joop66 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Dette er skumle greier gitt. Jeg vil lufte mine bekymringer med dere andre småbarnsforeldre. Jeg har en sønn på 7 år som var i litt dårlig form da han kom hjem fra skolen i går. Han var det jeg vil kalle forkjølet. I gårkveld kastet han opp litt. Jeg har holdt han hjemme fra skolen i dag. Han virker egentlig ok i formen, men han er syk. Har ikke målt feber på han, han er litt varm i pannen og blank på øynene, han hoster en del og nyser litt innimellom. Jeg har spurt han om han har vondt noen steder og da sier han nei. Jeg er nå på supervakt, følger med han hele tiden. Han spiller dataspill, har spist et par brødskiver i dag. Men han er langt ifra frisk. Jeg ville normalt ha sett på dette som en vanlig forkjølelse. Så leser jeg på VG nett i dag om 2 åringen i Re kommune, som er et par km. fra hvor jeg bor - rett utenfor Tønsberg, som har vært i Mexico og nå er under behandling med tanke på svineinfluensa. Nå har jo ikke vi vært ute av kommunen engang, og slettes ikke i Mexico. Men vi er da ute blandt folk, handler, tar bussen etc. Har en hjemmeboende sønn på 19 år som jobber på en resturant på nøtterøy i helgene, går på VGS og er i kontakt med masse folk i byen, skolen og jobben. Smitten kan jo komme i fra gud vet hvor. Hvor høy bør terskelen være nå for å kontakte lege? Jeg er en fem barns mor og jeg har aldri sprunget til legen når ungene mine blir syk, men pleiet dem og gitt dem ro til å bli frisk av seg selv. Men akkurat her og nå så er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Han blir nøye observert og allmenntilstanden virker ok, men ting kan vel forandre seg relativt raskt hvis det er svineinfluensa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.