Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg fikk 9/10 rett, men så er jo dette litt innenfor temaet jeg studerer også da :-)

mariaflyfly
Skrevet

8 av 10, så jeg kan uttale meg så mye jeg vil. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

6/10 her og. Inkl. litt tipping og egne definisjoner av div. (hvordan definerer man f.eks. en etterkommer etter innvandrer?).

Skrevet

Jeg har tatt den i dag tidlig og fikk 9 av 10.

Gjest Kayia
Skrevet

I følge Hylland-Eriksen skal Kayia heretter holde munn om innvandring, stakkarslige 5 av 10 her. Uten å heve fanen mener jeg likevel jeg har noe å melde, selv om jeg både gjettet at 300' hadde bakgrunn fra Europa, 175' hadde muslimsk bakgrunn og at Norge fikk flest (fremdeles) innvandrere fra Sverige...

sant å si
Skrevet

Syns et par av spørsmålene var litt tvetydige, hva er f.eks en etterkommer - hvor mange generasjoner bakover skal man regne med når det ikke er spesifisert? Bestefaren min var flyktning, er jeg da en etterkommer av innvandrere? Går vi langt bakover, er det vel neppe mange som er rotnorske :-)

Anyway - jeg fikk seks av ti, tror det kan stemme bra ut fra spørsmålene :-)

løvinne71
Skrevet

Tja... hvem som bør uttale seg eller ikke, avgjøres vel ikke ene og alene av hvilken fakta-kunnskaper man har om emnet?.

Det er jo allikevel lov å ha sine erfaringer og synspunkter

"Innvandrer-debatten" omfavner jo adskillige områder. Og de som evt. uttaler seg mot invandring, gjør jo gjerne dette på bakgrunn av noe helt annet enn det som nevnes i denne quizen.

Skrevet

Tja... hvem som bør uttale seg eller ikke, avgjøres vel ikke ene og alene av hvilken fakta-kunnskaper man har om emnet?.

Det er jo allikevel lov å ha sine erfaringer og synspunkter

"Innvandrer-debatten" omfavner jo adskillige områder. Og de som evt. uttaler seg mot invandring, gjør jo gjerne dette på bakgrunn av noe helt annet enn det som nevnes i denne quizen.

Man kan f.eks. hevde at det gir vel så god bakgrunn for å uttale seg om dagliglivet i den multikulturelle hovedstaden, dersom man har adresse Groruddalen eller Søndre Nordstrand (NB - jeg påstår ikke at det bor bare innvandrere noen av disse stedene!), enn om man bor i villa på Tåsen slik denne professoren gjør...

Skrevet

Jeg har ikke lov til å hevde noe om innvandring i det hele tatt, fikk bare 4/10, men jeg tror jammen meg jeg velger å ha mine meninger likevel gitt - erfaring er like viktig og riktig som faktakunnskap:-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Man kan f.eks. hevde at det gir vel så god bakgrunn for å uttale seg om dagliglivet i den multikulturelle hovedstaden, dersom man har adresse Groruddalen eller Søndre Nordstrand (NB - jeg påstår ikke at det bor bare innvandrere noen av disse stedene!), enn om man bor i villa på Tåsen slik denne professoren gjør...

Slett ikke et dumt poeng.

Og det betyr sannsynligvis at jeg, som bor i et "multikulturelt nabolag" og fikk 7/10 på testen, er dobbelt kvalifisert, ikke sant? ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg fikk 7/10 rette, så jeg får vel lov å uttale meg, da. At jeg faktisk kjenner og omgås innvandrere bør vel også telle for noe?

Skrevet

Slett ikke et dumt poeng.

Og det betyr sannsynligvis at jeg, som bor i et "multikulturelt nabolag" og fikk 7/10 på testen, er dobbelt kvalifisert, ikke sant? ;o)

Helt sikkert.

Jeg tror egentlig at mange års DOL-synsing om både det ene og det andre, gjør oss kvalifiserte uten hjelp av noen teoritest...

Gjest lilatu_28
Skrevet

8/10.

Jeg mener det er grunn til å sette store spørsmålstegn ved medias fremstilling av innvandring når viså mange av oss har så liten kjennskap til enkel statistikk på området. Det skrives tross alt _mengder_ om det hele tiden!

Skrevet

Helt sikkert.

Jeg tror egentlig at mange års DOL-synsing om både det ene og det andre, gjør oss kvalifiserte uten hjelp av noen teoritest...

''Jeg tror egentlig at mange års DOL-synsing om både det ene og det andre, gjør oss kvalifiserte uten hjelp av noen teoritest...''

Dette synes jeg burde anføres uansett hva det er snakk om - fra medisin til matematikk til psykologi - you name it! :-) Det er nesten så vi alle burde føre opp DOL på CV'en både under utdannelse og erfaring!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bør visst la være. 3 av 10

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...