Widder Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Er det noen som har ideer og/el erfaringer med sommerferie i Danmark? De to eldste er 7, og 8 (år), den yngste er 9 mndr. Vi kan være borte opptil 3 uker, og kan velge litt selv ift når vi tar ferien (innen perioden juni til august). Takknemmelig for tips!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nordsjöakvariet i Hirtshals, og Legoland. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vært på maaaange danskeferier Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 jeg vil anbefale å leie et ferihus på Sjælland. Der er det kort avstand til det meste, og det er mye artig å ta barna med på. Sjælland Sommerland, Bon-Bon-land, dyreparken, kanalbåttur og tivoli i København. Husker ikke helt hvor på Sjælland men det er også et museum fullt av gamle biler. Skulle man ønske seg en liten svipptur over til Tyskland er det en kort kjøretur til Rødby, hvor det går ferge til Puttgarten. Jeg syns personlig også at Sjælland er mye mer idyllisk enn Jylland og Fyn. Det er små koselig, landsbyer og fine bindingsverkshus med flotte hager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 jeg vil anbefale å leie et ferihus på Sjælland. Der er det kort avstand til det meste, og det er mye artig å ta barna med på. Sjælland Sommerland, Bon-Bon-land, dyreparken, kanalbåttur og tivoli i København. Husker ikke helt hvor på Sjælland men det er også et museum fullt av gamle biler. Skulle man ønske seg en liten svipptur over til Tyskland er det en kort kjøretur til Rødby, hvor det går ferge til Puttgarten. Jeg syns personlig også at Sjælland er mye mer idyllisk enn Jylland og Fyn. Det er små koselig, landsbyer og fine bindingsverkshus med flotte hager. Er det noen aktiviteter der somkan fenge en 11-åring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vært på maaaaange danskeferier Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det noen aktiviteter der somkan fenge en 11-åring? Jge vil si at alt jeg har nevnt her vil passe for en 11 åring. Sjælland sommerland er vel kanskje mest for de små, men det er litt for de større også. Vi var på Sjælland for 3 år siden med fire barn på 9, 10, 14 og 16, og alle synes at de hadde en kjempefin og morsom tur. Høydepunktet var selvfølgelig Tivoli i København. Vi leide et sommerhus like ved sjøen, slik at ungene kunne bade og leke seg i vannet når vi ikke var ute på turer. Man må imidlertid holde dem under oppsikt for selv om det er langgrunt kan det være understrømmer. Nå er det jo slik at det er kort til "alt" i Danmark, så selv om man har et sommerhus på Sjælland er det ikke lange turen over Storebælt og Lillebæltbroene ( NB! Det er dyrt å kjøre over disse!!) som forbinder Sjælland, Fyn og Jylland, og på Jylland har man jo både Legoland og Djurs sommerland som kan være artig å få med seg for både store og små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Her er noen bra linker: http://www.rejse-guide.dk/ferieidanmark/ http://www.sjovforborn.dk/default.asp Jeg anbefaler å bo på et feriesenter (fordi vi stort sett holder til i ensomme hytter når vi ferierer innenlands), men danske sommerhus (som leies ut) har også høy standard. Det er små avstander i Danmark, men det kan være lurt å velge et sted i rimelig nærhet til en større by, f.eks. Aalborg (Jylland) eller København (Skjælland). Da er det masse å finne på for ungene selv om strandværet skulle svikte. (Dessuten er det massevis av fine innendørs badeland i Danmark.) Det kommer jo også litt an på hvor dere kommer fra, altså om dere f.eks. tar ferge til København eller Frederikshavn. Her er et eksempel på fredelig område og kort vei til både stranden og storbyen: http://www.folkeferie.dk/da/Ferie-i-Danmark/Sjaelland/Karlslunde-Strand/ Har du spørsmål til noe bestemt sted / område, er det bare å legge det inn her, vi har vært på mange av feriesentrene som omtales i den øverste linken. Danske nettsider er generelt gode / oppdaterte, og det er lett å sjekke hva som er ledig direkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jge vil si at alt jeg har nevnt her vil passe for en 11 åring. Sjælland sommerland er vel kanskje mest for de små, men det er litt for de større også. Vi var på Sjælland for 3 år siden med fire barn på 9, 10, 14 og 16, og alle synes at de hadde en kjempefin og morsom tur. Høydepunktet var selvfølgelig Tivoli i København. Vi leide et sommerhus like ved sjøen, slik at ungene kunne bade og leke seg i vannet når vi ikke var ute på turer. Man må imidlertid holde dem under oppsikt for selv om det er langgrunt kan det være understrømmer. Nå er det jo slik at det er kort til "alt" i Danmark, så selv om man har et sommerhus på Sjælland er det ikke lange turen over Storebælt og Lillebæltbroene ( NB! Det er dyrt å kjøre over disse!!) som forbinder Sjælland, Fyn og Jylland, og på Jylland har man jo både Legoland og Djurs sommerland som kan være artig å få med seg for både store og små. Takk for utfyllende svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.