Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg fikk 9/10 rett, men så er jo dette litt innenfor temaet jeg studerer også da :-)

mariaflyfly
Skrevet

8 av 10, så jeg kan uttale meg så mye jeg vil. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

6/10 her og. Inkl. litt tipping og egne definisjoner av div. (hvordan definerer man f.eks. en etterkommer etter innvandrer?).

Skrevet

Jeg har tatt den i dag tidlig og fikk 9 av 10.

Gjest Kayia
Skrevet

I følge Hylland-Eriksen skal Kayia heretter holde munn om innvandring, stakkarslige 5 av 10 her. Uten å heve fanen mener jeg likevel jeg har noe å melde, selv om jeg både gjettet at 300' hadde bakgrunn fra Europa, 175' hadde muslimsk bakgrunn og at Norge fikk flest (fremdeles) innvandrere fra Sverige...

sant å si
Skrevet

Syns et par av spørsmålene var litt tvetydige, hva er f.eks en etterkommer - hvor mange generasjoner bakover skal man regne med når det ikke er spesifisert? Bestefaren min var flyktning, er jeg da en etterkommer av innvandrere? Går vi langt bakover, er det vel neppe mange som er rotnorske :-)

Anyway - jeg fikk seks av ti, tror det kan stemme bra ut fra spørsmålene :-)

løvinne71
Skrevet

Tja... hvem som bør uttale seg eller ikke, avgjøres vel ikke ene og alene av hvilken fakta-kunnskaper man har om emnet?.

Det er jo allikevel lov å ha sine erfaringer og synspunkter

"Innvandrer-debatten" omfavner jo adskillige områder. Og de som evt. uttaler seg mot invandring, gjør jo gjerne dette på bakgrunn av noe helt annet enn det som nevnes i denne quizen.

Skrevet

Tja... hvem som bør uttale seg eller ikke, avgjøres vel ikke ene og alene av hvilken fakta-kunnskaper man har om emnet?.

Det er jo allikevel lov å ha sine erfaringer og synspunkter

"Innvandrer-debatten" omfavner jo adskillige områder. Og de som evt. uttaler seg mot invandring, gjør jo gjerne dette på bakgrunn av noe helt annet enn det som nevnes i denne quizen.