Gjest Nybakt sykkelmamma :D Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Sånn man har bakpå sykkelen som ungen kan sitte i.... Kan man bruke det selv om man ikke har bagasjebrett? Hvordan fester man det? Ser det er to stenger og et par reimer, men skjønner ikke bæret... har kjøpt et brukt et Og hvor gammel kan barnet være før de kan sitte i det? Mitt barn er 1 år nå, klarer å sette seg opp selv og sitter stødig, men står noe mer ustødig... bør jeg vente litt eller kan hun alt sitte bakpå? Hun har fått seg sykkelhjelm og Men bør hun ha lue under på litt kaldere dager eller beskytter hjelmen dårligere da? Og hvordan får dere til å ha ungen i setet og feste uten at sykkelen velter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Du må ha en brakett på sykkelrammen som stengene settes nedi. Du får kjøpt braketten løs hos sykkelbutikker hvis det ikke fulgte med. Der kan du få hjelp til å feste den også. Hvis setet er veldig gammelt kan det hende det er vanskelig å få tak i riktig type brakett, men det kan de svare på i sykkelbutikken. En ettåring kan godt sitte i sykkelsete, men jeg ville ventet en stund til med langturer. En halvtimes tid i slengen går helt fint. Lue under sykkelhjelmen er lurt, det blir fort kaldt og trekkfullt på sykkelen. Bak på hjelmen er det en skrue som du kan bruke til å justere vidden på hjelmen slik at den alltid sitter godt, både med og uten lue. Jeg lener sykkelen mot en vegg eller et gjerde mens jeg setter ungen oppi og fester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nybakt sykkelmamma :D Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Du må ha en brakett på sykkelrammen som stengene settes nedi. Du får kjøpt braketten løs hos sykkelbutikker hvis det ikke fulgte med. Der kan du få hjelp til å feste den også. Hvis setet er veldig gammelt kan det hende det er vanskelig å få tak i riktig type brakett, men det kan de svare på i sykkelbutikken. En ettåring kan godt sitte i sykkelsete, men jeg ville ventet en stund til med langturer. En halvtimes tid i slengen går helt fint. Lue under sykkelhjelmen er lurt, det blir fort kaldt og trekkfullt på sykkelen. Bak på hjelmen er det en skrue som du kan bruke til å justere vidden på hjelmen slik at den alltid sitter godt, både med og uten lue. Jeg lener sykkelen mot en vegg eller et gjerde mens jeg setter ungen oppi og fester. Takk for godt svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest god tur Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg sykkel og sykkelsete til småen. Jeg trodde man måtte ha brett bakpå, men de i butikken sa det var best uten. det er litt vanskelig å forklare hvordan det skal festes, så jeg anbefaler deg å gå inn i en sportsbutikk med sykkelen og sete og få hjelp der til å feste det skikkelig å lære hvordan du skal feste barnet. Og du må aldri forlate sykkelen når barnet sitter bakpå, du må derimot holde den godt, så den ikke hvelter. Tror barnet er litt lite enda, ville ventet til det er 14-15 mnd gammel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nybakt sykkelmamma :D Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg sykkel og sykkelsete til småen. Jeg trodde man måtte ha brett bakpå, men de i butikken sa det var best uten. det er litt vanskelig å forklare hvordan det skal festes, så jeg anbefaler deg å gå inn i en sportsbutikk med sykkelen og sete og få hjelp der til å feste det skikkelig å lære hvordan du skal feste barnet. Og du må aldri forlate sykkelen når barnet sitter bakpå, du må derimot holde den godt, så den ikke hvelter. Tror barnet er litt lite enda, ville ventet til det er 14-15 mnd gammel. Takk for tips. Ja, jeg tenkte at hun var litt liten ennå, selv om hun sitter stødig er hun jo ikke helt "stødig" ennå... Vil føle det tryggere når hun står og går selv... selv om hun ikke har bruk for det når hun sitter bakpå da vet ikke om de i sykkelbutikken vil hjelpe meg om jeg ikke skal kjøpe noe, men kanskje jeg kan late som jeg skal kjøpe sykkel og sete? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Takk for tips. Ja, jeg tenkte at hun var litt liten ennå, selv om hun sitter stødig er hun jo ikke helt "stødig" ennå... Vil føle det tryggere når hun står og går selv... selv om hun ikke har bruk for det når hun sitter bakpå da vet ikke om de i sykkelbutikken vil hjelpe meg om jeg ikke skal kjøpe noe, men kanskje jeg kan late som jeg skal kjøpe sykkel og sete? ;-) Hehe, ja du får ta en frekk en Du kan jo prøve å søke litt på nettet og se om du finner noe info? Jeg fant denne siden,det er dette merket jeg har på mitt sete. http://www.hamax.com/?CatID=1157 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Takk for tips. Ja, jeg tenkte at hun var litt liten ennå, selv om hun sitter stødig er hun jo ikke helt "stødig" ennå... Vil føle det tryggere når hun står og går selv... selv om hun ikke har bruk for det når hun sitter bakpå da vet ikke om de i sykkelbutikken vil hjelpe meg om jeg ikke skal kjøpe noe, men kanskje jeg kan late som jeg skal kjøpe sykkel og sete? ;-) http://www.hamax.com/?CatID=1274 Fant denne innpå den siden også, hvis du har samme setet så kan jo du se her hvordan du fester det til sykkelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.