Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Slik er jeg også :-) I forrige uke hadde jeg en diger humle i stua. Den forsvant- helt til jeg så den igjen på badet- før jeg skulle legge meg. Da drev den og kavet der inne, og jeg fikk for meg at den ønsket å komme seg ut. Jeg fant et glass med lokk, og fanget den og satte på lokket. Deretter slapp jeg den ut på verandaen - men den falt bare ned på gulvet - og fløy ikke, stakkar. Dagen etter lå den død på verandagulvet. Og jeg følte et stikk i hjertet da, ja :-(

En særdeles godt utviklet medfølende evne vil jeg påstå? Har ikke de helt store følelsesutbruddene over en død humle. Selv om jeg også slipper dem ut hvis jeg kan.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

38

• waxo

10

• Aliza1365380759

10

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest majas mamma
Skrevet

Heller død en levende, ja:-( Jeg vet ikke om det er så bra at katter spiser av rotter som har fått i seg rottegift- og det har sannsynligvis denne.....Jeg vil ikke tro at det er bra.

Det kan nok stemme. Men en rotte som har fått i seg rottegift vil bli tørst og trekke ut for å finne vann, så da er du nok kvitt den. Men prøv å finne ut hvor den kan ha kommet inn, så du slipper flere ubudne gjester i kjelleren.

Skrevet

Huff nei...Rotter er ikke koselige vesener. Slik er det bare :-( Skjønner godt at han satt vakt da ja:-)

Unga bråker med han og sier de skal kjøpe seg rotter.

Bare de nevner det ser jeg hårene reiser seg på armene hans :-)

Nei, rotter skal jeg klare å styre unna. Tror kanskje det er det eneste av smådyr jeg ikke fanget og prøvde å temme da jeg var barn...

Skrevet

En særdeles godt utviklet medfølende evne vil jeg påstå? Har ikke de helt store følelsesutbruddene over en død humle. Selv om jeg også slipper dem ut hvis jeg kan.

LOL:-) Ja, de er nok noe slikt:-) Jeg blir verre og verre for hvert år som går- og har snart tenkt å konvertere til buddhismen:-) Og med mennesker går det motsatt vei - følelsen av å få lyst til å bli voldelig kommer nærmere og nærmere :-) Satt på spissen da, vel og merke :-)

Skrevet

Empati med de små og svake :-)

Skrevet

Unga bråker med han og sier de skal kjøpe seg rotter.

Bare de nevner det ser jeg hårene reiser seg på armene hans :-)

Nei, rotter skal jeg klare å styre unna. Tror kanskje det er det eneste av smådyr jeg ikke fanget og prøvde å temme da jeg var barn...

LOL:-) Ja, stakkars rotter. De er hatet og fryktet av de fleste. De følger jo bare sin natur - og vil vel ikke plage noen. Selv om jeg har lest diverse artikler på internett som sier at de er både smarte og utspekulerte:-(

Skrevet

Det kan nok stemme. Men en rotte som har fått i seg rottegift vil bli tørst og trekke ut for å finne vann, så da er du nok kvitt den. Men prøv å finne ut hvor den kan ha kommet inn, så du slipper flere ubudne gjester i kjelleren.

Jeg regner med at den kom inn en gang døra til kjelleren sto oppe en stund i forrige uke. Det finnes jo ikke vann i kjelleren, så jeg vet ikke annet enn at den da må trekkes til den fuktigheten som finnes der nede. Dvs. rundt slukene, som det er 2 av. Huff..det er ikke greit med dyr på steder der de ikke skal være:-(

Skrevet

Ja, noe slikt:-) Jeg kommer aldri til å glemme deg waxo, og det svaret du ga meg ang. min syke og døende katt, som gjorde at jeg bestemte meg for å få han avlivet. Det du nevnte med øynene og gnisten i dem. Nå ligger han begravet i hagen min.

Huff, jeg har lett for å komme innpå dette temaet, når det kommer en mulighet. Beklager til alle uinnnvidde:-(

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg regner med at den kom inn en gang døra til kjelleren sto oppe en stund i forrige uke. Det finnes jo ikke vann i kjelleren, så jeg vet ikke annet enn at den da må trekkes til den fuktigheten som finnes der nede. Dvs. rundt slukene, som det er 2 av. Huff..det er ikke greit med dyr på steder der de ikke skal være:-(

Har det vært litt vann igjen i vannkanna?Da kan det jo være derfor den har søkt seg dit? Da kan det jo være rottegiften som har begynt å virke. Kanksje du har en mann/ tøff nabo som kunne liste seg ned i kjelleren å riste litt på kanna. Kan jo vvære så heldig at den ligger død oppi der da.

Skrevet

Huff nei...Rotter er ikke koselige vesener. Slik er det bare :-( Skjønner godt at han satt vakt da ja:-)

''Rotter er ikke koselige vesener.''

Joda, rotter kan være både sjarmerende, sosiale og svært kosete. Svært intelligente gnagere er de også. Har selv to stykker. :-)

Men jeg hadde nok ikke likt å møte en rattus norvegicus i kjelleren likevel...

Skrevet

Har det vært litt vann igjen i vannkanna?Da kan det jo være derfor den har søkt seg dit? Da kan det jo være rottegiften som har begynt å virke. Kanksje du har en mann/ tøff nabo som kunne liste seg ned i kjelleren å riste litt på kanna. Kan jo vvære så heldig at den ligger død oppi der da.

Kanskje. Neida..jeg har ingen mann, så jeg må nok ta støyten sjøl :-) Dette er de eneste gangene jeg savner en mann- faktisk :-)

Skrevet

Joda, rotter kan være både sjarmerende, sosiale og svært kosete. Svært intelligente gnagere er de også. Har selv to stykker. :-)

OK:-) Jeg ser at det kan være forskjell på de rottene man selv velger å ha rundt seg - og ikke. Og de som du har rundt deg er kanskje mer siviliserte og "rene" enn mine :-)

Skrevet

hehe.. uff, det hørtes ikke noe særlig hyggelig ut. Du skulle klart å holdt roen og tatt med kanna ut med rotta i vettu, så hadde problemet vært løst. :) Du kan ikke kontakte skadedyr bedrift da, og få sånn boks med rottegift, som ligger her og der ute? Men det er merkelig hvis den overlever så mye gift. Kanskje han har familien der og? Kontakt noen som kan få fjerna både mus og rotter du..

Gjest Reddix
Skrevet

Hvordan er de kosete? :)

Skrevet

Jeg hadde sikkert dødd av sjokk. Jeg tror ikke jeg er laget for å tåle rotter...

Skrevet

*ler* Du sier noe:-) Dette er ikke mye gøy, for å være ærlig:-(

Det forstår jeg godt.

Det som er viktig å finne utav er om det er en enslig rotte som har kommet seg inn, eller om det er en hel familie som har laget rede. For da blir det raskt flere. Og så må du finne utav hvor de kommer inn. Kjempeviktig!

Søsteren min bor i et hus som er 140 år gammelt, og hadde rotteinvasjon for et par år siden. Det var et h.....e! Hun måtte flytte ut mens skadedyrfirmaet, murer og tømmermann først rev ned for så å bygge opp igjen. I hennes tilfelle var det grunnmuren som var laget av digre steiner med sement mellom, som var blitt for porøs. Og sjekk forsikringen. Slett ikke alle husforsikringer dekker skadedyr.

Hun oppdaget det forresten fordi det forsvant mat fra kjøkkenbenken hennes om natta. De hadde gnagd seg opp fra kjelleren, det var hull bak kjøleskapet... Uææææææ!

Skrevet

hehe.. uff, det hørtes ikke noe særlig hyggelig ut. Du skulle klart å holdt roen og tatt med kanna ut med rotta i vettu, så hadde problemet vært løst. :) Du kan ikke kontakte skadedyr bedrift da, og få sånn boks med rottegift, som ligger her og der ute? Men det er merkelig hvis den overlever så mye gift. Kanskje han har familien der og? Kontakt noen som kan få fjerna både mus og rotter du..

Jeg dristet meg ned der sent i går kveld, fant kanna og lyste oppi den med lommelykt. Jeg så at der var noe oppi den, men ikke noe som rørte på seg. Så jeg tok med kanna ut. Det lå et rottekadaver oppi den - eller i hvert fall noe som lignet. Det så i hvert fall ikke ut som om den akkurat hadde dødd....Merkelig hårløs og ikke lenger hel. Det var jo i denne kanna det var en levende rotte tidligere på dagen. Rart...Men nå står kanna ute - fylt med vann.

Skrevet

Det forstår jeg godt.

Det som er viktig å finne utav er om det er en enslig rotte som har kommet seg inn, eller om det er en hel familie som har laget rede. For da blir det raskt flere. Og så må du finne utav hvor de kommer inn. Kjempeviktig!

Søsteren min bor i et hus som er 140 år gammelt, og hadde rotteinvasjon for et par år siden. Det var et h.....e! Hun måtte flytte ut mens skadedyrfirmaet, murer og tømmermann først rev ned for så å bygge opp igjen. I hennes tilfelle var det grunnmuren som var laget av digre steiner med sement mellom, som var blitt for porøs. Og sjekk forsikringen. Slett ikke alle husforsikringer dekker skadedyr.

Hun oppdaget det forresten fordi det forsvant mat fra kjøkkenbenken hennes om natta. De hadde gnagd seg opp fra kjelleren, det var hull bak kjøleskapet... Uææææææ!

Huff for et skrekkscenario:-( Huset jeg bor i er faktisk enda eldre. Men det er ikke mitt hus, jeg bare leier. Og jeg har informert han som fungerer som vaktmester her.

Jeg ser/hører som sagt ingenting som tyder på at det er mange rotter i kjelleren her. Så jeg får håpe at det bare er en.

Gjest majas mamma
Skrevet

Kanskje. Neida..jeg har ingen mann, så jeg må nok ta støyten sjøl :-) Dette er de eneste gangene jeg savner en mann- faktisk :-)

Vanligvis er jeg ikke sånn veldig kjønnsrolle-orientert, men det finnes helt klart enkelte mannejobber. Fjerne rotter, døde eller levende, mus, biller eller verst av alt sånne åttebente skapninger som gjemmer seg på soverommet og tramper i taket om natten, er helt klart en mannejobb. Jeg HYLER, og min ridder i skinnende rustning kommer stormende med hevet "sverd", ( eller insektspray ! ) for å redde meg fra den sikre død.

Skrevet

Ja, noe slikt:-) Jeg kommer aldri til å glemme deg waxo, og det svaret du ga meg ang. min syke og døende katt, som gjorde at jeg bestemte meg for å få han avlivet. Det du nevnte med øynene og gnisten i dem. Nå ligger han begravet i hagen min.

Huff, jeg har lett for å komme innpå dette temaet, når det kommer en mulighet. Beklager til alle uinnnvidde:-(

Huff, tenker på han hver gang jeg ser nicket ditt :-)

Og nå kommer jeg til å tenke på humler og rotter også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...