Gå til innhold

Pent brukte støttehjul selges ;-) *skryt*

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Snuppa kan sykle! Det tok 5 sekunder å finne balansen, etter det har hun syklet og syklet. Det er litt pes å starte selv ennå, pedaler er herk..., men jeg er imponert. Hun er 3 år og 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, det var tidlig. Ikke rart mammaen er stolt da. Tipper den unge damen også er stolt.

:-)

Jeg var veldig overrasket, og stolt selvsagt. Jenta var helt fra seg av fryd! :-) Skulle gjerne lagt ut et "fornøyd-unge-på-sykkel-bilde", men det blir litt dumt.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult! Men hun har jo to storebrødre å se opp til, den lille tøffingen! :o)

Størsten bare himla med øynene "når har 'a lært dette??!" (han hadde vært borte fra henne en halvtime, og følte at han gikk glipp av noe *s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var tidlig. Flink:))

Pass godt på henne da for hun er litt liten til å se seg for :)

Ja, jeg skal gjøre mitt beste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Kjempeflink jente. Min erfaring er at det ikke er noen ulempe å lære seg å sykle tidlig. Min nå snart 7åring lærte seg å sykle da ho var på samme alder og hadde tidlig en utrolig god kontroll på sykkelen. Det med å se seg for å vurdere farene er en ting man skal være litt obs på, men vi bor på et mindrestedder ungene får farte litt rundt fra de er små fordi alle kjenner alle, og ho har sust opp og ned bakken i boligfeltet i flere år uten noen store uhell. Og når de bare får prøvd seg kommer vurderingsevnen ganske fort på plass er min erfaring. Hadde riktignok et sykkeluhell for et par år siden. Ho kom susende ned bakken i boligfeltet, og skulle svinge av i et kryss, men så var farten for stor fordi kjedet var falt av(og ho dermed var uten mulighet til å bremse) og dermed braste ho rett ut i bushen. Men kom fra det med skrekken og uten så mye som et skrubbsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dødsimponert. Vi har virkelig slitt med å lære våre jenter å sykle. Den eldste brukte over to år!!!! Hun er nå snart 9, og er vel en av få i klassen som ennå ikke får sykle alene til vennnene sine... Minsten er snart 6 og holder på å lære nå. Går relativt greit, men jeg løper fremdeles etter og holder henne i ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflink jente. Min erfaring er at det ikke er noen ulempe å lære seg å sykle tidlig. Min nå snart 7åring lærte seg å sykle da ho var på samme alder og hadde tidlig en utrolig god kontroll på sykkelen. Det med å se seg for å vurdere farene er en ting man skal være litt obs på, men vi bor på et mindrestedder ungene får farte litt rundt fra de er små fordi alle kjenner alle, og ho har sust opp og ned bakken i boligfeltet i flere år uten noen store uhell. Og når de bare får prøvd seg kommer vurderingsevnen ganske fort på plass er min erfaring. Hadde riktignok et sykkeluhell for et par år siden. Ho kom susende ned bakken i boligfeltet, og skulle svinge av i et kryss, men så var farten for stor fordi kjedet var falt av(og ho dermed var uten mulighet til å bremse) og dermed braste ho rett ut i bushen. Men kom fra det med skrekken og uten så mye som et skrubbsår.

Noen uhell må vi regne med, men stort sett går det greit her vi bor. Den største faren er et par hekker i fullblomst, som sperrer sikten rundt hjørnet. Her er det lange, nesten bilfrie strekk på flere hundre meter, og da er det kjekt å sykle :-)

Hun var veldig fornøyd med å kunne fortelle om syklinga i barnehagen i dag - så opprømt at hun så ut til å ha vunnet 1. premie i Lotto ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dødsimponert. Vi har virkelig slitt med å lære våre jenter å sykle. Den eldste brukte over to år!!!! Hun er nå snart 9, og er vel en av få i klassen som ennå ikke får sykle alene til vennnene sine... Minsten er snart 6 og holder på å lære nå. Går relativt greit, men jeg løper fremdeles etter og holder henne i ryggen...

Det med å finne balansepunktet og tørre å slippe seg løs, er høyst forskjellig. Størstemann var sikker på at han _aldri_ skulle klare lære dette. Han har litt tungt for å krysse nye barrierer - han skal ikke gjøre noe som han ikke _vet_ at han kan gjøre med glans. Å prøve nye ting, kan jo være farlig ;-) .... eller flaut om han ikke får det til...

Han måtte presses litt, og syklet uten hjelp da han var 5 år og 1 mnd. Han brukte 2 mnd på å tørre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Oj, så flott - det var jo tidlig ja.

Datteren min lærte å sykle den sommeren hun ble 5, og sønnen min var 4 1/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hun er kanskje samme type som minstemann hos oss. Han "kastet" støttehjulene da han var tre og et halvt. I motsetning til sin storebror, eier han omtrent ikke frykt for å falle, og falle gjorde han heller ikke :-).

Gøy er det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kanskje samme type som minstemann hos oss. Han "kastet" støttehjulene da han var tre og et halvt. I motsetning til sin storebror, eier han omtrent ikke frykt for å falle, og falle gjorde han heller ikke :-).

Gøy er det! :-)

Ja, det er artig! Full fres her :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flott - det var jo tidlig ja.

Datteren min lærte å sykle den sommeren hun ble 5, og sønnen min var 4 1/2.

Tidlig nok ja. Nå har hun sykkeldilla! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...