kakki1365380609 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg hadde hverken holdt eller latt mine gått i badelandbursdag. Det er en risiko jeg ikke er villig til å ta. Eldstemann på ti er mer under vann en over vann (tror han har antydning til gjeller) og han på ni er ikke så veldig svømmedyktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg hadde hverken holdt eller latt mine gått i badelandbursdag. Det er en risiko jeg ikke er villig til å ta. Eldstemann på ti er mer under vann en over vann (tror han har antydning til gjeller) og han på ni er ikke så veldig svømmedyktig. ''Eldstemann på ti er mer under vann en over vann (tror han har antydning til gjeller)'' Men DA er det jo ikke noe farlig å sende ham! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Det der hadde ikke jeg hatt "nerver" til, nei. Ting skjer så utrolig fort, og man greier ikke å ha kontroll på så veldig mange barn om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''Eldstemann på ti er mer under vann en over vann (tror han har antydning til gjeller)'' Men DA er det jo ikke noe farlig å sende ham! ;-) He he, med en overnervøs mor som bare venter på at han skal enten slå hodet i kanten på bassenget når han snurrer rundt og rundt eller dukke opp etter luft etter noe som føles som en evighet så er det kanskje meg det står på ja ) Tror han har et gen fra en sel eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?'' Nei, det synes jeg var en uvanlig dårlig idé! Nå er min egen 7 1/2-åring forsiktig av seg, og er dessuten trygg i vannet (om enn ikke 100% svømmedyktig), så jeg tror jeg ville latt ham gå om han ble bedt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 NEI! Jeg hadde aldri i verden villet hatt ansvaret for så mange små, ikke-svømmedyktige barn i et badeland. Til nød kunne jeg arrangert en slik bursdag for litt eldre barn, under forutsetning at alle kunne svømme. Ellers ville jeg begrenset det til maks 4-5 barn, at vi var minst 2 voksne, og krevd at alle som ikke kunne svømme, skulle ha på seg armringer. Jeg ville nok foretrukket at det var et mindre og mere oversiktlig basseng, ikke et digert badeland. Barna mine har vært invitert i badebursdag av og til, allerede fra 7-8 års alder. Men det har da foregått i et lite, oversiktlig, basseng som var leid og disponert kun av bursdagsgjestene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 NEI! Jeg hadde aldri i verden villet hatt ansvaret for så mange små, ikke-svømmedyktige barn i et badeland. Til nød kunne jeg arrangert en slik bursdag for litt eldre barn, under forutsetning at alle kunne svømme. Ellers ville jeg begrenset det til maks 4-5 barn, at vi var minst 2 voksne, og krevd at alle som ikke kunne svømme, skulle ha på seg armringer. Jeg ville nok foretrukket at det var et mindre og mere oversiktlig basseng, ikke et digert badeland. Barna mine har vært invitert i badebursdag av og til, allerede fra 7-8 års alder. Men det har da foregått i et lite, oversiktlig, basseng som var leid og disponert kun av bursdagsgjestene. ''Ellers ville jeg begrenset det til maks 4-5 barn, at vi var minst 2 voksne, og krevd at alle som ikke kunne svømme, skulle ha på seg armringer'' Armringer er ikke særlig sikkert, jeg ville ikke følt meg trygg om jeg var ansvarlig for flere barn som ikke kunne svømme - selv med armringer. Et badeland er jo typisk et lite oversiktlig sted, og det er fort å miste barn av syne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''Ellers ville jeg begrenset det til maks 4-5 barn, at vi var minst 2 voksne, og krevd at alle som ikke kunne svømme, skulle ha på seg armringer'' Armringer er ikke særlig sikkert, jeg ville ikke følt meg trygg om jeg var ansvarlig for flere barn som ikke kunne svømme - selv med armringer. Et badeland er jo typisk et lite oversiktlig sted, og det er fort å miste barn av syne. Nei, armringer er ikke 100% sikkert, men det er en "hjelp" som kan avverge situasjoner som ellers kunne blitt farlige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg nektet mine å ha bursdag i svømmehallen hos oss før så og si alle i klassen var svømmedyktige. 2. klassingen vår feiret 8-års dagen sin der i februar. Ikke alle som kom var svømmedyktige, og vi ga streng beskjed om at alle måtte holde seg i barnebassenget. Aldri i verden om jeg hadde påtatt meg ansvaret for 14 7-årige gutter der mange ikke kan å svømme!!!! Hadde jeg sendt den ikke-svømmedyktige ungen min i den bursdagen, hadde jeg sørget for å være med selv. Vår svømmehall er en normal svømmehall med 1 50 meters basseng, og et barnebasseng. I et badeland med mange plasser å gjemme seg bort hadde jeg ikke turt å hatt bursdag i det hele tatt tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''Ville dere som foreldre sendt deres små håpefulle 7 åringer på badelandbursdag? Snakk om ganske stort og uoversiktlig badeland med bassenger ute, inne og på taket?'' Nei. Det hadde jeg nok ikke gjort. ''Hvor mange voksne ville dere det skulle vært der for at dere skulle føle dere trygge? Opp mot 14 gutter'' En voksen pr barn, og da måtte jeg følt meg sikker på at de voksne passet på "sitt" barn og ikke satt og drakk kaffe eller prata sammen på bassengkanten ;-). ''Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?'' Det hadde jeg aldri gjort. Tror ikke jeg hadde kommet på tanken en gang. ''Hva tenker dere?'' Omtrent det samme som du, tenker jeg. Jeg hadde heller arrangert egen bursdag hjemme, og jeg hadde ikke sendt mitt barn i en slik bursdag. Min eldste ble bedt i badebursdag for noen år side, de var vel 11-12 år da, og ikke noe badeland, bare det lille lokale skolebassenget. Jeg likte det ikke jeg, selv om mitt barn var flink til å svømme og fikk lov å gå. I et badeland hadde jeg aldri sendt mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Selskap for 7-åringer på et uoversiktelig badeland hadde vært helt uaktuelt ja, jeg kan ikke en gang skjønne at det er lovlig om ikke alle ungene har med seg foresatte. Når det er sagt så synes jeg mange av dere er _vel_ redde da:-) Å ha med mine to på svømming, en sjuåring og en fireåring har da aldri vært noe problem. Jeg har også i tillegg hatt med en venn av den største. For et år siden var ingen av dem svømmedyktige. Vi var da i et lite basseng på 12,5x10 m og for meg har det ikke vært noe problem å følge med tre unger. Det skulle i grunn bare mangle. Når jeg har svømming på skolen så har vi jo gjerne 18 førstklassinger der bare en liten del er svømmedyktige, og vi er to voksne med dem. Det er jo ikke noe problem det heller, så lenge vi har en på kanten. Jeg har vurdert å invitere alle gutta i klassen til den kommende åtteåringen på badebursdag. De er 14 gutter og i dette bassenget føler jeg ikke at det er noe problem overhodet. Vi vil selvsagt være med både jeg og mannen min, i tillegg tar jeg kanskje med broren min som er gymlærer. Både jeg og han har sertifikatet i livredning fra skolen. I tillegg til å kunne livredning må man selvsagt kunne snakke til grupper av unger og sette grenser . Det er ikke bare å la de herje fritt, da blir det fort villt. Vi vil da ha bassenget helt for oss selv (leier det en time som det ikke er åpent for andre). Dette er ikke noe som jeg ser på som problematisk i det hele tatt. Men når det er sagt så stoler jeg ikke mer på andre enn at jeg nok gjerne ville vært med selv om poden skulle i badebursdag:-) ''Jeg har vurdert å invitere alle gutta i klassen til den kommende åtteåringen på badebursdag. De er 14 gutter og i dette bassenget føler jeg ikke at det er noe problem overhodet. Vi vil selvsagt være med både jeg og mannen min, i tillegg tar jeg kanskje med broren min som er gymlærer. Både jeg og han har sertifikatet i livredning fra skolen. I tillegg til å kunne livredning må man selvsagt kunne snakke til grupper av unger og sette grenser . Det er ikke bare å la de herje fritt, da blir det fort villt. '' Og her har du noen veldig viktige poenger syns jeg. Dere har sertifikat i livredning. Dere er vant til å snakke til (og med) unger og holde styr på grupper av barn, også i bassenget. Det er et oversiktlig basseng, og ikke alskens kriker og kroker og flere etasjer. Jeg kunne sikkert sendt mitt barn i ditt badeselskap :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ''Jeg har vurdert å invitere alle gutta i klassen til den kommende åtteåringen på badebursdag. De er 14 gutter og i dette bassenget føler jeg ikke at det er noe problem overhodet. Vi vil selvsagt være med både jeg og mannen min, i tillegg tar jeg kanskje med broren min som er gymlærer. Både jeg og han har sertifikatet i livredning fra skolen. I tillegg til å kunne livredning må man selvsagt kunne snakke til grupper av unger og sette grenser . Det er ikke bare å la de herje fritt, da blir det fort villt. '' Og her har du noen veldig viktige poenger syns jeg. Dere har sertifikat i livredning. Dere er vant til å snakke til (og med) unger og holde styr på grupper av barn, også i bassenget. Det er et oversiktlig basseng, og ikke alskens kriker og kroker og flere etasjer. Jeg kunne sikkert sendt mitt barn i ditt badeselskap :-). Takk, takk:-) Nei jeg føler ikke det er uansvarlig i det hele tatt. Vi blir bedre bemannet enn vi er på vanlig skolesvømming og da skulle det være greitt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Aldri i verden. Ikke hadde jeg sendt ungen min med på det heller - så mange som ikke kan svømme - og tenk som de girer hverandre opp. Helt umulig å holde oversikten. Virker ikke forsvarlig. :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Aldri i verden. Ikke hadde jeg sendt ungen min med på det heller - så mange som ikke kan svømme - og tenk som de girer hverandre opp. Helt umulig å holde oversikten. Virker ikke forsvarlig. :-( Akkurat det jeg tenker og føler også.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 ''Ville dere som foreldre sendt deres små håpefulle 7 åringer på badelandbursdag? Snakk om ganske stort og uoversiktlig badeland med bassenger ute, inne og på taket?'' Nei. Det hadde jeg nok ikke gjort. ''Hvor mange voksne ville dere det skulle vært der for at dere skulle føle dere trygge? Opp mot 14 gutter'' En voksen pr barn, og da måtte jeg følt meg sikker på at de voksne passet på "sitt" barn og ikke satt og drakk kaffe eller prata sammen på bassengkanten ;-). ''Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?'' Det hadde jeg aldri gjort. Tror ikke jeg hadde kommet på tanken en gang. ''Hva tenker dere?'' Omtrent det samme som du, tenker jeg. Jeg hadde heller arrangert egen bursdag hjemme, og jeg hadde ikke sendt mitt barn i en slik bursdag. Min eldste ble bedt i badebursdag for noen år side, de var vel 11-12 år da, og ikke noe badeland, bare det lille lokale skolebassenget. Jeg likte det ikke jeg, selv om mitt barn var flink til å svømme og fikk lov å gå. I et badeland hadde jeg aldri sendt mine barn. Godt å høre jeg ikke er helt på jordet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg nektet mine å ha bursdag i svømmehallen hos oss før så og si alle i klassen var svømmedyktige. 2. klassingen vår feiret 8-års dagen sin der i februar. Ikke alle som kom var svømmedyktige, og vi ga streng beskjed om at alle måtte holde seg i barnebassenget. Aldri i verden om jeg hadde påtatt meg ansvaret for 14 7-årige gutter der mange ikke kan å svømme!!!! Hadde jeg sendt den ikke-svømmedyktige ungen min i den bursdagen, hadde jeg sørget for å være med selv. Vår svømmehall er en normal svømmehall med 1 50 meters basseng, og et barnebasseng. I et badeland med mange plasser å gjemme seg bort hadde jeg ikke turt å hatt bursdag i det hele tatt tror jeg... Nei, føler også at badeland blir alt for uoversiktelig, og fatter ikke hvordan noen få voksne skal klare å holde oversikten over alle unga. Det er jo ikke snakk om å telle hoder en gang imellom, man må jo ha oversikten hele tiden på et sånt sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 NEI! Jeg hadde aldri i verden villet hatt ansvaret for så mange små, ikke-svømmedyktige barn i et badeland. Til nød kunne jeg arrangert en slik bursdag for litt eldre barn, under forutsetning at alle kunne svømme. Ellers ville jeg begrenset det til maks 4-5 barn, at vi var minst 2 voksne, og krevd at alle som ikke kunne svømme, skulle ha på seg armringer. Jeg ville nok foretrukket at det var et mindre og mere oversiktlig basseng, ikke et digert badeland. Barna mine har vært invitert i badebursdag av og til, allerede fra 7-8 års alder. Men det har da foregått i et lite, oversiktlig, basseng som var leid og disponert kun av bursdagsgjestene. ''Barna mine har vært invitert i badebursdag av og til, allerede fra 7-8 års alder. Men det har da foregått i et lite, oversiktlig, basseng som var leid og disponert kun av bursdagsgjestene.'' Sånt opplegg unga her også vært med på, og det har vært helt knall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 ''Ville dere som foreldre i det hele tatt vurdert å be inn til en badelandbursdag og sammen med et par andre foreldrepar tatt ansvar for 14 unger, hvor 90 % ikke er svømmedyktig?'' Nei, det synes jeg var en uvanlig dårlig idé! Nå er min egen 7 1/2-åring forsiktig av seg, og er dessuten trygg i vannet (om enn ikke 100% svømmedyktig), så jeg tror jeg ville latt ham gå om han ble bedt. ''Nei, det synes jeg var en uvanlig dårlig idé!'' Det var den første tanken min også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Det der hadde ikke jeg hatt "nerver" til, nei. Ting skjer så utrolig fort, og man greier ikke å ha kontroll på så veldig mange barn om gangen. Jeg kan ha kontroll på mine egne, men de kjenner jeg jo og vet hva kan finne på :-) Andres har jeg ikke peiling på, for ikke å snakke om at jeg ikke kjenner alle gutta ennå heller, og ikke ville kjenne de igjen om jeg så de på butikken :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Nei, jeg hadde aldir turt å ta med14 sjuåringer på badeland! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.