Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har faktisk ingen problemer med å se mus utendørs, og ikke roper og skriker jeg over insekter, edderkopper osv, men hadde ei mus tittet opp på meg fra kjøkkenskuffa hadde jeg nok hylt likevel! :-P

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det er noe med å se dem der hvor de ikke hører hjemme.

Jeg husker en gang jeg hadde en mus boende i matboden min over noen mnd. Jeg så spor etter den ofte. Jeg satte ut feller, men det hjalp ikke. Den koste seg nok med mine matvarer og var ikke sulten nok. En gang så jeg til og med at den satt i en hylle og tittet på meg. Jeg følte at jeg nesten ble litt kjent med den, og den dagen den gikk i fella så følte jeg meg faktisk litt trist :-(

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

38

• waxo

10

• Aliza1365380759

10

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beste strategi er å jobbe med innstillingen din. Du vet jo at også rotter er ålreite dyr! Og kanskje du kan være så generøs at du lar rotta få overta kjelleren de nærmeste ukene...*s*

Please, frosken...Ikke forvent fullt så mye av meg. For dette takler jeg visst ikke helt....:-( Jeg vil ha et konstruktivt råd som jeg kan følge slik at rotta forsvinner fra min bolig....så fort som svint :-(

Skrevet

Please, frosken...Ikke forvent fullt så mye av meg. For dette takler jeg visst ikke helt....:-( Jeg vil ha et konstruktivt råd som jeg kan følge slik at rotta forsvinner fra min bolig....så fort som svint :-(

Ring et skadedyrfirma på mandag og be om råd. Kanskje dør den før den tid.

Skrevet

Å dæven.

Anticimex neste....!

*ler* Du sier noe:-) Dette er ikke mye gøy, for å være ærlig:-(

Skrevet

Ring et skadedyrfirma på mandag og be om råd. Kanskje dør den før den tid.

Kanskje? Jeg vil vite sikkert. Av alle de tingene jeg har i kjelleren så måtte selvfølgelig rotta befinne seg i akkurat den tingen jeg tok tak i. Helt utrolig, men typisk min flaks:-)

Skrevet

Kanskje? Jeg vil vite sikkert. Av alle de tingene jeg har i kjelleren så måtte selvfølgelig rotta befinne seg i akkurat den tingen jeg tok tak i. Helt utrolig, men typisk min flaks:-)

Du kan jo sjekke om rottegiften er forsvunnet. Hvis ikke er rotta glup nok til å la den ligge, og da er den fortsatt levende også på mandag.

Skrevet

Du kan jo sjekke om rottegiften er forsvunnet. Hvis ikke er rotta glup nok til å la den ligge, og da er den fortsatt levende også på mandag.

Jeg la ut 4 biter i går...og de har forsvunnet. Jeg la ut 2 biter i dag - så får vi se om de har forsvunnet i morgen. Og har de det, så vil jeg håpe og tro at beistet har utåndet :-(

Gjest ææææææææsjjjjj
Skrevet

Vi har mus i garasjen. Ikke noe ok når vi plutselig en dag oppdager at ullposen i barnevogna til minsta er full av muselort.. :-( de har ødelagt 2 andre vogner også som sto der inne. Mulig vi er kørka, men har aldri tenkt på det kunne bli slik konsekvens av å oppbevare vogner i garasjen.

Samme skjedde oss,

Bare at vogn med ullpose lå i bagasjerommet inni bilen, som sto i garasjen.

Turte ikke kjøre bilen etterpå på lang tid, nå er den solgt :)

Skrevet

Hehehe :-) Unnskyld at jeg ler, men det må ha vært litt av en opplevelse!!!!!

Hvis den alene har klart å spise 4 biter gift, da skulle man tro at den dør av seg selv vel.

Var den stor?

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg la ut 4 biter i går...og de har forsvunnet. Jeg la ut 2 biter i dag - så får vi se om de har forsvunnet i morgen. Og har de det, så vil jeg håpe og tro at beistet har utåndet :-(

Mener å huske å ha lest at du har katt?? Slipp den ned, eller lån naboens katt. Det tar knekken på rotta!

Skrevet

Hehehe :-) Unnskyld at jeg ler, men det må ha vært litt av en opplevelse!!!!!

Hvis den alene har klart å spise 4 biter gift, da skulle man tro at den dør av seg selv vel.

Var den stor?

Ja, det var ikke mye moro -( Fy søren så redd jeg ble :-( Bare den følelsen av at det var et vesen i vannekanna mi. Enda jeg visste at det var et vesen som levde der nede, så koplet jeg ikke helt- før jeg så den brune, hårete ryggen. Grøss:-(

Skrevet

Mener å huske å ha lest at du har katt?? Slipp den ned, eller lån naboens katt. Det tar knekken på rotta!

Jeg hadde en utekatt - som var en veldig effektiv jeger. Han fanget det meste. Men han døde i vinter, og nå har jeg bare 5 dorske og velfødde innekatter, som ikke aner hva jakt er. Jeg måtte til og med bruke felle på en mus jeg hadde inne her:-(

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det er noe med å se dem der hvor de ikke hører hjemme.

Jeg husker en gang jeg hadde en mus boende i matboden min over noen mnd. Jeg så spor etter den ofte. Jeg satte ut feller, men det hjalp ikke. Den koste seg nok med mine matvarer og var ikke sulten nok. En gang så jeg til og med at den satt i en hylle og tittet på meg. Jeg følte at jeg nesten ble litt kjent med den, og den dagen den gikk i fella så følte jeg meg faktisk litt trist :-(

He he, pleier å fange de og slippe de ut hvis jeg klarer jeg :-)

Skrevet

Ja, det var ikke mye moro -( Fy søren så redd jeg ble :-( Bare den følelsen av at det var et vesen i vannekanna mi. Enda jeg visste at det var et vesen som levde der nede, så koplet jeg ikke helt- før jeg så den brune, hårete ryggen. Grøss:-(

Jeg er med på grøsset ditt ja!!!

Gubben hadde rotte i et kjøkkenskap. De lå på ei hytte da de var ute på arbeid.

Han slo til den med sleggeskaftet, rotta ble forbanna og forsvant inn i skapet igjen. De smalt igjen skapdørene og satte stol foran. Han sov ikke godt den natta :-)

Skrevet

Må ikke stenge katt inne sammen med ei rotte, hvis ikke katten har fluktmuligheter.

Vet om en katt som ble sluppet ned i en silo til rotter, den katten var ikke mye verd.....men så var det veldig sultne rotter også da.

Skrevet

He he, pleier å fange de og slippe de ut hvis jeg klarer jeg :-)

Slik er jeg også :-) I forrige uke hadde jeg en diger humle i stua. Den forsvant- helt til jeg så den igjen på badet- før jeg skulle legge meg. Da drev den og kavet der inne, og jeg fikk for meg at den ønsket å komme seg ut. Jeg fant et glass med lokk, og fanget den og satte på lokket. Deretter slapp jeg den ut på verandaen - men den falt bare ned på gulvet - og fløy ikke, stakkar. Dagen etter lå den død på verandagulvet. Og jeg følte et stikk i hjertet da, ja :-(

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg hadde en utekatt - som var en veldig effektiv jeger. Han fanget det meste. Men han døde i vinter, og nå har jeg bare 5 dorske og velfødde innekatter, som ikke aner hva jakt er. Jeg måtte til og med bruke felle på en mus jeg hadde inne her:-(

he, he. Da får du gå for forslag nr to, låne naboens katt.....Hadde en fantastisk rottejeger en gang, jeg også. Hun var fantastisk til å fange rotter. Spiste av hodet og lot resten ligge igjen, inne i kjelleren, ØÆRGGHH. Men heller en halv død rotte, enn en hel levende en, spør du meg.

Skrevet

Jeg er med på grøsset ditt ja!!!

Gubben hadde rotte i et kjøkkenskap. De lå på ei hytte da de var ute på arbeid.

Han slo til den med sleggeskaftet, rotta ble forbanna og forsvant inn i skapet igjen. De smalt igjen skapdørene og satte stol foran. Han sov ikke godt den natta :-)

Huff nei...Rotter er ikke koselige vesener. Slik er det bare :-( Skjønner godt at han satt vakt da ja:-)

Skrevet

he, he. Da får du gå for forslag nr to, låne naboens katt.....Hadde en fantastisk rottejeger en gang, jeg også. Hun var fantastisk til å fange rotter. Spiste av hodet og lot resten ligge igjen, inne i kjelleren, ØÆRGGHH. Men heller en halv død rotte, enn en hel levende en, spør du meg.

Heller død en levende, ja:-( Jeg vet ikke om det er så bra at katter spiser av rotter som har fått i seg rottegift- og det har sannsynligvis denne.....Jeg vil ikke tro at det er bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...