Gjest Elextra Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hva mener du med at argumentet mot "voksentid" er litt tynt? Er det ikke normalt at man ønsker seg litt tid alene, eller sammen med den andre voksne, før man legger seg? Jeg synes at det er utrolig deilig etter at dagene går med på å være sammen med ungene,og følge opp både det ene og det andre.Diskusjoner som går på ungene får man jo ikke tatt så lenge ungene er rundt oss.Eller annen voksenprat. Jeg er ihvertfall avhengig av det. Hun er bare 8 1/2 år og skal være i seng før de voksne.... ''Er det ikke normalt at man ønsker seg litt tid alene, eller sammen med den andre voksne, før man legger seg?'' Ingen er mer enig med deg enn jeg! Likevel synes jeg det blir litt søkt å legge barna tidlig _fordi_ man vil ha tid alene. Barna bør legges når de er trøtte og tilstrekkelig tidlig til at de klarer å stå opp og er uthvilt dagen etter. Punktum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 ''Er det ikke normalt at man ønsker seg litt tid alene, eller sammen med den andre voksne, før man legger seg?'' Ingen er mer enig med deg enn jeg! Likevel synes jeg det blir litt søkt å legge barna tidlig _fordi_ man vil ha tid alene. Barna bør legges når de er trøtte og tilstrekkelig tidlig til at de klarer å stå opp og er uthvilt dagen etter. Punktum. Det er så mye man kan ønske seg, ja ;-) Selv om mitt behov for voksentid forsåvidt var større da ungene var små og det var mye styr med dem, enn når de ble mer selvgående... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det er så mye man kan ønske seg, ja ;-) Selv om mitt behov for voksentid forsåvidt var større da ungene var små og det var mye styr med dem, enn når de ble mer selvgående... ''Selv om mitt behov for voksentid forsåvidt var større da ungene var små og det var mye styr med dem, enn når de ble mer selvgående.. '' Ja, det er fint innrettet slik. Tidligere ble jeg sprø av tanken på at barna skulle bli så store at de var oppe like lenge som jeg og at jeg overhodet ikke fikk tid for meg selv. Men etterhvert skal jo ikke barna "gjetes" lengre heller, og jeg regner med de ønsker annet enn å underholdes av mor på kveldene. Nå som barna nærmer seg seks og åtte er de også betydelig mer selvgående enn for et par år siden, og det er faktisk mulig å tenke en selvstendig tanke før barna er i seng . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 ''Er det ikke normalt at man ønsker seg litt tid alene, eller sammen med den andre voksne, før man legger seg?'' Ingen er mer enig med deg enn jeg! Likevel synes jeg det blir litt søkt å legge barna tidlig _fordi_ man vil ha tid alene. Barna bør legges når de er trøtte og tilstrekkelig tidlig til at de klarer å stå opp og er uthvilt dagen etter. Punktum. Signerer - og på et tidspunkt har man ikke noe som heter voksentid lenger i det hele tatt, så det gjelder å nyte det mens man kan:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 ''Er det ikke normalt at man ønsker seg litt tid alene, eller sammen med den andre voksne, før man legger seg?'' Ingen er mer enig med deg enn jeg! Likevel synes jeg det blir litt søkt å legge barna tidlig _fordi_ man vil ha tid alene. Barna bør legges når de er trøtte og tilstrekkelig tidlig til at de klarer å stå opp og er uthvilt dagen etter. Punktum. Jeg er enig med deg. Jeg tilbrakte store deler av barndommen (slik føltes det i hvert fall) i senga i våken tilstand, fordi mine lærerforeldre hadde sett så mange søvnige barn i klasserommene - og fordi de trengte fred i den lille leiligheten vår til retting, forberedelser osv. Akkurat det med sengetider har jeg derfor bevisst vært litt slappere med. Typisk motreaksjon på egen oppdragelse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Signerer - og på et tidspunkt har man ikke noe som heter voksentid lenger i det hele tatt, så det gjelder å nyte det mens man kan:-) ''Signerer - og på et tidspunkt har man ikke noe som heter voksentid lenger i det hele tatt'' Nei, men da ønsker neppe barnet å tilbringe hvert våkent minutt med deg heller . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 ''Signerer - og på et tidspunkt har man ikke noe som heter voksentid lenger i det hele tatt'' Nei, men da ønsker neppe barnet å tilbringe hvert våkent minutt med deg heller . Nei, så da må man sitte hjemme å bekymre seg i stedet, og lure på hvorfor i all verden man ønsket seg voksentid alene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei, så da må man sitte hjemme å bekymre seg i stedet, og lure på hvorfor i all verden man ønsket seg voksentid alene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.