Gjest togli Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det har vel skjedd fire-fem ganger at ungene har sett meg ta et glass rødvin. Jeg vet ikke om de engang merket at det var noe annet enn brus jeg drakk Mine foreldre tok et glass vin en sjelden gang i oppveksten min. Jeg har aldri noensinne opplevd dem beruset, så for meg var det ikke noe problem at de tok seg et glass vin. Kanskje førte også dette til at jeg skjønte det var forskjell på å drikke seg sanseløst beruset og å drikke med måte? I ungdomstida var det helst den første varianten man stiftet bekjentskap med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Og da er det ungene som skal få bestemme da? Eg tenkte den samme tanken som deg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Den reaksjonen var vel kanskje mere basert på at de ikke var vant til å se deg drikke vin? Ikke nødvendigvis fordi de hadde så mye imot det? De virker som de ikke helt hva alkohol er. Ho eldste forventet at eg skulle bli "skreiv og teit" pga dette glasset. Eg måtte fortelle henne at det minst måtte en flaske til for å bli det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''"Bruke alkohol"?! Jeg "bruker" ikke alkohol, men syns det er godt med rødvin til biffen f.eks.'' Men er det ikke nettopp det som er bruk, da? I motsetning til misbruk? Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den. ''Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den.'' Godt poeng :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg synes slike artikler ofte sier mest om holdningene til den som skriver eller omtales. Som så ofte når temaet er alkohol er grunnholdningen at alkohol = fyll. Så også her. Om spredning av slike holdninger gjør at noen barn unngår å bli utrygge fordi foreldrene drikker for mye, har det jo absolutt noe for seg. Men jeg tror ikke foreldre som drikker et glass vin eller to av og til sammen med barna er i denne kategorien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det er veldig sjelden, men forekommer nok at vi tar et glass vin før barna har lagt seg. Men jeg tror virkelig ikke at vi endrer personlighet så ungene merker det av det glasset. I så fall ikke mer enn vi endrer personlighet når vi får besøk. Alle har vel litt forskjellige "roller" etter hvem man er med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes slike artikler ofte sier mest om holdningene til den som skriver eller omtales. Som så ofte når temaet er alkohol er grunnholdningen at alkohol = fyll. Så også her. Om spredning av slike holdninger gjør at noen barn unngår å bli utrygge fordi foreldrene drikker for mye, har det jo absolutt noe for seg. Men jeg tror ikke foreldre som drikker et glass vin eller to av og til sammen med barna er i denne kategorien. Synes det er et veldig viktig poeng du drar inn der, det med at alkohol ikke nødvendigvis og hver gang betyr at man faktisk drikker seg full. Det er stor forskjell på å være på en fest hvor man drikker uante mengder alkohol, og å ta seg en glass vin eller to en lørdagskveld. Blir litt det samme her som i barneoppdragelsestråden, det er ikke snakk om enten eller - full eller avholds, aldri røre barna sine eller slå på daglig basis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg bruker ikke biff heller, jeg spiser den. Det er da mye en kan bruke biff til, men det vanligste er vel å spise ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.