morsan Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Thomas Hylland Eriksen mener at den som ikke får minst 7 rette på denne testen ikke er kompetent nok til å uttale seg om innvandring. Abid Raja fikk 9 av 10, mens morsan måtte nøye seg med 6 av 10! :-) Her er testen: http://quiz.start.no/63634 Og her er artikkelen om den: http://www.dagbladet.no/2009/05/04/nyheter/innvandrere/innenriks/politikk/integrering/5931103/ 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Jeg fikk 9/10 rett, men så er jo dette litt innenfor temaet jeg studerer også da :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 8 av 10, så jeg kan uttale meg så mye jeg vil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 6/10 her og. Inkl. litt tipping og egne definisjoner av div. (hvordan definerer man f.eks. en etterkommer etter innvandrer?). 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 I følge Hylland-Eriksen skal Kayia heretter holde munn om innvandring, stakkarslige 5 av 10 her. Uten å heve fanen mener jeg likevel jeg har noe å melde, selv om jeg både gjettet at 300' hadde bakgrunn fra Europa, 175' hadde muslimsk bakgrunn og at Norge fikk flest (fremdeles) innvandrere fra Sverige... 0 Siter
sant å si Skrevet 4. mai 2009 Skrevet 4. mai 2009 Syns et par av spørsmålene var litt tvetydige, hva er f.eks en etterkommer - hvor mange generasjoner bakover skal man regne med når det ikke er spesifisert? Bestefaren min var flyktning, er jeg da en etterkommer av innvandrere? Går vi langt bakover, er det vel neppe mange som er rotnorske :-) Anyway - jeg fikk seks av ti, tror det kan stemme bra ut fra spørsmålene :-) 0 Siter