Gå til innhold

Lage konf og to familier i hel krasj!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver å lager til konfirmasjon til mitt tante barn, og det har blitt full krasj mellom to familier. Vi er og blir uenige om hele greia.

Det hele startet med at faren til mitt tante barn skulle holde og stå for konfirmasjonen.

14 dager før konfirmasjonen ringer han til min mor, og sier at de ikke har klart å finne et sted vi kan ha middagen, og om min mor kan finne en plass... Min mor klarer det umulige å finne et ledig lokale 14 dager før flere 100 konfirmanter skal ha dagen sin.

Så viser det seg at det er ingenting som er fikset, alt fra blomster til bunad til konfirmanten, damen som skulle sy bunaden har ødelagt hendene sine og har ikke begynt på den engang, og min søster som skulle betale og har betalt for hele bundaden har ikke fått beskjed engang om at dette ikke er ordnet. Så nå står jenta uten bunad.

De hadde heller ikke begynt å tenke på maten, de hadde heller ikke fått fatt i noen som kunne servere eller holde maten varm menst vi er i kirka, INGENTING er ordnet.

Så da tar familien min afære og hiver seg rundt og ordner hele greia!

Da blir alt galt, hans familie er da redd for at vår familie skal få "æren" for hele greia og motsetter seg alt fra blomstervalg ( som mitt tantebarn har fått være med å plukke ut ) til koldtbord valg og ikke minst plass og ha hele greia ( må bare få sagt at det var de ENESTE ledige lokalet i mils omkrets og lokalet er mere enn bra nok )

Så har de også bestemt at taler og sanger skal vi ikke ha noe av, da det blir så vanskelig å holde barna isjakk fordi det kommer til å bli kjedelig for dem. Så vi får ikke lov til å holde talte til konfirmanten og ikke får vi lov til å synge en sang til henne engang...

Noen som har de samme problemene, jeg gruer meg til hele konfirmasjonen for å si det mildt da jeg nå har hele hans familie så langt oppi halsen som over hode mulig... og lurer på hvordan dagen kommer til å bli, det eneste jeg vil er at mitt tante barn skal ha en fin og vakker dag, som er tilegnet henne og ikke som er tilegnet barna i hans familie og at de ikke fikk "æren" for å ha fikset alt...

Gjest høstløv
Skrevet

Det er da faren til jenta sitt problem, vil han ikke gå for den løsningen, som dere har vært så snille å få i stand, så må han jo selv ta affære og ordne med et alternativt opplegg, og dere kan avlyse hele greia, som dere har fikset.

Gjest majas mamma
Skrevet

Her er det jo jentas dag som gjelder. Jeg hadde glatt latt som ingenting denne dagen, og latt dem ta "æren" for hele greia. Det kommer jo fort frem hvem som har ordenet opp likevel. Krangelen og uoverenstemmelsene får dere ta på kammerset siden, når konfirmasjonen er vel overstått. Og når det gjelde tale, det hadde jeg holdt likevel, det er vel ingen konfirmasjon uten tale til hedersgjesten? Ordne et lite "lekehjørne" til barna i en krok, med litt tegnesaker etc, så kan de jo heller få gå fra bordet om det blir for kjedelig for dem.

Håper alt ordner seg for konfirmanten til slutt

Skrevet

Forslå for faren at dere holder deres selskap for jenta kl. 14 og så kan de holde sitt eget for henne kl. 17. Tenker han holder kjeft da.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Så har de også bestemt at taler og sanger skal vi ikke ha noe av, da det blir så vanskelig å holde barna isjakk fordi det kommer til å bli kjedelig for dem. Så vi får ikke lov til å holde talte til konfirmanten og ikke får vi lov til å synge en sang til henne engang... ''

Dummeste jeg har hørt:( Kjør konfirmasjonen på deres måte eller gjør som Lillemus sier!

Skrevet

Her er det jo jentas dag som gjelder. Jeg hadde glatt latt som ingenting denne dagen, og latt dem ta "æren" for hele greia. Det kommer jo fort frem hvem som har ordenet opp likevel. Krangelen og uoverenstemmelsene får dere ta på kammerset siden, når konfirmasjonen er vel overstått. Og når det gjelde tale, det hadde jeg holdt likevel, det er vel ingen konfirmasjon uten tale til hedersgjesten? Ordne et lite "lekehjørne" til barna i en krok, med litt tegnesaker etc, så kan de jo heller få gå fra bordet om det blir for kjedelig for dem.

Håper alt ordner seg for konfirmanten til slutt

God forslag:-)

synes

Skrevet

Stakkars konfirmant som får ødelagt dagen sin av familien.

trollemor;o)
Skrevet

Nei, takk og lov, slikt skjer aldri i våre familier. Trøste og bære, den andre familien der høres en smule snål ut...

Skrevet

Forslå for faren at dere holder deres selskap for jenta kl. 14 og så kan de holde sitt eget for henne kl. 17. Tenker han holder kjeft da.

*hehe*

Jeg skal faktisk i en slik halv konfirmasjon... *gjesp*

Skrevet

Stakkars konfirmant som får ødelagt dagen sin av familien.

Enig!

Gjest boulevard
Skrevet

IKKE lurt. Konfirmanten har det sikkert ille nok som det er, om hun ikke i tillegg skal "deles i to" fordi familiene ikke tåler trynet på hverandre. Dette mener jeg enten det er en reell løsning eller bare en trussel.

Rasle med sablene får de gjøre ved andre anledninger. Hvis faren (eller noen andre i slekta) skulle ønske å ødelegge dagen, så får de ta det på sin egen kappe. Jeg kunne aldri tenkt meg å foreslå noe sånt.

Skrevet

Her høres det ut som det hadde vært bedre om deres side av familien holdt et selskap dagen etter til konfirmantens ære.

Så får faren ordne det han vil til hoved dagen.

Stakkars konfirmant :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...