Gå til innhold

Hva med dette temaet da?

Gjest Topp sak!

Anbefalte innlegg

Det har vel skjedd fire-fem ganger at ungene har sett meg ta et glass rødvin. Jeg vet ikke om de engang merket at det var noe annet enn brus jeg drakk ;)

Mine foreldre tok et glass vin en sjelden gang i oppveksten min. Jeg har aldri noensinne opplevd dem beruset, så for meg var det ikke noe problem at de tok seg et glass vin. Kanskje førte også dette til at jeg skjønte det var forskjell på å drikke seg sanseløst beruset og å drikke med måte? I ungdomstida var det helst den første varianten man stiftet bekjentskap med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den reaksjonen var vel kanskje mere basert på at de ikke var vant til å se deg drikke vin?

Ikke nødvendigvis fordi de hadde så mye imot det?

De virker som de ikke helt hva alkohol er. Ho eldste forventet at eg skulle bli "skreiv og teit" pga dette glasset. Eg måtte fortelle henne at det minst måtte en flaske til for å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

''"Bruke alkohol"?! Jeg "bruker" ikke alkohol, men syns det er godt med rødvin til biffen f.eks.''

Men er det ikke nettopp det som er bruk, da? I motsetning til misbruk?

Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes slike artikler ofte sier mest om holdningene til den som skriver eller omtales.

Som så ofte når temaet er alkohol er grunnholdningen at alkohol = fyll. Så også her.

Om spredning av slike holdninger gjør at noen barn unngår å bli utrygge fordi foreldrene drikker for mye, har det jo absolutt noe for seg. Men jeg tror ikke foreldre som drikker et glass vin eller to av og til sammen med barna er i denne kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MayLynn

Det er veldig sjelden, men forekommer nok at vi tar et glass vin før barna har lagt seg. Men jeg tror virkelig ikke at vi endrer personlighet så ungene merker det av det glasset.

I så fall ikke mer enn vi endrer personlighet når vi får besøk. Alle har vel litt forskjellige "roller" etter hvem man er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike artikler ofte sier mest om holdningene til den som skriver eller omtales.

Som så ofte når temaet er alkohol er grunnholdningen at alkohol = fyll. Så også her.

Om spredning av slike holdninger gjør at noen barn unngår å bli utrygge fordi foreldrene drikker for mye, har det jo absolutt noe for seg. Men jeg tror ikke foreldre som drikker et glass vin eller to av og til sammen med barna er i denne kategorien.

Synes det er et veldig viktig poeng du drar inn der, det med at alkohol ikke nødvendigvis og hver gang betyr at man faktisk drikker seg full. Det er stor forskjell på å være på en fest hvor man drikker uante mengder alkohol, og å ta seg en glass vin eller to en lørdagskveld.

Blir litt det samme her som i barneoppdragelsestråden, det er ikke snakk om enten eller - full eller avholds, aldri røre barna sine eller slå på daglig basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den.

Det er da mye en kan bruke biff til, men det vanligste er vel å spise ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...