Gjest Trampoline.. vet ikke helt. Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Vi vurderer å kjøpe trampoline til barna våre. Vi har sett at noen har kuttet av beina litt (i steden for sikkerhetsnett...) Hva anbefaler dere?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Unga kan knekke nakken like mye dersom de faller utenfor en bittelitt lavere trampoline. Skaff sikkerhetsnett, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvis man kutter av bena på trampolinen, risikerer man at de som hopper treffer bakken, fordi duken og fjærene strekkes under hoppingen. Så det du har sett, er nok at noen har gravd ned trampolinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan graves ned Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Man skal ikke kutte av bena, det vil gjøre hele konstruksjonen ustabil og kan være farlig. De fleste trampoliner kan derimot graves ned, slik at den går i plan med plenen. Da vil man unngå fallskader ned fra trampolinen, og man trenger ikke sikkerhetsnett for å unngå disse skadene. Men man kan fortsatt lande utenfor, og lander man med ryggen / nakken på plenen i stedetfor på trampolineduken, kan skadene bli værre. Så nettet vil fortsatt ha en funksjon. Skal du grave ned trampolinen, snakk med en seriøs forhandler, og få en trampoline som er tilpasset dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Sikkerhetsnett. Men likevel kan uhell skje (naturligvis). Datra vår holdt faktisk på å jumpe over... Hun er lita, ganske fryktløs og spretten, og to større gutter ga henne sprett. Heldigvis satte hun fast foten i sikkerhetsnettet, og datt ned på trampolina igjen. Tror ikke hun gjør det stuntet om igjen. Hun (og guttene) var ganske bleik etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 De har neppe kuttet av beina - da vil jo duken ta i bakken når man hopper på den, men noen graver et diger hull tilsvarende høyden på beina og setter rett og slett trampolina nedi der slik at den flukter bakken. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 De har neppe kuttet av beina - da vil jo duken ta i bakken når man hopper på den, men noen graver et diger hull tilsvarende høyden på beina og setter rett og slett trampolina nedi der slik at den flukter bakken. ) Lurer på hvordan det er med slike hull når det regner.... Gjelder å ha bra drenasje, hvis ikke kan man fort ende opp med et svømmebasseng ala det i Poltergeist....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Sikkerhetsnett. Men likevel kan uhell skje (naturligvis). Datra vår holdt faktisk på å jumpe over... Hun er lita, ganske fryktløs og spretten, og to større gutter ga henne sprett. Heldigvis satte hun fast foten i sikkerhetsnettet, og datt ned på trampolina igjen. Tror ikke hun gjør det stuntet om igjen. Hun (og guttene) var ganske bleik etterpå. Du må da ikke finne på å la barn med ulik tyngde hoppe sammen! Trampoliner skal være for en og en. Om flere hopper sammen, skal de være like tunge, eller ekstremt forsiktige. De fleste trampolineskader kommer ikke av at folk faller utenfor trampoliner, men at de kræsjer sammen mens de hopper. Og det hindrer ikke sikkerhetsnettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Lurer på hvordan det er med slike hull når det regner.... Gjelder å ha bra drenasje, hvis ikke kan man fort ende opp med et svømmebasseng ala det i Poltergeist....;-) Det setter nok store krav til dreneringen rundt hullet ja, så jeg tipper at det er ikke riktig overalt det går å grave dem ned heller... Feks hvis man bor nederst i en skråning derdet blir mye tilsig fra terrenget rundt, eller hvis det er dårlig grunn, som her hos oss hvor det egentlig bare er myr rundt. Så nedgraving er her hos oss ikke vurdert engang, Men jeg synes ikke det gjør så veldig mye om trampolina synes heller jeg da. Det finnes verre ting å se på... som feks bilvrak og rot og skrot som lagrer seg opp. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Sikkerhetsnett. Men likevel kan uhell skje (naturligvis). Datra vår holdt faktisk på å jumpe over... Hun er lita, ganske fryktløs og spretten, og to større gutter ga henne sprett. Heldigvis satte hun fast foten i sikkerhetsnettet, og datt ned på trampolina igjen. Tror ikke hun gjør det stuntet om igjen. Hun (og guttene) var ganske bleik etterpå. Oj-oj-oj, det var i alle fall en god leksjon i fysikk! (Godt det gikk bra, jeg tipper de har lært.) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det setter nok store krav til dreneringen rundt hullet ja, så jeg tipper at det er ikke riktig overalt det går å grave dem ned heller... Feks hvis man bor nederst i en skråning derdet blir mye tilsig fra terrenget rundt, eller hvis det er dårlig grunn, som her hos oss hvor det egentlig bare er myr rundt. Så nedgraving er her hos oss ikke vurdert engang, Men jeg synes ikke det gjør så veldig mye om trampolina synes heller jeg da. Det finnes verre ting å se på... som feks bilvrak og rot og skrot som lagrer seg opp. :-) Jeg kunne heller ikke tneke meg å grave ned trampolina - for en jobb! Og helt enig med deg i at det ikke gjør noe om den synes. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 De har neppe kuttet av beina - da vil jo duken ta i bakken når man hopper på den, men noen graver et diger hull tilsvarende høyden på beina og setter rett og slett trampolina nedi der slik at den flukter bakken. ) Det blir fort vekk et hull som er mer enn 1 meter dypt, som må dreneres og som må sikres slik at det ikke raser ut. Dessuten må man ha en flat og steinfri sikkerhetssone rund med en ganske stor diamenter. Tror nok jeg hadde kjøpt et sikkerhetsnett. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vi har trampoline med nett. Søstera mi har trampoline uten nett. Ungene til søstera mi er sure fordi de ikke har nett. I vår trampoline er det nemlig kjempekult å ha med baller f.eks, de spretter ikke ut av trampolina pga nettet. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du må da ikke finne på å la barn med ulik tyngde hoppe sammen! Trampoliner skal være for en og en. Om flere hopper sammen, skal de være like tunge, eller ekstremt forsiktige. De fleste trampolineskader kommer ikke av at folk faller utenfor trampoliner, men at de kræsjer sammen mens de hopper. Og det hindrer ikke sikkerhetsnettet. Joda, det står på trampolina at kun 1 skal hoppe av gangen. Det står også at man ikke skal ta salto. Både hos oss og hos de andre i klassen til junior hopper de ofte mange sammen. De kan fort være både 4 og 5 stk. I helga så jeg de var 8 stk på trampolina. Men det er for det meste ikke hopping de driver med da. Da kaster de ball, om å gjøre å ikke bli truffet av ballen. Men de hopper også da, så klart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Joda, det står på trampolina at kun 1 skal hoppe av gangen. Det står også at man ikke skal ta salto. Både hos oss og hos de andre i klassen til junior hopper de ofte mange sammen. De kan fort være både 4 og 5 stk. I helga så jeg de var 8 stk på trampolina. Men det er for det meste ikke hopping de driver med da. Da kaster de ball, om å gjøre å ikke bli truffet av ballen. Men de hopper også da, så klart. Det er opp til eieren å bestemme hvordan trampolinen skal brukes. Jeg har hatt trampoline i 11 år. Ikke noe sikkerhetsnett og ingen skader, siden vi er strenge på sikkerhetsreglene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ikke kutt av beina iallefall. Jeg vil tro den kan bli ustabil hvis man gjør det. Vi har hatt trampoline i ni år og hadde sikkerhetsnett et av årene (nettet ble tatt av høststormen..). Min erfaring er at ungene ble mer uforsiktige når vi hadde nett. Det har gått bra med dem så langt *bank i bordet*, men vi har regler de må forholde seg til (kun to i gangen, omtrent like tunge osv.). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan fort bli hysterisk Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det er opp til eieren å bestemme hvordan trampolinen skal brukes. Jeg har hatt trampoline i 11 år. Ikke noe sikkerhetsnett og ingen skader, siden vi er strenge på sikkerhetsreglene. Men hvor gøy har det vært for ungene? Det absolutt morsomste er å hoppe sammen. Å hoppe alene er ikke spesielt morsomt - det synes ikke jeg heller. Stå å vente på tur og hoppe alene mens den andre ser på. Nei, da blir hele vitsen borte. Sikkerhetsnett løser det meste, og vi har heller ikke hatt ulykker på mange år, til tross for at folk får hoppe sammen (men ikke helt ukritisk, naturligvis - vekt og antall personer blir jo tatt med i beregningen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er litt forskjellige meninger om dette. Det er visstnok litt flere nakkeskader på tampoliner med nett. (Ungene er litt tøffere, og tar mer salto osv.) Mens det er mer fallskader (brukne bein) på trampoliner uten nett. Jeg foretrekker et brukkent bein framfor nakkeskade. Så vi har tampoline uten nett, og har hatt det siden snuppa var 4 (?) år. 0 alvorlige skader så langt. Og masse morro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til tenåringer Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Vi har hatt trampoline i vel to år tror jeg uten nett. Nå har vi akkurat kjøpt nett De ville så gjerne ha nett forde det er kult med baller og sånn Det har gått bra uten nett og det går bra nå med. De har fått god forklaring på hva som kan være veldig farlig, hva de må passe på osv, så er det vel egentlig bare å holde et øye med dem i ny og ne og la dem få ta litt ansvar. Mine er tidlige tenåringer nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Vi har hatt trampoline i vel to år tror jeg uten nett. Nå har vi akkurat kjøpt nett De ville så gjerne ha nett forde det er kult med baller og sånn Det har gått bra uten nett og det går bra nå med. De har fått god forklaring på hva som kan være veldig farlig, hva de må passe på osv, så er det vel egentlig bare å holde et øye med dem i ny og ne og la dem få ta litt ansvar. Mine er tidlige tenåringer nå Dette er vel fjerde sommeren vi har trampoline og da med nett. Ingen skader på selve trampolina, men Snuppa klarte å ramle på ryggen ned stigen og fikk et stort skrubbsår på skuldra den første gangen hun skulle oppå. Jeg ble ikke forbauset over det, for å si det sånn. ) Stigen ble fort fjernet og erstattet med en sånn hvit hagestol og det fungerer helt utmerket. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.