Gjest I siste liten... Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Gutt, 6 år, tåler ikke melk. Magen hans har vært et konstant problem inntil det ble tydelig at diaré og magesmerter var relatert til inntak av melkeprodukter. Han sluttet av den grunn sent med bleie fordi han ikke klarte å holde på avføringen. Han har nå vært uten bleie i over 2 år. Det er naturlig nok blitt viktig å være ytterst påpasselig med hva han spiser, da det minste inntak av meieriprodukter gir ham diaré. Så til det aktuelle problemet: Han har hatt en tendens til å bæsje på seg selv om han ikke har diaré, og hvor doen i høyeste grad er innen rekkevidde. Eksempelvis har han sittet i sofaen og sett på barne-tv, og han har bæsjet på seg. Avføringen er fast og burde sånn sett kunne gi tarmen tydelige signaler i tide. Men han oppdager det altså for sent. Som erstatning for melk får han en del soyaprodukter. Kan han ha utviklet en overfølsomhet mot dette også? At det er inntak av soyaprodukter som gir denne litt underlige ”lammelsen”? Hva kan dette være? Til høsten blir han skolegutt, og det er viktig å få parkert dette problemet én gang for alle. På forhånd takk for råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg har hatt et veldig dårlig forhold til alt av melkeprodukter siden jeg var jentungen. Nå er jeg voksen. Ene sønnen har også vist tendens til overfølsom mage. Etter et helvetes spetakkel med omgangssyke x 3 i vinter, har vi begynt å drikke Biola Jordbær. Det ser vi ut til å tåle veldig godt, og magen funket utmerket! :-))) Dette var kanskje litt på siden av det du spurte om, men jeg måtte bare fortelle det...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Oi, det hørtes ille ut at gutten deres "ikke merker" at han bæsjer på seg. Vil si at det er unormalt når han er såpass stor som 6 år. I tillegg er avføringen fast når han gjør dette. Jeg ville hørt med fastlegen om hva dette kan skyldes. Håper dere finner ut av det før skolestart, og at gutten deres er kvitt problemet til da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.