Gå til innhold

Piknik-ryggsekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips hvor jeg kan få kjøpt en FIN piknik ryggsekk som har plass til - eller selges med - store, vanlige fat og vanlig bestikk og glass? Finnes det sekker som har plass til mat også, eller er de for små til det, ja?

Gjest det er veldig upraktisk
Skrevet

Så denne på nettet forrige dagen når jeg bestilte noe klær.

http://www.sportmann.no/psnweb/product.aspx?productid=190465

Men hvordan den er vet jeg ikke. Ser kanskje ikke veldig god ut å bære på ryggen. Ser heller ikke ut til å ha plass til mat i noe særlig grad.

Et problem jeg alltid har tenkt med slike ryggsekker er: Hva når alt er skittent og du skal hjem igjen? Skal du da putte dem inn i de lommene og strikkene og skitne til hele sekken?

Når jeg har vært på picnic putter jeg det skitne i en plastpose. Den ville det ikke vært plass til i en slik sekk.

Derfor har jeg aldri villet kjøpe en slik picnic-sekk. Jeg tar isteden alt i en vanlig sekk, eller i en kurv.

Gjest annlovinda
Skrevet

Et problem jeg alltid har tenkt med slike ryggsekker er: Hva når alt er skittent og du skal hjem igjen? Skal du da putte dem inn i de lommene og strikkene og skitne til hele sekken?

Når jeg har vært på picnic putter jeg det skitne i en plastpose. Den ville det ikke vært plass til i en slik sekk.

Derfor har jeg aldri villet kjøpe en slik picnic-sekk. Jeg tar isteden alt i en vanlig sekk, eller i en kurv.

Ok - men nå var det ikke jeg som lurte på slike sekker da. :)

Skrevet

Ja, enig i at det kan være et uggent problem. Det jeg har gjort for å løse det er ganske enkelt å tørke godt av fat og bestikk ol., før jeg putter det som har plass i brødposer. Fatene går i samme handlenett. Så spørs det på om det er plass til dette i en sånn sekk, det må man bare se an.

Skrevet

Så denne på nettet forrige dagen når jeg bestilte noe klær.

http://www.sportmann.no/psnweb/product.aspx?productid=190465

Men hvordan den er vet jeg ikke. Ser kanskje ikke veldig god ut å bære på ryggen. Ser heller ikke ut til å ha plass til mat i noe særlig grad.

Den så jo fin ut. Litt sporty, men det er vel greit. Vet du hvordan størrelsen på fat og bestikk er?

Skrevet

Blir det brukt da? Jeg har vært medeier i en piknik-sekk en gang, men jeg tror aldri den var i bruk.

Derimot har vi et rikt utvalg kopper, fat og skåler i fargerik plast fra Ikea som stadig vekk er med på tur. :o) Slenger alt i sekken og når det er brukt og skittent legges alt i en plastpose som så legges i sekken. Enkelt og greit.

Skrevet

Blir det brukt da? Jeg har vært medeier i en piknik-sekk en gang, men jeg tror aldri den var i bruk.

Derimot har vi et rikt utvalg kopper, fat og skåler i fargerik plast fra Ikea som stadig vekk er med på tur. :o) Slenger alt i sekken og når det er brukt og skittent legges alt i en plastpose som så legges i sekken. Enkelt og greit.

Hehe, "medeier".

Ja, den kommer til å bli brukt, men takk for omtanken :) Liker ikke å samle alt sammen i en pose, så vil nok sette pris på å ha litt mer orden i sakene :)

Skrevet

Hehe, "medeier".

Ja, den kommer til å bli brukt, men takk for omtanken :) Liker ikke å samle alt sammen i en pose, så vil nok sette pris på å ha litt mer orden i sakene :)

Jeg og en søster spleiset på en sekk og jeg tror ingen av oss noen gang brukte den, den ble bare liggende og ta opp plass. :o)

Skrevet

Jeg og en søster spleiset på en sekk og jeg tror ingen av oss noen gang brukte den, den ble bare liggende og ta opp plass. :o)

Hehe, ja, det er en fare det, med sånne smarte ting man plutselig "har veldig behov for" :)

Trodde forøvrig det var eksmannen din og du som hadde en sånn - frem til skilsmisseoppgjøret ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Den så jo fin ut. Litt sporty, men det er vel greit. Vet du hvordan størrelsen på fat og bestikk er?

Nei, dessverre. Det vet jeg ikke.

Skrevet

Nei, dessverre. Det vet jeg ikke.

Ok. Takk for svarene dine forøvrig :)

Skrevet

Piknik-sekk er noe som definitivt aldri vil stå på min ønskeliste. Jeg forbinder det med 80-tallet, noe "alle" skulle ha hvis de skulle ha med seg maten utendørs. Vi hadde det da jeg var barn, og det var temmelig upraktisk...

Vi bruker plastkopper/fat/matbokser/termos etc.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241015480' post='4140996]

Piknik-sekk er noe som definitivt aldri vil stå på min ønskeliste. Jeg forbinder det med 80-tallet, noe "alle" skulle ha hvis de skulle ha med seg maten utendørs. Vi hadde det da jeg var barn, og det var temmelig upraktisk...

Det var vel ikke det hun spurte om. Trenger alt være så moderne da? Syns liksom alt skal rakkes ned på :P

brilleslangen
Skrevet

Mener jeg gav bort pikniksekk fra sportmann i julegave i fjor(hva de gjør med sekken bryr jeg meg ikke om men de ønsket seg utstyr de kunne bruke ute feks om de skulle grille seg mat på stranda... Og om de ikke bruker sekken kan de iallfall bruke innholdet... ) sekken jeg gav bort mener jeg var av samme type som denne, og det var normal størrelse på alt utstyr. Utstyret så veldig kjekt og ordentlig ut.

Skrevet

Det var vel ikke det hun spurte om. Trenger alt være så moderne da? Syns liksom alt skal rakkes ned på :P

Nei. Men ikke alle ideer er like gode. Jeg tar i alle fall i mot råd for/mot, når jeg spør om noe. Det er mye som kan se glinsende lekkert ut, men som er veldig upraktisk ;-)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241071774' post='4141342]

Nei. Men ikke alle ideer er like gode. Jeg tar i alle fall i mot råd for/mot, når jeg spør om noe. Det er mye som kan se glinsende lekkert ut, men som er veldig upraktisk ;-)

Greit nok å si sin mening, og at det er upraktisk osv. Men at det er så 80-talls, og at du aldri kunne tenke deg det osv. fordi det er umoderne er jo litt unødvendig. Hørtes ut som kritikk for at trådstarter kunne være såå avleggs.

Skrevet

Greit nok å si sin mening, og at det er upraktisk osv. Men at det er så 80-talls, og at du aldri kunne tenke deg det osv. fordi det er umoderne er jo litt unødvendig. Hørtes ut som kritikk for at trådstarter kunne være såå avleggs.

Måten du skriver det på er negativ. Jeg har mange praktiske ting som ikke er av årets årgang, jeg. Du tolker det slik du vil.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241104007' post='4141537]

Måten du skriver det på er negativ. Jeg har mange praktiske ting som ikke er av årets årgang, jeg. Du tolker det slik du vil.

Jupp..

• 2 uker senere...
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241015480' post='4140996]

Skjønner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...