Gå til innhold

Leker på 17. mai....

uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

Jeg er med i ein komite til 17. mai. Vi skal organisere lekene, Er jo stort sett de samme lekene de har hatt her, så nå er jeg på jakt etter hva derer/barna har gjør på 17. mai. Trenger litt tips. Gjerne til "leker"/aktiviteter for voksne også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.mai er jo en dag med tradisjoner så jeg ville gått for

sekkeløp, potetløp, hoppe tau, kaste bokser og få de til å ramle ned, rotekasse med sagflis hvor du gjemmer små ting man skal finne, tråkke på ballonger som ligger på bakken, spise eple i tråd med bind for øynene, gjette hvor mange et eller annet det er i et glass, "knutemor", "kaste på stikka med mynter", hoppe lengst, bære kjerringa(har aldri prøvd men sett på tv...), eller spise flest is, loddsalg, plystre med kjeks i munnen, stå på henda, gå på stylter, rockering konkurranse, stå på et ben konkurranse, mmmm........lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært med på voksenaktiviteter på 17. mai, men noen av barneaktivitetene har vel vært:

* kaste ringer/ringspill

* fiske opp bruskorker fra en bøtte - magnet på snora

* spikre en spiker ned i en planke (voksne har spikret den halvveis nedi først slik at man ikke trenger å holde den fast)

* sparke ball i et lite mål

* sykkelløp på slike kraftige barnehagetrehjulssykler

* potetløp

Kommer ikke på flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

I min barndom pleide de å ha potetløp, sekkeløp og å kaste på boks.

Nå har jeg selv barn, og har nå flere åretter hverandre opplevd atdet eneste tilbudet til barna er å fiske(fiskestang med pose i enden av tråden,Noen bak et forheng putter en liten søtsak ned i posen når den kommer.Jeg synesdet ersynd de ikke arrangerer noen leker her.... For de som er litt større har de pilkasting som eneste aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått oppgitt de fleste av de vanlige lekene jeg har vokst opp med, men det mangler skyting med luftgevær her tror jeg. Det er gøy for de større guttene inkl. mennene ;)

Der er det god inntekt, alltid kø.

Det er veldig morro for barna å se a foreldre stiller opp i leker. Noe så enkelt som kappløp kan være hysterisk morsomt for dem :) (og det er jo barnas dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...