstra klesvask da, for det er ikke alltid det er like rent etterpå. Lar dere andre unger låne klær av deres barn? Det er ikke finkjoler og finskjørt jeg snakker om, men vanlig dagligtøy. Snuppa mi liker godt å gå i skjørt og kjoler og om venninnene kommer i bukse så vil de veldig ofte også ha på skjørt/kjole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Til en viss grad, men jeg prøver å unngå det nettopp på grunn av det du sier om ekstra klesvask. Snuppa får heller ikke lov til å gå å skifte hundre ganger om dagen hvis det ikke er noen grunn til det, og det samme gjelder prøvig av klær med venninner... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Lurer på om _noen_ gutter driver med slikt klesbytting? Skulle ikke tro det bare gjald sønnen & kompisene. Kan aldri huske at det har skjedd her, utover kanskje et og annet utlån av en cap. ;-) "Kle seg ut" har her i huset aldri inbefattet vanlige klær! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Lurer på om _noen_ gutter driver med slikt klesbytting? Skulle ikke tro det bare gjald sønnen & kompisene. Kan aldri huske at det har skjedd her, utover kanskje et og annet utlån av en cap. ;-) "Kle seg ut" har her i huset aldri inbefattet vanlige klær! ;-) Poden har aldri lånt klær på den måten nei, heller ikke kompisene. Kun om de har vært våte på beina og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det hender at de låner klær, spesielt dersom det passer inn i leiken. Disco, bryllup, eller andre rolleleiker. Pleier å la de få lov med visse begrensninger. Dvs ikke mange skift og ikke penkjolen/bunaden. Og jeg har aldri opplevd det samme med gutten min. Noen ganger har jeg lånt bort "sjaue-klær" om guttene skal mekke på sykler eller annet som medfører olje, maling el. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Her får de låne både penkjoler og annet tøy for å kle seg ut og "være" pop stjerner...synes de må få lov til det men de må selvsagt rydde etter seg og de får ikke spise middag om de har på seg penkjolen, når vi spiser tar vi på det andre tøyet igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Vi har en utkledningskiste med ymse, gamle klær, og det er selvsagt til fri bruk. Utenom det så får de ikke låne klær, med mindre gjesten er søkkvåt elns da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Sånn har vi hatt det i mange år - jenta mi er snart 12. Klesskapet er alltid nr. 1 i leken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Sånn har vi hatt det i mange år - jenta mi er snart 12. Klesskapet er alltid nr. 1 i leken. ''Klesskapet er alltid nr. 1 i leken.'' *grøss*. Noe sier meg jeg skal være glad for bare å ha gutter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Klesskapet til mellomste vår (8 år) er vrengt etter at hun har hatt besøk av venninnene. Jeg bryr meg ikke så mye om det - bare hun rydder opp etter seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Mine jenter har også slike venner, og det er helt greit. Begrenser det til dagligklær, da, for finkjoler og slikt får de ikke bruke. Så lenge de koser seg med dette, synes jeg det er en harmløs lek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har noen av de samme erfaringene. I prinsippet er det jo bare hyggelig, men det kan bli mye rot og ikke minst klesvask. Hva med å lære jenta å bruke vaskemaskinen? La henne ta en del ansvar for det tøyet som blir skitent. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Har noen av de samme erfaringene. I prinsippet er det jo bare hyggelig, men det kan bli mye rot og ikke minst klesvask. Hva med å lære jenta å bruke vaskemaskinen? La henne ta en del ansvar for det tøyet som blir skitent. mvh ''Hva med å lære jenta å bruke vaskemaskinen?'' Hmmm... Nå sa du noe lurt. ) Neste gang skal de få lov til å leke med klærne mot at hun selv legger dem i vaskemaskina, henger dem opp etterpå og tar dem ned igjen og legger dem i skapet sitt. Nemlig. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 ''Hva med å lære jenta å bruke vaskemaskinen?'' Hmmm... Nå sa du noe lurt. ) Neste gang skal de få lov til å leke med klærne mot at hun selv legger dem i vaskemaskina, henger dem opp etterpå og tar dem ned igjen og legger dem i skapet sitt. Nemlig. ) Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Klesskapet til mellomste vår (8 år) er vrengt etter at hun har hatt besøk av venninnene. Jeg bryr meg ikke så mye om det - bare hun rydder opp etter seg. Gjør hun det da? Her kan det rotes såpass at det føles uoverkommelig å rydde. Av den grunn er det ikke lov å leke med klærne i klesskapet. Til gjengjeld har vi tre fulle kasser med utkledningsklær 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.