Gå til innhold

Hva tror dere det er?

Gjest Usikker nå

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker nå

Datteren vår på 18 mnd holder på å få en jeksel. Hun har vært slapp og sutrete, litt løs mage og feber. Jeg har lest at når tennene bryter igjennom kan barna få lett feber, så sto det at hvis barna fikk høy feber kunne det skyldes en infeksjon i halsen eller rundt tannen som bryter frem. Vår datter har 38,5 og 40 i feber. Har gitt henne paracet og smurt på lokal bedøvende middel der hvor tannen holder på å bryte igjennom.

Så hva tror dere? Kan årsaken til den høye feberen skyldes at hun er 1,5 år, og da vil merke det bedre enn et barn på f.eks 6 mnd? Eller kan det være en infeksjon?

Tenker at siden hun er litt utav form pga tannfrembruddet så er det letter for en infeksjon og "slå rot"?

Skal vi kontakte lege eller satse på at det er tannen som gjør det? Hun har også hatt hoste over lengre tid. Og hadde lungebetendelse i februar. Tror dere dette har sammenheng? Blir så usikker på hva jeg skal gjøre :/

Takker for hurtig svar! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Om det er tanna eller ikke er vanskelig å svare på. Det avgjørende er formen hennes - Er hun slapp? Tar hun til seg mat og drikke? Om hun virker utafor og har dårlig matlyst/drikker lite ville jeg nok tatt henne til legen i morra, men så går heller jeg en gang for mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Om det er tanna eller ikke er vanskelig å svare på. Det avgjørende er formen hennes - Er hun slapp? Tar hun til seg mat og drikke? Om hun virker utafor og har dårlig matlyst/drikker lite ville jeg nok tatt henne til legen i morra, men så går heller jeg en gang for mye også.

Jeg går også en gang for mye en en gang for lite. Tror de fleste med små barn gjør det.. På dagtid er hun roligere enn hva hun vanligvis er, men hun leker. Blir fort lei seg, og er litt uttafor. Matinntaket er ikke det store, men fikk i henne en god del appelsin før hun la seg, men vil ikke ha middag, snop (!), grøt, vafler osv.. Men det kan jo like godt være tannen som gjør det..

Men får se hvordan natten blir og se i morgen om det er nødvendig å gå til legen. Er ikke noe særlig å være så usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg går også en gang for mye en en gang for lite. Tror de fleste med små barn gjør det.. På dagtid er hun roligere enn hva hun vanligvis er, men hun leker. Blir fort lei seg, og er litt uttafor. Matinntaket er ikke det store, men fikk i henne en god del appelsin før hun la seg, men vil ikke ha middag, snop (!), grøt, vafler osv.. Men det kan jo like godt være tannen som gjør det..

Men får se hvordan natten blir og se i morgen om det er nødvendig å gå til legen. Er ikke noe særlig å være så usikker..

Om hun har lange perioder med 40 i feber ville jeg heller ikke ventet lenger enn til i morra. Ikke noe ok når de små er syke! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Om hun har lange perioder med 40 i feber ville jeg heller ikke ventet lenger enn til i morra. Ikke noe ok når de små er syke! :-(

Hun hadde 40 i kveld kl 19. Hun våknet også i dag tidlig kl 5 og da hadde hun 38,7. Da ga jeg henne ikke noe febernedsettende, hun våknet kl 08.30 og da var hun slapp, men spiste frokost og ble bedre etterhvert. Får se i morgen hvordan hun er.

Takk for svar minnah :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...