Gå til innhold

kan denne osten spises?

Gjest litt distré

Anbefalte innlegg

Gjest litt distré

Jeg har kjøpt inn en stor brie da vi skal ha fest i morgen. Jeg oppdaget nettopp til min forskrekkelse at den har blitt igjenglemt i bilden og har ligget i solvarm bil siden 11 i formiddag (tok den inn nå kl 18.30). Kan den brukes eller er den fordervet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt distré

Smak på den så finner du det ut : )

Tenkte ikke på smaken men ift om den er fordervet, altså om man kan bli syk av den. Det kjennes ikke nødvendigvis på smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Tenkte ikke på smaken men ift om den er fordervet, altså om man kan bli syk av den. Det kjennes ikke nødvendigvis på smak..

Ok. Trodde man kjente det på smaken jeg da,tenk på all ost som ligger fremme på cefeer om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Brie blir ofte bedre av å ligge litt, hvis den ikke har gått ut på dato da.

Du kjenner på smaken om den er god å spise, jo mer moden den er jo strammere blir smaken, men jeg liker de godt modnet, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

En brie tåler dette helt fint. Den vil bare bli mer moden og dermed smake enda bedre. Den blir ikke bedervet av å ligge varmt en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Så lenge den smaker greit, kan den spises. Og jeg regner at du mener bedervet, ikke fordervet. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...