Gå til innhold

Badelandbursdag 7 år

waxo

Anbefalte innlegg

Ville dere som foreldre sendt deres små håpefulle 7 åringer på badelandbursdag? Snakk om ganske stort og uoversiktlig badeland med bassenger ute, inne og på taket?

Hvor mange voksne ville dere det skulle vært der for at dere skulle føle dere trygge? Opp mot 14 gutter

Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?

Jeg har fått spørsmål om å bli med på dette. Slå isammen 3 bursdager og ta guttegjengen med på badeland.

Jeg får nesten panikkfølelse av å skulle ha ansvaret for så mange aktive gutter på en sånn plass, og har overhode ikke lyst til å være med på dette. Da arrangerer jeg heller egen bursdag for poden her.

Hvis de andre foreldrene setter istand dette er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å sende poden dit. Jeg har veldig drukningsskrekk på vegne av unga, og sliter med å ta med mine egne barn i det lokale svømmebassenget, der det er full oversikt.

Føler meg veldig truskete av å tenke sånn, men vet at guttegjengen er veldig aktiv og det er lett å miste oversikten på et sånt sted tenker jeg.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

11

• jubalong70

2

• kakki1365380609

2

• løvinne71

2

''Ville dere som foreldre sendt deres små håpefulle 7 åringer på badelandbursdag? Snakk om ganske stort og uoversiktlig badeland med bassenger ute, inne og på taket?''

Neppe. Poden her var nettopp på svømmehallbursdag, men det var en 11-årsdag da og i en oversiktlig svømmehall.

''Hvor mange voksne ville dere det skulle vært der for at dere skulle føle dere trygge? Opp mot 14 gutter''

Minst 10....

''Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?''

Nei. Er du gal??? Det hadde aldri i livet vært aktuelt. Jeg tør knapt ha med meg mine to egne samtidig i Pirbadet ettersom de ikke er særlig svømmedyktige noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg ville hatt ansvaret for noe sånt. Tror jammen ikke jeg hadde vært komfortabel med å sende avgårde 7-åringen min på en badelandbursdag andre arrangerer heller, selv om hun kan svømme.

Da mener du at de skal fyke fritt rundt i hele badeland altså, en gjeng med 7-åringer, og bare foreldrene til bursdagsbarnet til å passe på? Grøss sier nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Her er det tiårsgrense på badelandbursdag og dette mener jeg er et minimum. Hadde ikke dratt på badelandbursdag med noen yngre ihvertfall. Hadde følt det som et altfor stort ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg ville hatt ansvaret for noe sånt. Tror jammen ikke jeg hadde vært komfortabel med å sende avgårde 7-åringen min på en badelandbursdag andre arrangerer heller, selv om hun kan svømme.

Da mener du at de skal fyke fritt rundt i hele badeland altså, en gjeng med 7-åringer, og bare foreldrene til bursdagsbarnet til å passe på? Grøss sier nå jeg....

Bursdagbarna. Kommer nok til å bli iallefall 2 bursdagsbarn selv om ikke vi blir med, og med tilhørende foreldre.

Jeg tror vi finner på noe annet spennende den helga det eventuelt skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagbarna. Kommer nok til å bli iallefall 2 bursdagsbarn selv om ikke vi blir med, og med tilhørende foreldre.

Jeg tror vi finner på noe annet spennende den helga det eventuelt skjer :-)

Hørtes ut som en god ide. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gutt i klassen til gutten inviterte til svømmehallbursdag i 2. og 3. klasse, men gutten min var en av 3 som ikke ble bedt. Han var ikek svømmedyktig da. Selv om det var sårt for ham å ikke bli bedt, var jeg på en måte litt glad også, for jeg hadde nok vært litt redd....

Etter å ha vært vitne til en drukningsulykke, er jeg nok blitt enda mer oppmerksom når jeg har mine tre med i svommehallen (den eldste er nå svønmedyktig), og jeg har absolutt nok med å passe på dem, og har sagt nei til å ha med ei venninne av 8-åringen.

Så altså - jeg hadde ikke villet være med på å arrangere en slik bursdag. Skulle ett av barna mine bli invitert på noe sånt, tror jeg at jeg ville ha insistert på å være med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke sendt min 7-åring på badelandbursdag. Min gutt var på badebursdag i vanlig basseng da han var 9 og svømte rimelig bra, men jeg likte det ikke. Da var det bare en av foreldrene til bursdagsbarnet som var med, forøvrig stolte de på badevaktene. Løsningen var at jeg og lillebror dro i bassenget vi også under påskudd av at lillebror også ville bade. På den måten fikk jeg holdt et øye med storebror også. Det gikk jo helt fint, men man vet jo aldri....

Storebror har etter det vært noen ganger i badelandbursdag. Da har det vært tre barn sammen, dvs. 6 voksne på 20 barn. Disse har vært etter at de hadde svømming på skolen og alle var svømmedyktige.

Selv ville jeg aldri turt å arrangere badebursdag, det ansvaret vil jeg ikke ta på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette hadde jeg ikke ville hatt ansvaret for! Og jeg tviler på at jeg ville ha sendt avgårde et barn på bare 7 år - uansett svømmeferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Nei, det ville jeg ikke gjort. Synes rett og slett at det er en skikkelig dårlig idé å arrangere badelandsbursdag for sjuåringer.

Jeg synes det er skummelt nok med vanlig svømmebursdag, men det godtar jeg, for jeg kjenner forholdene og vaktene i den lokale svømmehallen her, og vet at det er oversiktlig. Et badeland er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt sønnen min i en slik bursdag da han var 7 år.

Han er 9 nå, og har såvidt lært å "svømme". -Ville ikke sendt ham nå heller faktisk..

-Mener nok det samme uansett hvor mange voksne som ble med.

*ser fordomsfullt for seg mammaene i klassen skravle med hverandre over en koselig kaffekopp, mens 7-åringene er høyt og lavt..*

Ingen hadde fått meg med på å arrangere noe slikt heller. Jeg er faktisk litt sjokkert over at noen i det hele tatt vurderer det. Det ansvaret ville jeg ikke vært med på å dele dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg vet at min eldste hatet slike badebursdager i den alderen. Han kunne ikke svømme og syns det var grusomt flaut å bruke armringer.

Skal dere ha en slik bursdag ville jeg iallefall krevdat alle hadde nettopp armringer, både de som kan svømme og de som ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Dette ville ikke jeg blitt med på, og hadde mine barn blitt invitert på noe sånt, hadde jeg helt sikker blitt med selv for å passe på.

Ikke tale om at mine barn hadde fått deltatt på badeland-bursdag uten at jeg var med, før de var fullstendig svømmedyktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde alle svømmehaller inkl badeland hadde en regel om at alle under 10 år må komme i følge med en voksen. Altså at det må være like mange voksne som barn. Badeland kan jo også være mer uoversiktlige enn vanlige basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badevaktgodkjenning og blir av og til spurt om jeg kan være med på badebursdager. Jeg sier alltid nei.

Jeg tar heller ikke med meg begge ungene alene i svømmehallen, en kan så vidt svømme men den andre kan ikke svømme og trenger konstant tilsyn.

Badevaktene ved dette bassenget pleier som regel å se ut vinduet, prate sammen eller sende sms, så dem kan man ikke stole på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at jeg ikke var helt på jordet :-)

Det blir ikke badelandbursdag for vår del, og det var vel igrunn bestemt før jeg la inn innlegget her, men nå har jeg mer kjøtt på benet.

Takk for tilbakemeldingene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskap for 7-åringer på et uoversiktelig badeland hadde vært helt uaktuelt ja, jeg kan ikke en gang skjønne at det er lovlig om ikke alle ungene har med seg foresatte.

Når det er sagt så synes jeg mange av dere er _vel_ redde da:-) Å ha med mine to på svømming, en sjuåring og en fireåring har da aldri vært noe problem. Jeg har også i tillegg hatt med en venn av den største. For et år siden var ingen av dem svømmedyktige. Vi var da i et lite basseng på 12,5x10 m og for meg har det ikke vært noe problem å følge med tre unger. Det skulle i grunn bare mangle. Når jeg har svømming på skolen så har vi jo gjerne 18 førstklassinger der bare en liten del er svømmedyktige, og vi er to voksne med dem. Det er jo ikke noe problem det heller, så lenge vi har en på kanten.

Jeg har vurdert å invitere alle gutta i klassen til den kommende åtteåringen på badebursdag. De er 14 gutter og i dette bassenget føler jeg ikke at det er noe problem overhodet. Vi vil selvsagt være med både jeg og mannen min, i tillegg tar jeg kanskje med broren min som er gymlærer. Både jeg og han har sertifikatet i livredning fra skolen. I tillegg til å kunne livredning må man selvsagt kunne snakke til grupper av unger og sette grenser . Det er ikke bare å la de herje fritt, da blir det fort villt.

Vi vil da ha bassenget helt for oss selv (leier det en time som det ikke er åpent for andre). Dette er ikke noe som jeg ser på som problematisk i det hele tatt.

Men når det er sagt så stoler jeg ikke mer på andre enn at jeg nok gjerne ville vært med selv om poden skulle i badebursdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grøsser bare ved tanken på å ha ansvaret for en gjeng knapt svømmedyktige 7-åringer i et uoversiktlig badeland. Aldri i livet om jeg hadde tatt sjansen på å invitere til en sånn bursdag, er ikke sikker på om jeg ville latt mitt barn delta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

På nærmeste badeland må barna være svømmedyktige, for å komme inn uten å være ifølge med voksne.

Jeg har vært på badelandet og sett at unge gutter oppfører seg som små villmenn, som løper fra det ene bassenget til det andre, forulemper andre badegjester og gjør vågale og livsfarlige stunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv valgt bort badelandbursdag nettopp fordi jeg ikke ønsker å ta ansvaret for en gjeng med unger i et badeland.

Snuppa ble invitert i en badelandbursdag, og det løste vi ved at jeg ringte den ene moren for å tilby meg å være med å hjelpe til å holde oversikten, da hadde ikke snuppa "mamma på slep", jeg hjalp bursdagsmødrene og kunne slappe av i forhold til min datter ved at jeg selv hadde oversikten over henne.

Jeg synes rett og slett ikke noe om badebursdager:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...