Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, tenker på han hver gang jeg ser nicket ditt :-)

Og nå kommer jeg til å tenke på humler og rotter også :-)

Jeg kunne vel ha blitt koplet til verre skapninger - med unntak av rotter, kanskje:-)

Jeg har hatt flere inspeksjonsrunder i kjelleren i dag, og ser ikke noe uvanlig nå. Men som jeg skrev i et innlegg før i dag, så var jeg der nede i går kveld og undersøkte vannkanna med lommelykt. Og det lå et rottekadaver oppi den. Unnskyld ekle detaljer, men den så ut til å ha ligget der en stund. I dagslys i dag, så fikk jeg ut kadaveret og fikk sett nærmere på det. Og hodet manglet - mens kroppen var hel. Kun tenner/og skjelett igjen av hodet. Og pelsen var mørk grå - og ikke brun...Merkelig med tanke på at det var i denne kanna jeg hørte et levende vesen i går.....Kan det være jordrotter jeg har i kjelleren, eller var denne grå rotta maten til en vanlig rotte?

Tror jeg snart blir smårar av dette, jeg :-(

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

38

• waxo

10

• Aliza1365380759

10

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klarte heldigvis å dytte ned lokket over sluket så den ikke kom helt ut, men ja - den var godt på vei. Etterpå stakk den snuten opp gjennom hullene og pustet som besatt (vaskemaskina sto på og pumpet masse vann gjennom røret), og jeg fikk nesten vondt av de store, svarte øynene som kikket på meg.... Men det var først etter at Rentokil var ringt.... ;-)

stakkars rotte.. :/

Skrevet

Jeg kunne vel ha blitt koplet til verre skapninger - med unntak av rotter, kanskje:-)

Jeg har hatt flere inspeksjonsrunder i kjelleren i dag, og ser ikke noe uvanlig nå. Men som jeg skrev i et innlegg før i dag, så var jeg der nede i går kveld og undersøkte vannkanna med lommelykt. Og det lå et rottekadaver oppi den. Unnskyld ekle detaljer, men den så ut til å ha ligget der en stund. I dagslys i dag, så fikk jeg ut kadaveret og fikk sett nærmere på det. Og hodet manglet - mens kroppen var hel. Kun tenner/og skjelett igjen av hodet. Og pelsen var mørk grå - og ikke brun...Merkelig med tanke på at det var i denne kanna jeg hørte et levende vesen i går.....Kan det være jordrotter jeg har i kjelleren, eller var denne grå rotta maten til en vanlig rotte?

Tror jeg snart blir smårar av dette, jeg :-(

Hadde den lang eller kort hale da?

Jordrotter har mindre hale og mer butt tryne

Kanskje ikke så lett å se på den døde da :-)))

Men ja, rotter spiser hverandre tror jeg. Iallefall gjør mus det hvis de er sultne. Var den rotten???

Ville nok kjøpt giftstasjoner og hatt rundt huset på fast basis. Fåes iallefall på felleskjøpet til en slikk og ingenting nesten

Skrevet

Hadde den lang eller kort hale da?

Jordrotter har mindre hale og mer butt tryne

Kanskje ikke så lett å se på den døde da :-)))

Men ja, rotter spiser hverandre tror jeg. Iallefall gjør mus det hvis de er sultne. Var den rotten???

Ville nok kjøpt giftstasjoner og hatt rundt huset på fast basis. Fåes iallefall på felleskjøpet til en slikk og ingenting nesten

Selve rotta var ikke så veldig stor. Halen var vel mellom 10 og 12 cm lang. Hodet fikk jeg da dessverre ikke sett - siden det var borte...Men jeg leser på Internett at rotter og jordrotter er temmelig like - bortsett fra at jordrotter ikke er rotter da:-) Jeg tror ikke at den var råtten. Det var bare dette med hodet som var rart.

Skulle ikke forundre meg om dette var maten til en annen rotte. Men hvorfor spiste den den ikke opp da? Det gikk jo mange timer fra jeg merket den levende oppi vannkanna - og til jeg tok ut vannkanna sent i går kveld. Gruble, gruble...

Men det finnes da vel ikke grå rotter? Jeg ser at det finnes brune og svarte. Det har jo forsvunnet 6 biter med rottegift nå, men det betyr jo ikke alltid at de har spist den, siden de gjemmer. Siden rottene trekkes mot vann når de har spist rottegift - så har jeg satt fram et fat med vann på gulvet i kjelleren - i håp om at de trekker dit.

Skrevet

stakkars rotte.. :/

He...he...synes du at hun skulle ha løftet opp dekselet på sluket og sluppet den inn på badet? :-)

Skrevet

Huff for et skrekkscenario:-( Huset jeg bor i er faktisk enda eldre. Men det er ikke mitt hus, jeg bare leier. Og jeg har informert han som fungerer som vaktmester her.

Jeg ser/hører som sagt ingenting som tyder på at det er mange rotter i kjelleren her. Så jeg får håpe at det bare er en.

En annen ting.... Å legge ut gift innendørs bør du være forsiktig med. Rottene legger seg ned og dør et eller annet sted, og så har du den %&¤# lukta i månedsvis. Æsj.

Skrevet

''Rotter er ikke koselige vesener.''

Joda, rotter kan være både sjarmerende, sosiale og svært kosete. Svært intelligente gnagere er de også. Har selv to stykker. :-)

Men jeg hadde nok ikke likt å møte en rattus norvegicus i kjelleren likevel...

Hehe, er ikke rattus norvegicus de hvite små søte som alle forsker på? Trodde det jeg.

Men kanskje er det de der store brune fæle. Må sjekke det opp! :-)

Skrevet

''Rotter er ikke koselige vesener.''

Joda, rotter kan være både sjarmerende, sosiale og svært kosete. Svært intelligente gnagere er de også. Har selv to stykker. :-)

Men jeg hadde nok ikke likt å møte en rattus norvegicus i kjelleren likevel...

Nei, du hadde rett. Det er -de store brune- som forskes på....*grøsse*

mariaflyfly
Skrevet

Hehe, er ikke rattus norvegicus de hvite små søte som alle forsker på? Trodde det jeg.

Men kanskje er det de der store brune fæle. Må sjekke det opp! :-)

Nope, det er de ekle, brune, "vanlige"... :(

Skrevet

Nope, det er de ekle, brune, "vanlige"... :(

ja, så det! :-/

Skrevet

En annen ting.... Å legge ut gift innendørs bør du være forsiktig med. Rottene legger seg ned og dør et eller annet sted, og så har du den %&¤# lukta i månedsvis. Æsj.

Ja, jeg vet...Nå har jeg vært i kontakt med et firma i nærheten som driver med skadedyrkontroll, og han kunne bekrefte at det sannsynligvis er snakk om rotter. Så da blir det i hvert fall hjelp å få :-) Og det var en lettelse:-)

Skrevet

Hvordan er de kosete? :)

Rotter elsker å ligge ved halsgropa. Da snuser de rundt og kiler med værhårene sine. Å sitte på skuldrene mens man går rundt liker de også.Når vi tar dem opp "snakker" de og ser ut til å trives veldig godt. Men når de er to stykker har de ikke samme behovet for kos fra mennesker, men joda, kosete og sosiale dyr, det er de definitivt.

Skrevet

OK:-) Jeg ser at det kan være forskjell på de rottene man selv velger å ha rundt seg - og ikke. Og de som du har rundt deg er kanskje mer siviliserte og "rene" enn mine :-)

Og så vet man jo hvor de er til enhver tid. :-)

Skrevet

He...he...synes du at hun skulle ha løftet opp dekselet på sluket og sluppet den inn på badet? :-)

hehe ja hvorfor ikke? :P neida..

Gjest Reddix
Skrevet

Rotter elsker å ligge ved halsgropa. Da snuser de rundt og kiler med værhårene sine. Å sitte på skuldrene mens man går rundt liker de også.Når vi tar dem opp "snakker" de og ser ut til å trives veldig godt. Men når de er to stykker har de ikke samme behovet for kos fra mennesker, men joda, kosete og sosiale dyr, det er de definitivt.

Så koselig :) Var ikke klar over at rotter var kosete :)

Skrevet

Kunne du ikke sluppet ned noen katter dit?

Skrevet

Har du funnet rotta???

I dag kom det heldigvis en ekspert og så over forholdene. Og han var temmelig sikker på at det bare var 1 rotte - og ikke flere. Ut i fra mengden med rottemøkk o.l. Så han satte ut 5 feller. Da jeg var nede og kikket ved 20-tiden i kveld, så var det jammen en rotte i den ene fella:-) Den var faktisk ikke så stygg og heller ikke så stor. Så jeg kunne nesten ikke noe annet enn å synes litt synd på den der den lå...

Men det er en lettelse å være kvitt den:-) Eksperten skal følge med litt framover, og han har gitt beskjed til huseier om at alle åpninger må tettes. Og det skulle de ordne:-)

Skrevet

Kunne du ikke sluppet ned noen katter dit?

Ifg. han eksperten som var hos meg i dag, så er det bare enkelte ganger at katter tar rotter. De er jo dessuten eksperter på å gjemme seg på steder som katter ikke kommer til.

På toppen av det- så er mine katter velfødde innekatter med et lite utviklet jaktinstinkt - så det spørs vel hvor vellykket det hadde vært :-)

Skrevet

I dag kom det heldigvis en ekspert og så over forholdene. Og han var temmelig sikker på at det bare var 1 rotte - og ikke flere. Ut i fra mengden med rottemøkk o.l. Så han satte ut 5 feller. Da jeg var nede og kikket ved 20-tiden i kveld, så var det jammen en rotte i den ene fella:-) Den var faktisk ikke så stygg og heller ikke så stor. Så jeg kunne nesten ikke noe annet enn å synes litt synd på den der den lå...

Men det er en lettelse å være kvitt den:-) Eksperten skal følge med litt framover, og han har gitt beskjed til huseier om at alle åpninger må tettes. Og det skulle de ordne:-)

Så flott da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...